Michael Schumacher sebekriticky prohlásil, že pokud je v Mercedesu něco špatně, je to jeho osobní přístup k závodění. Není si jistý, zda bude závodit i v příští sezóně.
Polovina sezóny 2011 je za námi a Mercedes stále kope druhou ligu. Na top týmy výrazně ztrácí a byť mezi zbytkem pole vede, není čtvrté místo asi tím, co si Brawn a spol od sezóny slibovali. Cestu ke zlepšení hledá každý, výjimkou není ani sedminásobný mistr světa.
Michael Schumacher vysvětlil, že nepřišel do Mercedesu vyhrávat a nemusí tak být z desátého místa v průběžném pořadí jezdců nikterak zklamán. „Do Mercedesu jsem přišel se specifickým cílem: ne za každou cenu vyhrávat, ale vypěstovat tým. Pracujeme velice tvrdě, auto je teprve dvouleté a má spoustu nejistých oblastí, ale vyzraje,“ řekl listu Corriere Dello Sport německý závodník.
Posledním, co by Schumacher potřeboval, je něco si dokazovat. Bezesporu patří k těm nejzkušenějším a nejúspěšnějším jezdcům současnosti. Jeho vyzrálý věk mu navíc umožňuje méně se stresovat a víc si závodění užívat. Šampion však začal pochybovat, zda je jeho přístup pro tým správný.
„Pokud je někde problém, jsem to já. Je to skutečnost, že jsem uvolněnější než dřív. Mám zkušenosti, dokážu odhadnout, kdy je nezbytné se soustředit. Ale nejsem si jistý, jestli je tenhle stav mé mysli dobrý pro tým,“ prohlásil sebekriticky závodník.
Schumacher si teď závodění užívá víc než zamlada
Staršímu z bratří Schumacherů je dvaačtyřicet let. Připustil, že si zatím není jistý svým setrváním ve formuli jedna. „Brzy zvážím, jestli budu pokračovat, nebo skončím,“ řekl rázně jezdec stříbrných šípů.
Šéf Mercedesu Ross Brawn krotil Schumacherovy pochyby. Podle něj závodník dělá přesně to, co od něj tým požaduje. „Povolali jsme Schumachera do našeho týmu s úkolem vyvíjet auto, má tříletou smlouvu a jsme s ním moc spokojení,“ potvrdil Brawn.
Jedním dechem však dodal, že nemohou a nechtějí pilota nutit do závodění, pokud uzná za vhodné skončit. „Jestli se Schumacher už necítí příjemně, musíme si promluvit. Nemůžete někoho nutit dělat něco, co sám nechce. Věříme mu, je důležitá součást našeho týmu. Jsem si jistý, že ho nakonec můžeme přesvědčit, aby prodloužil kontrakt,“ dodal Ross Brawn.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.