Jezdci McLarenu nemusí mít strach z týmové režie. Vedení stáje z Wokingu si stojí za svým pojetím dvou rovnocenných závodníků a je připraveno nést případné následky.
Jenson Button a Lewis Hamilton v letošní sezóně často berou dech fanouškům McLarenu stejně jako svým inženýrům a mechanikům. Ostré souboje kolo na kolo předvedli v Turecku, Kanadě nebo naposledy v Maďarsku. Mnozí očekávali, že se z vysílaček jednoho z nich ozve věta: „Jensone/Lewisi, Lewis/Jenson je rychlejší než ty.“ Ani jednou se tak ale zatím nestalo a Jenson Button nemá strach, že by k tomu mohlo dojít.
„Nebyl jsem překvapený, že nás nechali závodit. Stejně bychom neposlechli. Kdyby řekli ´Drž se zpátky a zůstaň za týmovým kolegou´, nedošlo by k tomu. Ale neudělali by to a my to víme, protože jsme se na to ptali,“ vysvětlil otevřeně vítěz závodu na Hungaroringu, kterému právě možnost bez zásahu týmu poměřit síly s kolegou přinesla vítězství.
Jenson Button a Lewis Hamilton si na trati nedarují ani centimetr
Stejný názor s Buttonem sdílí výkonný ředitel McLarenu Jonathan Neale. Uznává, že při soubojích dvou britských mistrů světa tuhne celému týmu krev v žilách, ale jezdci na ně mají právo.
„Když máte dva jezdce bok po boku a sledujete, jak si vyměňují pozice, šediví z toho podle mě každý z nás. Ale nemáme v úmyslu zasahovat. Martin (Whitmarsh) to v minulosti řekl jasně. Lewis a Jenson jsou zkušení piloti a my jezdíme se dvěma týmovými jedničkami, protože to z nich dostává to nejlepší. Pokud budeme dělat svou práci správně a oni se setkají na okruhu, očekáváme, že to vyřeší. Nechat je závodit je skvělé pro formuli jedna a pro sport celkově,“ potvrdil Neale.
V rozporu s některými názory panujícími mezi diváky formule jedna nemá pocit, že by filozofie McLarenu byla někdy jiná. „Nezměnili jsme se. Tohle jde více než deset let do minulosti. Byl to názor Rona (Dennise, bývalého šéfa McLarenu) a rozhodně je to i název Martina,“ řekl Neale.
Pravidla o rovnosti McLarenu jsou v ostrém kontrastu s jasnou hierarchií v jiných top týmech, která se vyjevila například v týmové režii Ferrari či naposledy Red Bullu ve Velké ceně Velké Británie. Výkonný ředitel wokingského týmu ale fungování soupeřů nechce kritizovat.
"Někdy z nich na zídce šedivíme"
„Nechci komentovat to, jak ostatní řídí své týmy. Dělají to jinak. Co se týče McLarenu, uvědomujeme si, že je to sport a show, a zatímco tvrdě pracujeme na vývoji technologií, stále myslíme na fanoušky. Ti, kteří sledují McLaren a formuli jedna, od nás očekávají skvělé jezdce, kteří tam předvádějí to, co by měli – jdou do toho naplno. Jak jsem řekl, jen z toho na pit wall trochu šedivíme,“ dodal Neale s úsměvem.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.