Lotus do Maďarska chystá nový posilovač řízení, Trulli na něj čeká jako na smilování

Lotus
Lotus, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 13. července 2011 06:20
Sdílej:

Jarno Trulli upírá své naděje k vylepšenému systému posilovače řízení, který Team Lotus hodlá nasadit na Hungaroringu.

Ital, který dnes dovršil 37 let, se od počátku sezóny necítí ve voze dobře. Nemůže jezdit na limitu, necítí v něj důvěru - za vše podle něj může posilovač řízení, který neposkytuje takovou zpětnou vazbu, jakou by si přál.

Lotus již provedl několik úprav, aby Trullimu pomohl, zatím vždy neúspěšně. Někteří skeptici z řad týmu již dokonce tvrdí, že problém bude spíše v jeho hlavě než ve voze, který je neustále upravován.

Jarno věří, že kýžená nová verze konečně přinese lék na jeho problémy: "Doufám, že v Maďarsku již budeme mít nový posilovač řízení a že mi také pomůže lépe vnímat vůz."

"Rovnou jsem říkal, že opravdu nemůžu nastavovat či posuzovat auto. Pokud se mne někdo zeptá, co se s monopostem děje, vždycky říkám, že nevím. Snažím se jezdit tak, jak mám, ale nedokážu týmu poskytovat zpětnou vazbu. Je to trochu frustrující, ale taková je holt momentálně situace," odhaluje Trulli.

Jeho kolega Heikki Kovalainen si ale na řízení příliš nestěžuje. Novináři se ho nedávno dotazovali, zda vůbec používá stejný systém jako Jarno. "Ano," odpověděl. Má s ním také problémy? "Jo, ale není to nic vážného."

Trulli vysvětluje, v čem tkví problém: "Jedná se o docela komplikovanou věc. Posilovač řízení vykazuje určité anomálie a poskytuje špatnou vazbu, něco se tam děje. Proto nejsem tak precizní. Na počátku sezóny jsem se s tím opravdu trápil. Když jste obecně v zatáčce, při určitém úhlu zatočení cítíte (Jarno třese rukama, aby naznačil cukání volantu) - a já na to reaguji. Ale v podstatě reaguji na něco, co není správné."

O svou budoucnost v F1 si Trulli starosti nedělá: "O to se nestarám. Zajímá mě to, že jsem se někdy musel trápit, abych si užíval to, co dělám - spíše než přemýšlení o budoucnosti. Uvidíme, co bude - tým ví, čím procházím. Ví, proč jsem někdy rychlý a někdy ne. Ale abych řekl pravdu, moc se o to [budoucnost] nestarám."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.