Lotus dnes potvrdil, že místo Jarna Trulliho bude na Nürburgringu závodit jejich testovací pilot Karun Chandhok.
Indický pilot nastoupil naposledy loni ve Velké ceně Británie za HRT, pak byl nahrazen Sakonem Jamamotem. Letos zasáhl do pátečních tréninků v Austrálii, v Turecku, ve Valencii a v Silverstone.
Chandhok dnes s radostí prohlásil: Nejprve bych chtěl poděkovat Tonymu Fernandesovi, Kamarudinovi Maranunovi a SM Nasarudinovi za to, že mi dají tento víkend příležitost závodit za Team Lotus."
"Od doby, kdy jsem se připojil k týmu, jsem se na to těšil a jsem odhodlaný udělat vše, co bude v mých silách, abych jim splatil jejich důvěru ve mně a pomohl týmu v pokroku - v této sezóně i v mnoha následujících letech. K víkendu přistupuji s realistickými očekáváními."
Jarno Trulli zažíval obtížnou sezónu. Od jejího počátku se trápil s posilovačem řízení a s vozu nedokázal dostat maximum. Ital ale doufá, že se do kokpitu v Maďarsku vrátí. Tam by měl Lotus nasadit vylepšený systém, který by mu měl pomoci v jízdě na limitu.
"Těším se na spolupráci s Karunem o víkendu. Udělám vše, co budu moci, abych mu pomohl maximálně využít svou příležitost v Německu. Je skvělé, že tým dodržuje své slovo a pomáhá mladému talentu, obzvlášť z části světa, kde je to těžší proniknout mezi špičku motosportu. Poskytnu mu vedení a pomoc, a to jak ve voze, tak i mimo něj," uvádí Trulli.
Chandhok při aerodynamickém testu na letišti v Kemble(foto: Team Lotus)
Mike Gascoyne dodává: "Jsem rád, že můžeme Karunovi poskytnout vůz pro celý víkend. Je velkým přínosem pro naší jezdeckou sestavu a nyní mu dáme šanci, aby udělal další krok při naplňování svého potenciálu.
Jarno pro tento závod ustoupí stranou a my využijeme Karunovu zpětnou vazbu během víkendu a srovnáme si ji s Jarnovými a Heikkiho zkušenostmi, které během sezóny získali ohledně určitých aspektů vozu - včetně posilovače řízení. Pomůže nám to k dalším pokrokům v roce 2011 a dále."
Tony Fernandes přes tuto změnu potvrdil, že s Trullim hodlají prodloužit smlouvu i na rok 2012: "Je mi potěšením potvrdit, že jednáme o prodloužení jeho kontraktu s námi a těšíme se na velmi brzké odhalení dalších detailů. Je klíčovým členem našeho týmu a doufám, že mu co nejdříve budeme moci poskytnout vůz, který by mu umožnil naplno využít svého velkého talentu."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.