Jarno Trulli upírá své naděje k vylepšenému systému posilovače řízení, který Team Lotus hodlá nasadit na Hungaroringu.
Ital, který dnes dovršil 37 let, se od počátku sezóny necítí ve voze dobře. Nemůže jezdit na limitu, necítí v něj důvěru - za vše podle něj může posilovač řízení, který neposkytuje takovou zpětnou vazbu, jakou by si přál.
Lotus již provedl několik úprav, aby Trullimu pomohl, zatím vždy neúspěšně. Někteří skeptici z řad týmu již dokonce tvrdí, že problém bude spíše v jeho hlavě než ve voze, který je neustále upravován.
Jarno věří, že kýžená nová verze konečně přinese lék na jeho problémy: "Doufám, že v Maďarsku již budeme mít nový posilovač řízení a že mi také pomůže lépe vnímat vůz."
"Rovnou jsem říkal, že opravdu nemůžu nastavovat či posuzovat auto. Pokud se mne někdo zeptá, co se s monopostem děje, vždycky říkám, že nevím. Snažím se jezdit tak, jak mám, ale nedokážu týmu poskytovat zpětnou vazbu. Je to trochu frustrující, ale taková je holt momentálně situace," odhaluje Trulli.
Jeho kolega Heikki Kovalainen si ale na řízení příliš nestěžuje. Novináři se ho nedávno dotazovali, zda vůbec používá stejný systém jako Jarno. "Ano," odpověděl. Má s ním také problémy? "Jo, ale není to nic vážného."
Trulli vysvětluje, v čem tkví problém: "Jedná se o docela komplikovanou věc. Posilovač řízení vykazuje určité anomálie a poskytuje špatnou vazbu, něco se tam děje. Proto nejsem tak precizní. Na počátku sezóny jsem se s tím opravdu trápil. Když jste obecně v zatáčce, při určitém úhlu zatočení cítíte (Jarno třese rukama, aby naznačil cukání volantu) - a já na to reaguji. Ale v podstatě reaguji na něco, co není správné."
O svou budoucnost v F1 si Trulli starosti nedělá: "O to se nestarám. Zajímá mě to, že jsem se někdy musel trápit, abych si užíval to, co dělám - spíše než přemýšlení o budoucnosti. Uvidíme, co bude - tým ví, čím procházím. Ví, proč jsem někdy rychlý a někdy ne. Ale abych řekl pravdu, moc se o to [budoucnost] nestarám."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.