Michael Schumacher sebekriticky prohlásil, že pokud je v Mercedesu něco špatně, je to jeho osobní přístup k závodění. Není si jistý, zda bude závodit i v příští sezóně.
Polovina sezóny 2011 je za námi a Mercedes stále kope druhou ligu. Na top týmy výrazně ztrácí a byť mezi zbytkem pole vede, není čtvrté místo asi tím, co si Brawn a spol od sezóny slibovali. Cestu ke zlepšení hledá každý, výjimkou není ani sedminásobný mistr světa.
Michael Schumacher vysvětlil, že nepřišel do Mercedesu vyhrávat a nemusí tak být z desátého místa v průběžném pořadí jezdců nikterak zklamán. „Do Mercedesu jsem přišel se specifickým cílem: ne za každou cenu vyhrávat, ale vypěstovat tým. Pracujeme velice tvrdě, auto je teprve dvouleté a má spoustu nejistých oblastí, ale vyzraje,“ řekl listu Corriere Dello Sport německý závodník.
Posledním, co by Schumacher potřeboval, je něco si dokazovat. Bezesporu patří k těm nejzkušenějším a nejúspěšnějším jezdcům současnosti. Jeho vyzrálý věk mu navíc umožňuje méně se stresovat a víc si závodění užívat. Šampion však začal pochybovat, zda je jeho přístup pro tým správný.
„Pokud je někde problém, jsem to já. Je to skutečnost, že jsem uvolněnější než dřív. Mám zkušenosti, dokážu odhadnout, kdy je nezbytné se soustředit. Ale nejsem si jistý, jestli je tenhle stav mé mysli dobrý pro tým,“ prohlásil sebekriticky závodník.
Schumacher si teď závodění užívá víc než zamlada
Staršímu z bratří Schumacherů je dvaačtyřicet let. Připustil, že si zatím není jistý svým setrváním ve formuli jedna. „Brzy zvážím, jestli budu pokračovat, nebo skončím,“ řekl rázně jezdec stříbrných šípů.
Šéf Mercedesu Ross Brawn krotil Schumacherovy pochyby. Podle něj závodník dělá přesně to, co od něj tým požaduje. „Povolali jsme Schumachera do našeho týmu s úkolem vyvíjet auto, má tříletou smlouvu a jsme s ním moc spokojení,“ potvrdil Brawn.
Jedním dechem však dodal, že nemohou a nechtějí pilota nutit do závodění, pokud uzná za vhodné skončit. „Jestli se Schumacher už necítí příjemně, musíme si promluvit. Nemůžete někoho nutit dělat něco, co sám nechce. Věříme mu, je důležitá součást našeho týmu. Jsem si jistý, že ho nakonec můžeme přesvědčit, aby prodloužil kontrakt,“ dodal Ross Brawn.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.
Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Liamu Lawsonovi se i ve druhém závodním víkendu po sobě nedaří dosáhnout očekávaného výkonu. V kvalifikaci na Velkou cenu Číny skončil na poslední pozici.
Oscar Piastri zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny vynikající čas a získal první pole position v kariéře. Lando Norris skončil třetí, zatímco Liam Lawson opět neprošel první fází kvalifikace a skončil na posledním místě.
Lewis Hamilton si dominantně dojel pro vítězství ve sprintu v Číně, zatímco Max Verstappen podlehl útoku Oscara Piastriho a skončil třetí.
Dnes by legendární brazilský závodník Ayrton Senna oslavil své 65. narozeniny. I po více než třiceti letech od jeho tragické smrti ve Velké ceně San Marina v roce 1994 zůstává Senna ikonou a inspirací pro mnoha lidí po celém světě.
Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.