Italský pilot Jarno Trulli rozebírá do detailů dění na maďarském Hungaroringu ve svém koutku „Cockpit di Jarno Trulli“ v deníku La Repubblica.
Chtěli jste zábavu? Tak jsme vám jí naservírovali. Popravdě, ten kdo sledoval nedělní velkou cenu, muselo to pro něj být hodně obtížné. Tvrdím to proto, že když jsem tak brzo odstoupil ze závodu, usedl jsem v boxu před monitor a sledoval všechno to dění na trati, jen stěží jsem se orientoval v celém tom zmatku. Velké množství pit stopů, předjížděcích manévrů, strategie šťastné i ty méně povedené, emoce, odchody ze scény, změny pořadí, přihodilo se tu snad vše co mohlo, možná až přespříliš, ale snad již nikdo nemůže tvrdit, že ho formule 1 nudila.
Závody v letošním roce jsou víc zábavné, spektakulární, napínavé a jen stěží se od nich odtrhneme byť jen na minutu. Jistě, možná všechny tyto proměnné nevypovídají mnoho o jezdeckém talentu a schopnostech pilota nebo alespoň nejsou jediným rozhodujícím faktorem. Je tu ale skvělá show a podívaná a to i za cenu, že se divák v tak divokých závodech jako tady v Maďarsku nebo v Kanadě chvílemi ztrácí.
Pokud se podíváme na klasifikaci, musím uznat, že všichni z čela jeli dobře. Byla to velká bitva mezi Buttonem, Vettelem, Alonsem a Hamiltonem, s nějakými chybkami, ale i hezkými kousky. Vyhrál Button, protože těch chyb vytvořil nejméně, jel s inteligencí, byl autorem správných rozhodnutí, byl tím, kdo se nejlépe přizpůsobil podmínkám na trati. Jinými slovy, ať se vám to líbí nebo ne, byl tím, kdo jel nejefektivnějším způsobem.
Lewis tentokrát neměl štěstí na své straně, myslel si, že má závod v hrsti, ale počasí mu udělalo čáru přes rozpočet. Ale také on malinko chyboval, ale přílišnou horlivostí ji změnil v chybu fatální. A to když, dostal hodiny a zůstal otočen do protisměru, nepočkal, až přejedou vozy kolem něj a všechny tak ohrozil. Penalizace ze strany komisařů byla namístě, ohrozil Kovalainena, Sutila a také Buttona, který se k nim blížil.
Fernando dělal chyby, ostatně jako všichni ostatní, ale znovu svým talentem a schopností bleskového rozhodnutí, byl schopen maximalizovat výkon Ferrari. Byl ve hře a bojoval s ostatními, získal senzační třetí místo, nedalo se od něj žádat více.
Tentokrát i já musím vyřknout výtku na adresu komisařů FIA. Již na samém začátku jsem se musel vypořádat se třemi incidenty přede mnou, a které mě odsunuly na samý chvost startovního pole, za což samozřejmě pani z FIA nemohou. Pak se tu zjevil Pérez se svým absurdním chováním na trati. Jeho vůz byl extrémně pomalý, kupodivu pomalejší než můj Lotus. Předjel jsem ho a on se dral o svou pozici znovu a znovu, až jí získal pomocí neprojetí jedné šikany, čekal jsem, že mi pozici následně vrátí, ale on pokračoval dál. On ale prokázal svou nevychovanost a ignoranci, je ale zarážející, že FIA neučinila nic. Na startu jsme i my, co nemají ty nejlepší vozy, přesto si myslím, že by se pravidla měla praktikovat na všechny stejně.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.