Nico Hülkenberg na konci sezóny opustí formuli jedna, pokud nedostane nabídku na místo závodního jezdce. Testovacím pilotem už být nechce, to raději zkusí štěstí v jiné sérii.
Všechno, nebo nic. Tak vidí svou budoucnost třiadvacetiletý Nico Hülkenberg. Otevřeně prohlásil, že pokud nesežene na sezónu 2012 místo závodního jezdce, raději z formule jedna odejde. „Nechci celý víkend prosedět poblíž, na to závodění příliš miluji,“ svěřil Němec redaktorům televize Sky.
Mladý závodník o svých schopnostech přesvědčoval před dvěma lety v sérii GP2, kterou vyhrál. Loni přešel do královské disciplíny motosportu a závodil v barvách Williamsu po boku zkušeného Rubense Barrichella. Nepopiratelný talent na přelomu letošního roku převážily peníze sponzorů Pastora Maldonada, který dostal Hülkenbergovo místo. „Hulk“, jak mu v paddocku přezdívají, si tak musel hledat místo jinde. Zakotvil u Force Indie, kde zastává pozici pátečního jezdce.
Hülkenbergovi se v první sezóně nevedlo špatně. Pětkrát porazil týmového kolegu, v bodování jezdců skončil čtvrnáctý. Na udržení místa ve Williasmu to ale nestačilo
Němec potvrdil, že Force India s ním je „spokojená“, ale majitel Vidžaj Mallya nehodlá o jezdecké sestavě rozhodovat dřív než „na konci roku“. Pokud by se pro něj nenašla závodnická sedačka, je rozhodnutý „porozhlédnout se po alternativách v jiných sériích“. Nemyslí si ale, že formuli jedna skutečně opustí.
„Upřímně teď nechci plýtvat časem na uvažování o téhle záležitosti, protože jsem si jistý, že tu zůstanu. Zeptejte se znovu za dva měsíce,“ uzavřel optimisticky mladík.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.