Michael Schumacher při svém návratu oznámil, že má s Mercedesem tříletou smlouvu, podle ní by tedy měl být jezdcem Mercedesu ještě příští rok. Jestli to tak opravdu bude se rozhodne koncem roku.
I přesto, že má sedminásobný mistr světa platnou smlouvu i na příští rok, uvažuje se o tom, že by měl svůj ne příliš povedený návrat předčasně ukončit. Ze strany týmu by to neměl být problém.
"Má tříletou smlouvu a jsme s ním spokojeni," říká šéf týmu, Ross Brawn. "Pokud by se na to už necítil, pak bychom si o tom museli promluvit. Nikdo ho do ničeho nemůže nutit. Ale věříme mu, je pro nás velmi důležitý."
Ale stojí vůbec o Schumachera Mercedes samotný? Podle Brawna ano. Brawn také říká, že Rosberg je definitivně nejlepším kolegou, kterého Schumacher kdy měl.
"Občas to vypadá, jako by vedle mě stál mladý Michael Schumacher. Nico se svojí práci věnuje s neskutečným nasazením, nemá žádné emocionální slabiny, je velmi talentovaný. Situace by byla pro Michaela snažší, kdyby neměl tak silného týmového kolegu. Ale navzájem se od sebe mají co učit, oba čelí výzvě," okomentoval Brawn Schumacherova kolegu.
Poprvé opustil Schumacher Formuli 1 po skončení sezony 2006, kdy v posledním závodě v Brazílii předvedl skvělý výkon a z posledního místa se probojoval až na čtvrté. Před Vánocemi 2009 oznámil, že podepsal tříletý kontrakt s nově vzniklou stájí Mercedes, která odkoupila mistrovský tým Rosse Brawna, Brawn GP.
V loňské sezoně se však, podle vlastních slov kvůli špatným vlastnostem vozu, trápil, letos je to sice lepší, ale Rosberg ho téměř pravidelně poráží a do starého Schumachera to má stále velmi daleko.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.