Podle prohlášení týmu Lotus by jim měl úzký a klikatý okruh Hungaroring vyhovovat. Měli by opět být blíže týmům ze středu pole než v Německu.
Do Maďarska s sebou vezou nový posilovač řízení, který by měl zejména Trullimu pomoci k lepšímu kvalifikačnímu výkonu. Lotus doufá, že se mu podaří překvapit podobně jako v Anglii a postoupí do druhé části sobotní kvalifikace.
"Mohli bychom vidět, jak se rozdíly mezi týmy z obou konců startovního roštu zmenší, což by nám mohlo hrát do karet. V Silverstone jsme ukázali, že naše auta můžeme díky správné strategii dostat do Q2, v Maďarsku to může být stejné," věří Mike Gascoyne.
"Rozhodně máme vliv na plány týmů před námi. Nemohou riskovat, že budou v Q1 až za námi a jezdit pouze na tvrdších pneumatikách, snad se nám tedy v Maďarsku znovu podaří bojovat v sobotu se středem pole a tlačit na to i během nedělního závodu, kde přichází ke slovu naše závodní rychlost," dodává.
Během minulého víkendu nahradil v kokpitu Trulliho Chandhok (foto: Renault Sport F1)
Heikki Kovalainen, který na Hungaroringu získal své první vítězství, dokonce věří, že budou konkurenceschopnější než v Silverstone: "Maďarsko je méně závislé na aerodynamické efektivitě. Myslím si, že na kluky před námi zatlačíme o něco více než v místech jako je Silverstone."
Do závodu nastoupí obvyklá dvojice pilotů Kovalainen - Trulli, jenž v Německu musel ke své nelibosti svůj vůz jednorázově přenechat Karunovi Chandhokovi.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.