Nico Hülkenberg na konci sezóny opustí formuli jedna, pokud nedostane nabídku na místo závodního jezdce. Testovacím pilotem už být nechce, to raději zkusí štěstí v jiné sérii.
Všechno, nebo nic. Tak vidí svou budoucnost třiadvacetiletý Nico Hülkenberg. Otevřeně prohlásil, že pokud nesežene na sezónu 2012 místo závodního jezdce, raději z formule jedna odejde. „Nechci celý víkend prosedět poblíž, na to závodění příliš miluji,“ svěřil Němec redaktorům televize Sky.
Mladý závodník o svých schopnostech přesvědčoval před dvěma lety v sérii GP2, kterou vyhrál. Loni přešel do královské disciplíny motosportu a závodil v barvách Williamsu po boku zkušeného Rubense Barrichella. Nepopiratelný talent na přelomu letošního roku převážily peníze sponzorů Pastora Maldonada, který dostal Hülkenbergovo místo. „Hulk“, jak mu v paddocku přezdívají, si tak musel hledat místo jinde. Zakotvil u Force Indie, kde zastává pozici pátečního jezdce.
Hülkenbergovi se v první sezóně nevedlo špatně. Pětkrát porazil týmového kolegu, v bodování jezdců skončil čtvrnáctý. Na udržení místa ve Williasmu to ale nestačilo
Němec potvrdil, že Force India s ním je „spokojená“, ale majitel Vidžaj Mallya nehodlá o jezdecké sestavě rozhodovat dřív než „na konci roku“. Pokud by se pro něj nenašla závodnická sedačka, je rozhodnutý „porozhlédnout se po alternativách v jiných sériích“. Nemyslí si ale, že formuli jedna skutečně opustí.
„Upřímně teď nechci plýtvat časem na uvažování o téhle záležitosti, protože jsem si jistý, že tu zůstanu. Zeptejte se znovu za dva měsíce,“ uzavřel optimisticky mladík.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.