Lotus se letos rozhodl z finančních důvodů nenasazovat KERS. Po získání velkého sponzora - společnosti General Electric - se hovořilo o tom, že by jej mohl vyvíjet s americkou společností. Nakonec se ale rozhodl jinak: příští roku bude jejich vozy pohánět KERS Red Bullu. Od rakouského týmu bude také dostávat nejnovější verzi jejich převodovky.
"Už jsme s Red Bullem a Renaulte téměř dohodnutí, takže příští rok KERS určitě mít budeme. Bude to KERS Red Bullu, který nám bude pomáhat. Dostaneme KERS společně s převodovkami," potvrzuje šéf Lotusu Tony Fernandes.
Obhajuje rozhodnutí nezabývat se letos KERSem: "Všichni spěchají, lidé nás obecně mají rádi a rádi by nás viděli výše, ale kdybychom měli KERS, naše infrastruktura by kolabovala. S KERSem se trápí Red Bull, natož my, bylo to tedy správné rozhodnutí. Letos jsme potřebovali ujet co nejvíce kol, cítit se jako tým. Udělali jsme dobře."
Systém Red Bullu měl problémy s chlazením a vibracemi v těsných bočnicích monopostů rakouského týmu, jeho spolehlivost se však s přibývajícími závody lepší. Podle Mika Gascoyna Lotusu pomůže příští rok k dalšímu pokroku.
"Přesně víme, jakým směrem se chceme ubírat a s tím jsme souhlasili. Smlouva je dohodnuta, potřásli jsme si rukama a víme, kam budeme s náklady směřovat. Z hlediska vývoje vozu jsme moc spokojeni," říká Gascoyne.
Podle něj budou používat stejnou konfiguraci KERSu jako Red Bull: "Očividně se letos trápili se spolehlivostí. Prošli jsme si jejich plány pro příští rok. Máme velkou důvěru v jejich inženýrská řešení. Neřekl bych, že se budeme podílet na vývoji, budeme však spolupracovat na inženýrské úrovni na způsobech, jak budou řešit problémy. Hodně tomu věříme."
Další významný pokrok bude spočívat v převodovce. Letos Lotus používá rok starou verzi Red Bullu, v příští sezóně by měl dostávat nejnovější specifikaci: "Jednou z věcí, kterými jsme letos trpěli, bylo nasazení staré převodovky. Moc jsme si přáli jezdit s jejich současnou konfigurací, oni to chtějí také."
Záď Lotusu T128 (foto: Team Lotus)
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.