Šéf stáje Lotus Renault GP Eric Boullier věří, že Romain Grosjean je připravený využít svou druhou šanci ve Formuli 1. Posílil tím spekulace, že by koncem roku mohl nahradit Nicka Heidfelda, od nějž u Renaultu čekali více.
Grosjean zažil těžký start své kariéry v F1 s Renaultem v roce 2009, když nastoupil místo Nelsona Piqueta mladšího na posledních sedm závodů. Na to, že jeho týmovým kolegou byl jeden z nejlepších pilotů v F1 - Fernando Alonso - a Romain byl úplným nováčkem, však zas tolik nezaostával.
V sedmi kvalifikacích na Španěla ztratil průměrně 0,538 sec, což není špatný výkon vzhledem k tomu, že průměrná ztráta Alonsova současného týmového kolegy ve Ferrari - Felipeho Massy - činí 0,42 sec. Grosjean své kvality momentálně potvrzuje v sérii GP2, kterou průběžně vede.
Časová ztráta (v sec) Grosjeana na Alonsa v kvalifikacích v roce 2009
Jeho forma zapůsobila také na Boulliera, který je zklamán nedostatečnými výkony Heidfelda: "Ano, samozřejmě Grosjeana sleduji. Odvádí v GP2 velmi dobrou práci, všem dokazuje, že je vyspělý a dostatečně silný i pro F1. Opravdu věřím, že má potenciál stát se zde jedním z těch velkých hráčů. Mám k němu blízko a mohu nyní potvrdit, že je jiný - mnohem vyspělejší, než před dvěma roky."
Vitalij Petrov, zajištěný bohatými ruskými sponzory, podává ve své druhé sezóně solidní výkony, navíc má platnou smlouvu i pro rok 2012. To, zda by Grosjean dostal příležitost, bude záviset i na tom, jestli se Robert Kubica bude schopen vrátit po svém vážném zranění k závodění. Polák dle posledních zpráv zatím dělá velké pokroky a doufá v úspěšný návrat do F1.
Grosjean s Renaultem R29 v Abú Zabí (foto: Renault F1)
"Čekáme, co bude s Robertem - kdy se bude moci vrátit a samozřejmě v jaké formě. Počkáme, až nám to pomůže objasnit," potvrzuje Boullier preference Renaultu, který během prvního pátečního tréninku v Maďarsku posadí do závodního monopostu místo Heidfelda Bruna Sennu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.