Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale očekává v následujících závodech tvrdé souboje s Ferrari a Red Bullem. Tým na rozdíl od Ferrari ještě vidí v letošním voze potenciál a bude pokračovat v jeho vývoji.
Náskok Red Bullu je po dominanci v úvodu sezóny pryč. Fernando Alonso zvítězil v Silverstone, zvítězit se v posledních závodech podařilo také Jensonovi Buttonovi a Lewisovi Hamiltonovi. Triumf v Maďarsku podle Neala silně povzbudil morálku uvnitř týmu během dovolené.
"Byla to krásná věc, něco jako gól do šatny, takže to všechny před přestávkou povzbudilo, neměli jsme díky tomu v mysli tolik starostí. Vím, že v předchozích letech, obzvlášť minulý rok, jsme jeli do Maďarska a zjistili jsme, že ztrácíme 1,7 sec na kolo. A věřte mi, to rozhodně není dobrý způsob, jak zahájit přestávku," popisuje Neale na dnešní telekonferenci s novináři.
"Proto si myslím, že nás to trochu uklidňuje. Bylo velmi potěšující vidět naše piloty zvítězit v Německu a v Maďarsku. Víme, že je před námi stále spousta práce, rozhodně teď nechceme být ani na minutu samolibí či usínat na vavřínech.
Příštích několik závodů nás čeká těžký boj. Podle mě má Red Bull, Ferrari a McLaren určitě vozy schopné vítězit, musíme zůstat soustředěni a udržet si naši formu ve dvou nadcházejících závodech, kde pojedeme s nízkým přítlakem. V Singapuru se pak dočkáme jistých změn v charakteristice okruhů."
Těsný souboj mezi piloty McLarenu v Maďarsku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle Neala poslední dvě vítězství McLarenu pramenila z toho, že tým odváděl dobrou práci, spíše než z toho, že by měli rychlejší auto než Red Bull. Zároveň lituje ztracených bodů na Hungaroringu: "Nemyslím si, že bychom měli navrch. Podle mě jsme si ta dvě vítězství plně zasloužili."
"Měli jsme přetavit pozice Lewise a Jensona v Maďarsku v první a druhé místo v cíli, takže jsme tam byli trochu zklamaní. Vůbec si nemyslím, že bychom byli v nějaké dominantní či pohodlné pozici, rozhodně to tak nebereme. Velmi usilovně pracujeme v našem vývoji MP4-26."
Ferrari oznámilo, že se již přesunulo zdroje k budoucímu vozu, McLaren se ale stále snaží dále pracovat na letošním voze, aby mohl získat co nejvíce vítězství: "Stále si myslím, že existuje dostatečný prostor pro vývoj vozu. Formuli 1 vládne dohoda o omezení zdrojů, což je správné, proto nikdo dle pravidel nemůže dosáhnout zázraků díky novému přísunu zdrojů, které neexistují."
Jenson Button vítězí na Hungaroringu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Proto se musíme rozhodovat, a v určitém bodě všichni čelíme volbě, nakolik se věnovat letošnímu a budoucímu vozu. Podle mě to nyní máme vyváženo správně a pokračujeme ve vývoji MP4-26. Plánujeme sérii vylepšení pro dva nadcházející závody a také balík pro Singapur, budeme to bedlivě sledovat. Pro nás jako McLaren je nejdůležitější vyhrávat závody, to je naším cílem," dodává Neale.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.