Italský pilot Jarno Trulli rozebírá do detailů dění na maďarském Hungaroringu ve svém koutku „Cockpit di Jarno Trulli“ v deníku La Repubblica.
Chtěli jste zábavu? Tak jsme vám jí naservírovali. Popravdě, ten kdo sledoval nedělní velkou cenu, muselo to pro něj být hodně obtížné. Tvrdím to proto, že když jsem tak brzo odstoupil ze závodu, usedl jsem v boxu před monitor a sledoval všechno to dění na trati, jen stěží jsem se orientoval v celém tom zmatku. Velké množství pit stopů, předjížděcích manévrů, strategie šťastné i ty méně povedené, emoce, odchody ze scény, změny pořadí, přihodilo se tu snad vše co mohlo, možná až přespříliš, ale snad již nikdo nemůže tvrdit, že ho formule 1 nudila.
Závody v letošním roce jsou víc zábavné, spektakulární, napínavé a jen stěží se od nich odtrhneme byť jen na minutu. Jistě, možná všechny tyto proměnné nevypovídají mnoho o jezdeckém talentu a schopnostech pilota nebo alespoň nejsou jediným rozhodujícím faktorem. Je tu ale skvělá show a podívaná a to i za cenu, že se divák v tak divokých závodech jako tady v Maďarsku nebo v Kanadě chvílemi ztrácí.
Pokud se podíváme na klasifikaci, musím uznat, že všichni z čela jeli dobře. Byla to velká bitva mezi Buttonem, Vettelem, Alonsem a Hamiltonem, s nějakými chybkami, ale i hezkými kousky. Vyhrál Button, protože těch chyb vytvořil nejméně, jel s inteligencí, byl autorem správných rozhodnutí, byl tím, kdo se nejlépe přizpůsobil podmínkám na trati. Jinými slovy, ať se vám to líbí nebo ne, byl tím, kdo jel nejefektivnějším způsobem.
Lewis tentokrát neměl štěstí na své straně, myslel si, že má závod v hrsti, ale počasí mu udělalo čáru přes rozpočet. Ale také on malinko chyboval, ale přílišnou horlivostí ji změnil v chybu fatální. A to když, dostal hodiny a zůstal otočen do protisměru, nepočkal, až přejedou vozy kolem něj a všechny tak ohrozil. Penalizace ze strany komisařů byla namístě, ohrozil Kovalainena, Sutila a také Buttona, který se k nim blížil.
Fernando dělal chyby, ostatně jako všichni ostatní, ale znovu svým talentem a schopností bleskového rozhodnutí, byl schopen maximalizovat výkon Ferrari. Byl ve hře a bojoval s ostatními, získal senzační třetí místo, nedalo se od něj žádat více.
Tentokrát i já musím vyřknout výtku na adresu komisařů FIA. Již na samém začátku jsem se musel vypořádat se třemi incidenty přede mnou, a které mě odsunuly na samý chvost startovního pole, za což samozřejmě pani z FIA nemohou. Pak se tu zjevil Pérez se svým absurdním chováním na trati. Jeho vůz byl extrémně pomalý, kupodivu pomalejší než můj Lotus. Předjel jsem ho a on se dral o svou pozici znovu a znovu, až jí získal pomocí neprojetí jedné šikany, čekal jsem, že mi pozici následně vrátí, ale on pokračoval dál. On ale prokázal svou nevychovanost a ignoranci, je ale zarážející, že FIA neučinila nic. Na startu jsme i my, co nemají ty nejlepší vozy, přesto si myslím, že by se pravidla měla praktikovat na všechny stejně.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.