Jarno Trulli po včerejších trénincích na Hungaroringu zářil spokojeností. Lotus přivezl novou verzi posilovače řízení, kterou si Ital velmi pochvaloval.
Trulli si od počátku sezóny na posilované řízení svého Lotusu stěžoval, podle něj byla hlavní příčina, proč se trápil s rychlostí. Tým zkoušel neúspěšně několik úprav, nová verze nasazená na Hungaroringu ale konečně funguje dle jeho představ.
"Dnes jsem moc spokojený. Chtěl bych poděkovat celému týmu, všem v továrně a závodnímu týmu, protože všichni se mnou byli trpěliví a usilovně pracovali na tom, aby mi poskytli nový systém posilovače řízení a auto, které mohu opravdu cítit," popisuje Trulli.
"Hned jakmile jsem ráno vyjel, cítil jsem, že to je mnohem lepší než dříve, takže jsem znovu začal získávat důvěru v auto a pracovat na drobných změnách a vylepšeních, které mi pomohou nalézt nastavení, s ním opravdu mohu pracovat. Byl to vskutku pozitivní den, za to bych chtěl všem v týmu poděkovat," dodal pilot Lotusu.
Spokojený byl i Mike Gascoyne: "Byl to jeden z našich nejlepších letošních pátků. Učinili jsme drobné změny na difuzoru, které opravdu fungovaly. Jarno nám ihned hlásil, že nový posilovač řízení funguje přesně, jak jsme chtěli. Byli jsme schopni se více dotáhnout na vozy před námi, což se nám delší dobu nedařilo."
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.