Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale očekává v následujících závodech tvrdé souboje s Ferrari a Red Bullem. Tým na rozdíl od Ferrari ještě vidí v letošním voze potenciál a bude pokračovat v jeho vývoji.
Náskok Red Bullu je po dominanci v úvodu sezóny pryč. Fernando Alonso zvítězil v Silverstone, zvítězit se v posledních závodech podařilo také Jensonovi Buttonovi a Lewisovi Hamiltonovi. Triumf v Maďarsku podle Neala silně povzbudil morálku uvnitř týmu během dovolené.
"Byla to krásná věc, něco jako gól do šatny, takže to všechny před přestávkou povzbudilo, neměli jsme díky tomu v mysli tolik starostí. Vím, že v předchozích letech, obzvlášť minulý rok, jsme jeli do Maďarska a zjistili jsme, že ztrácíme 1,7 sec na kolo. A věřte mi, to rozhodně není dobrý způsob, jak zahájit přestávku," popisuje Neale na dnešní telekonferenci s novináři.
"Proto si myslím, že nás to trochu uklidňuje. Bylo velmi potěšující vidět naše piloty zvítězit v Německu a v Maďarsku. Víme, že je před námi stále spousta práce, rozhodně teď nechceme být ani na minutu samolibí či usínat na vavřínech.
Příštích několik závodů nás čeká těžký boj. Podle mě má Red Bull, Ferrari a McLaren určitě vozy schopné vítězit, musíme zůstat soustředěni a udržet si naši formu ve dvou nadcházejících závodech, kde pojedeme s nízkým přítlakem. V Singapuru se pak dočkáme jistých změn v charakteristice okruhů."
Těsný souboj mezi piloty McLarenu v Maďarsku (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle Neala poslední dvě vítězství McLarenu pramenila z toho, že tým odváděl dobrou práci, spíše než z toho, že by měli rychlejší auto než Red Bull. Zároveň lituje ztracených bodů na Hungaroringu: "Nemyslím si, že bychom měli navrch. Podle mě jsme si ta dvě vítězství plně zasloužili."
"Měli jsme přetavit pozice Lewise a Jensona v Maďarsku v první a druhé místo v cíli, takže jsme tam byli trochu zklamaní. Vůbec si nemyslím, že bychom byli v nějaké dominantní či pohodlné pozici, rozhodně to tak nebereme. Velmi usilovně pracujeme v našem vývoji MP4-26."
Ferrari oznámilo, že se již přesunulo zdroje k budoucímu vozu, McLaren se ale stále snaží dále pracovat na letošním voze, aby mohl získat co nejvíce vítězství: "Stále si myslím, že existuje dostatečný prostor pro vývoj vozu. Formuli 1 vládne dohoda o omezení zdrojů, což je správné, proto nikdo dle pravidel nemůže dosáhnout zázraků díky novému přísunu zdrojů, které neexistují."
Jenson Button vítězí na Hungaroringu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Proto se musíme rozhodovat, a v určitém bodě všichni čelíme volbě, nakolik se věnovat letošnímu a budoucímu vozu. Podle mě to nyní máme vyváženo správně a pokračujeme ve vývoji MP4-26. Plánujeme sérii vylepšení pro dva nadcházející závody a také balík pro Singapur, budeme to bedlivě sledovat. Pro nás jako McLaren je nejdůležitější vyhrávat závody, to je naším cílem," dodává Neale.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.