Michael Schumacher sebekriticky prohlásil, že pokud je v Mercedesu něco špatně, je to jeho osobní přístup k závodění. Není si jistý, zda bude závodit i v příští sezóně.
Polovina sezóny 2011 je za námi a Mercedes stále kope druhou ligu. Na top týmy výrazně ztrácí a byť mezi zbytkem pole vede, není čtvrté místo asi tím, co si Brawn a spol od sezóny slibovali. Cestu ke zlepšení hledá každý, výjimkou není ani sedminásobný mistr světa.
Michael Schumacher vysvětlil, že nepřišel do Mercedesu vyhrávat a nemusí tak být z desátého místa v průběžném pořadí jezdců nikterak zklamán. „Do Mercedesu jsem přišel se specifickým cílem: ne za každou cenu vyhrávat, ale vypěstovat tým. Pracujeme velice tvrdě, auto je teprve dvouleté a má spoustu nejistých oblastí, ale vyzraje,“ řekl listu Corriere Dello Sport německý závodník.
Posledním, co by Schumacher potřeboval, je něco si dokazovat. Bezesporu patří k těm nejzkušenějším a nejúspěšnějším jezdcům současnosti. Jeho vyzrálý věk mu navíc umožňuje méně se stresovat a víc si závodění užívat. Šampion však začal pochybovat, zda je jeho přístup pro tým správný.
„Pokud je někde problém, jsem to já. Je to skutečnost, že jsem uvolněnější než dřív. Mám zkušenosti, dokážu odhadnout, kdy je nezbytné se soustředit. Ale nejsem si jistý, jestli je tenhle stav mé mysli dobrý pro tým,“ prohlásil sebekriticky závodník.
Schumacher si teď závodění užívá víc než zamlada
Staršímu z bratří Schumacherů je dvaačtyřicet let. Připustil, že si zatím není jistý svým setrváním ve formuli jedna. „Brzy zvážím, jestli budu pokračovat, nebo skončím,“ řekl rázně jezdec stříbrných šípů.
Šéf Mercedesu Ross Brawn krotil Schumacherovy pochyby. Podle něj závodník dělá přesně to, co od něj tým požaduje. „Povolali jsme Schumachera do našeho týmu s úkolem vyvíjet auto, má tříletou smlouvu a jsme s ním moc spokojení,“ potvrdil Brawn.
Jedním dechem však dodal, že nemohou a nechtějí pilota nutit do závodění, pokud uzná za vhodné skončit. „Jestli se Schumacher už necítí příjemně, musíme si promluvit. Nemůžete někoho nutit dělat něco, co sám nechce. Věříme mu, je důležitá součást našeho týmu. Jsem si jistý, že ho nakonec můžeme přesvědčit, aby prodloužil kontrakt,“ dodal Ross Brawn.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.