Lotus dnes potvrdil, že místo Jarna Trulliho bude na Nürburgringu závodit jejich testovací pilot Karun Chandhok.
Indický pilot nastoupil naposledy loni ve Velké ceně Británie za HRT, pak byl nahrazen Sakonem Jamamotem. Letos zasáhl do pátečních tréninků v Austrálii, v Turecku, ve Valencii a v Silverstone.
Chandhok dnes s radostí prohlásil: Nejprve bych chtěl poděkovat Tonymu Fernandesovi, Kamarudinovi Maranunovi a SM Nasarudinovi za to, že mi dají tento víkend příležitost závodit za Team Lotus."
"Od doby, kdy jsem se připojil k týmu, jsem se na to těšil a jsem odhodlaný udělat vše, co bude v mých silách, abych jim splatil jejich důvěru ve mně a pomohl týmu v pokroku - v této sezóně i v mnoha následujících letech. K víkendu přistupuji s realistickými očekáváními."
Jarno Trulli zažíval obtížnou sezónu. Od jejího počátku se trápil s posilovačem řízení a s vozu nedokázal dostat maximum. Ital ale doufá, že se do kokpitu v Maďarsku vrátí. Tam by měl Lotus nasadit vylepšený systém, který by mu měl pomoci v jízdě na limitu.
"Těším se na spolupráci s Karunem o víkendu. Udělám vše, co budu moci, abych mu pomohl maximálně využít svou příležitost v Německu. Je skvělé, že tým dodržuje své slovo a pomáhá mladému talentu, obzvlášť z části světa, kde je to těžší proniknout mezi špičku motosportu. Poskytnu mu vedení a pomoc, a to jak ve voze, tak i mimo něj," uvádí Trulli.
Chandhok při aerodynamickém testu na letišti v Kemble(foto: Team Lotus)
Mike Gascoyne dodává: "Jsem rád, že můžeme Karunovi poskytnout vůz pro celý víkend. Je velkým přínosem pro naší jezdeckou sestavu a nyní mu dáme šanci, aby udělal další krok při naplňování svého potenciálu.
Jarno pro tento závod ustoupí stranou a my využijeme Karunovu zpětnou vazbu během víkendu a srovnáme si ji s Jarnovými a Heikkiho zkušenostmi, které během sezóny získali ohledně určitých aspektů vozu - včetně posilovače řízení. Pomůže nám to k dalším pokrokům v roce 2011 a dále."
Tony Fernandes přes tuto změnu potvrdil, že s Trullim hodlají prodloužit smlouvu i na rok 2012: "Je mi potěšením potvrdit, že jednáme o prodloužení jeho kontraktu s námi a těšíme se na velmi brzké odhalení dalších detailů. Je klíčovým členem našeho týmu a doufám, že mu co nejdříve budeme moci poskytnout vůz, který by mu umožnil naplno využít svého velkého talentu."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.