V letošní sezoně se pojede ještě 8 závodů a šéf týmu Red Bull, Christian Horner, si je jistý tím, že Sebastian Vettel dokáže ustát tlak a svůj loňský titul obhájí.
Sebastian Vettel letos vyhrál šest závodů, před ostatními má na čele náskok 85 bodů. Někdo tvrdí, že pod tlakem Vettel dělá chyby, Christian Horner je přesvědčen o opaku.
"I pod tlakem jezdí působivě," říká o současném šampionovi jeho šéf. "Nepřestává mě překvapovat. Prokázal to např. v Monaku, kde za sebou udržel dotírajícího Alonsa s Buttonem, navíc na sjetých pneumatikách. Podobně tomu bylo i v Barceloně. Jak tedy vidíte, tlak zvládá dobře. Navíc je v docela dobré pozici, šest závodů vyhrál."Ve všech jedenácti letošních závodech Vettel dokázal bodovat, na stupních vítězů nedojel pouze v Německu. I když v závodech v Kanadě a Číně ztratil vedení, Horner tvrdí, že šlo o situace, kdy byl Vettel v nevýhodě.
"V Kanadě ztratil vedení v posledním kole, v Číně ztratil vedení kvůli strategii, v Silverstone ho z vedoucí pozice sesadila špatná zastávka v boxech."
Christian Horner tedy svému jezdci věří. A že by nyní Vettel měl zmírnit tempo a vedení si pouze pohlídat? O tom nechce německý závodník ani slyšet. Nedávno prohlásil, že chce vyhrát co nejvíce závodů.
"S tímto přístupem jde do každého závodu a to je dobře," chválí Vettela Horner. "Dokáže ale poznat, kdy vyhrát nemůžeme a kdy je důležitější, aby dojel na bodech."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.