Lotus se letos rozhodl z finančních důvodů nenasazovat KERS. Po získání velkého sponzora - společnosti General Electric - se hovořilo o tom, že by jej mohl vyvíjet s americkou společností. Nakonec se ale rozhodl jinak: příští roku bude jejich vozy pohánět KERS Red Bullu. Od rakouského týmu bude také dostávat nejnovější verzi jejich převodovky.
"Už jsme s Red Bullem a Renaulte téměř dohodnutí, takže příští rok KERS určitě mít budeme. Bude to KERS Red Bullu, který nám bude pomáhat. Dostaneme KERS společně s převodovkami," potvrzuje šéf Lotusu Tony Fernandes.
Obhajuje rozhodnutí nezabývat se letos KERSem: "Všichni spěchají, lidé nás obecně mají rádi a rádi by nás viděli výše, ale kdybychom měli KERS, naše infrastruktura by kolabovala. S KERSem se trápí Red Bull, natož my, bylo to tedy správné rozhodnutí. Letos jsme potřebovali ujet co nejvíce kol, cítit se jako tým. Udělali jsme dobře."
Systém Red Bullu měl problémy s chlazením a vibracemi v těsných bočnicích monopostů rakouského týmu, jeho spolehlivost se však s přibývajícími závody lepší. Podle Mika Gascoyna Lotusu pomůže příští rok k dalšímu pokroku.
"Přesně víme, jakým směrem se chceme ubírat a s tím jsme souhlasili. Smlouva je dohodnuta, potřásli jsme si rukama a víme, kam budeme s náklady směřovat. Z hlediska vývoje vozu jsme moc spokojeni," říká Gascoyne.
Podle něj budou používat stejnou konfiguraci KERSu jako Red Bull: "Očividně se letos trápili se spolehlivostí. Prošli jsme si jejich plány pro příští rok. Máme velkou důvěru v jejich inženýrská řešení. Neřekl bych, že se budeme podílet na vývoji, budeme však spolupracovat na inženýrské úrovni na způsobech, jak budou řešit problémy. Hodně tomu věříme."
Další významný pokrok bude spočívat v převodovce. Letos Lotus používá rok starou verzi Red Bullu, v příští sezóně by měl dostávat nejnovější specifikaci: "Jednou z věcí, kterými jsme letos trpěli, bylo nasazení staré převodovky. Moc jsme si přáli jezdit s jejich současnou konfigurací, oni to chtějí také."
Záď Lotusu T128 (foto: Team Lotus)
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.