Jarno Trulli upírá své naděje k vylepšenému systému posilovače řízení, který Team Lotus hodlá nasadit na Hungaroringu.
Ital, který dnes dovršil 37 let, se od počátku sezóny necítí ve voze dobře. Nemůže jezdit na limitu, necítí v něj důvěru - za vše podle něj může posilovač řízení, který neposkytuje takovou zpětnou vazbu, jakou by si přál.
Lotus již provedl několik úprav, aby Trullimu pomohl, zatím vždy neúspěšně. Někteří skeptici z řad týmu již dokonce tvrdí, že problém bude spíše v jeho hlavě než ve voze, který je neustále upravován.
Jarno věří, že kýžená nová verze konečně přinese lék na jeho problémy: "Doufám, že v Maďarsku již budeme mít nový posilovač řízení a že mi také pomůže lépe vnímat vůz."
"Rovnou jsem říkal, že opravdu nemůžu nastavovat či posuzovat auto. Pokud se mne někdo zeptá, co se s monopostem děje, vždycky říkám, že nevím. Snažím se jezdit tak, jak mám, ale nedokážu týmu poskytovat zpětnou vazbu. Je to trochu frustrující, ale taková je holt momentálně situace," odhaluje Trulli.
Jeho kolega Heikki Kovalainen si ale na řízení příliš nestěžuje. Novináři se ho nedávno dotazovali, zda vůbec používá stejný systém jako Jarno. "Ano," odpověděl. Má s ním také problémy? "Jo, ale není to nic vážného."
Trulli vysvětluje, v čem tkví problém: "Jedná se o docela komplikovanou věc. Posilovač řízení vykazuje určité anomálie a poskytuje špatnou vazbu, něco se tam děje. Proto nejsem tak precizní. Na počátku sezóny jsem se s tím opravdu trápil. Když jste obecně v zatáčce, při určitém úhlu zatočení cítíte (Jarno třese rukama, aby naznačil cukání volantu) - a já na to reaguji. Ale v podstatě reaguji na něco, co není správné."
O svou budoucnost v F1 si Trulli starosti nedělá: "O to se nestarám. Zajímá mě to, že jsem se někdy musel trápit, abych si užíval to, co dělám - spíše než přemýšlení o budoucnosti. Uvidíme, co bude - tým ví, čím procházím. Ví, proč jsem někdy rychlý a někdy ne. Ale abych řekl pravdu, moc se o to [budoucnost] nestarám."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.