Michael Schumacher při svém návratu oznámil, že má s Mercedesem tříletou smlouvu, podle ní by tedy měl být jezdcem Mercedesu ještě příští rok. Jestli to tak opravdu bude se rozhodne koncem roku.
I přesto, že má sedminásobný mistr světa platnou smlouvu i na příští rok, uvažuje se o tom, že by měl svůj ne příliš povedený návrat předčasně ukončit. Ze strany týmu by to neměl být problém.
"Má tříletou smlouvu a jsme s ním spokojeni," říká šéf týmu, Ross Brawn. "Pokud by se na to už necítil, pak bychom si o tom museli promluvit. Nikdo ho do ničeho nemůže nutit. Ale věříme mu, je pro nás velmi důležitý."
Ale stojí vůbec o Schumachera Mercedes samotný? Podle Brawna ano. Brawn také říká, že Rosberg je definitivně nejlepším kolegou, kterého Schumacher kdy měl.
"Občas to vypadá, jako by vedle mě stál mladý Michael Schumacher. Nico se svojí práci věnuje s neskutečným nasazením, nemá žádné emocionální slabiny, je velmi talentovaný. Situace by byla pro Michaela snažší, kdyby neměl tak silného týmového kolegu. Ale navzájem se od sebe mají co učit, oba čelí výzvě," okomentoval Brawn Schumacherova kolegu.
Poprvé opustil Schumacher Formuli 1 po skončení sezony 2006, kdy v posledním závodě v Brazílii předvedl skvělý výkon a z posledního místa se probojoval až na čtvrté. Před Vánocemi 2009 oznámil, že podepsal tříletý kontrakt s nově vzniklou stájí Mercedes, která odkoupila mistrovský tým Rosse Brawna, Brawn GP.
V loňské sezoně se však, podle vlastních slov kvůli špatným vlastnostem vozu, trápil, letos je to sice lepší, ale Rosberg ho téměř pravidelně poráží a do starého Schumachera to má stále velmi daleko.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.