Jezdci McLarenu nemusí mít strach z týmové režie. Vedení stáje z Wokingu si stojí za svým pojetím dvou rovnocenných závodníků a je připraveno nést případné následky.
Jenson Button a Lewis Hamilton v letošní sezóně často berou dech fanouškům McLarenu stejně jako svým inženýrům a mechanikům. Ostré souboje kolo na kolo předvedli v Turecku, Kanadě nebo naposledy v Maďarsku. Mnozí očekávali, že se z vysílaček jednoho z nich ozve věta: „Jensone/Lewisi, Lewis/Jenson je rychlejší než ty.“ Ani jednou se tak ale zatím nestalo a Jenson Button nemá strach, že by k tomu mohlo dojít.
„Nebyl jsem překvapený, že nás nechali závodit. Stejně bychom neposlechli. Kdyby řekli ´Drž se zpátky a zůstaň za týmovým kolegou´, nedošlo by k tomu. Ale neudělali by to a my to víme, protože jsme se na to ptali,“ vysvětlil otevřeně vítěz závodu na Hungaroringu, kterému právě možnost bez zásahu týmu poměřit síly s kolegou přinesla vítězství.
Jenson Button a Lewis Hamilton si na trati nedarují ani centimetr
Stejný názor s Buttonem sdílí výkonný ředitel McLarenu Jonathan Neale. Uznává, že při soubojích dvou britských mistrů světa tuhne celému týmu krev v žilách, ale jezdci na ně mají právo.
„Když máte dva jezdce bok po boku a sledujete, jak si vyměňují pozice, šediví z toho podle mě každý z nás. Ale nemáme v úmyslu zasahovat. Martin (Whitmarsh) to v minulosti řekl jasně. Lewis a Jenson jsou zkušení piloti a my jezdíme se dvěma týmovými jedničkami, protože to z nich dostává to nejlepší. Pokud budeme dělat svou práci správně a oni se setkají na okruhu, očekáváme, že to vyřeší. Nechat je závodit je skvělé pro formuli jedna a pro sport celkově,“ potvrdil Neale.
V rozporu s některými názory panujícími mezi diváky formule jedna nemá pocit, že by filozofie McLarenu byla někdy jiná. „Nezměnili jsme se. Tohle jde více než deset let do minulosti. Byl to názor Rona (Dennise, bývalého šéfa McLarenu) a rozhodně je to i název Martina,“ řekl Neale.
Pravidla o rovnosti McLarenu jsou v ostrém kontrastu s jasnou hierarchií v jiných top týmech, která se vyjevila například v týmové režii Ferrari či naposledy Red Bullu ve Velké ceně Velké Británie. Výkonný ředitel wokingského týmu ale fungování soupeřů nechce kritizovat.
"Někdy z nich na zídce šedivíme"
„Nechci komentovat to, jak ostatní řídí své týmy. Dělají to jinak. Co se týče McLarenu, uvědomujeme si, že je to sport a show, a zatímco tvrdě pracujeme na vývoji technologií, stále myslíme na fanoušky. Ti, kteří sledují McLaren a formuli jedna, od nás očekávají skvělé jezdce, kteří tam předvádějí to, co by měli – jdou do toho naplno. Jak jsem řekl, jen z toho na pit wall trochu šedivíme,“ dodal Neale s úsměvem.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.