McLaren přes další ne příliš úspěšný závod v Silverstone letošní sezónu ještě nehodlá vzdát. Podle Martina Whitmarshe mohl včera bojovat Jenson Button o pódium, nebýt chyby v boxech.
"Nevzdáme se, naši piloti se nevzdají a tento tým se nevzdá. Budeme na to tlačit a uvidíme, jestli budeme moci bojovat [s Vettelem] a vyhrát některé závody, kdo ví?" uvádí Whitmarsh pro Autosport.
Své piloty za úsilí předvedené během Velké ceny Británie chválí: "Oba piloti jeli skvělý závod. Byli v něm určitým způsobem hendikepováni, a to je škoda.
Jenson jel očividně velmi dobře, pečoval o pneumatiky. Myslím si, že mohl bojovat o pódium. Byla to lidská chyba. Abych byl k týmu férový, máme podle mě nejkonzistentnější zastávky v boxech během těch stovek, které jsme letos viděli. Odvádějí fantastickou práci."
"Co se týče Lewise, byl to také výborný závod. Nečekali jsme, že se propracuje dopředu tak rychle. Inženýři vypočítali palivo na základě předpokládané závodní rychlost, ale on byl o trochu rychlejší, než jsme čekali," vysvětluje šetření paliva u Hamiltona v závěru závodu.
"Je to pro pilota obrovská výzva, když je mu řečeno, aby šetřil palivo. Jde to proti vlastní intuici, ale nejen to: ztrácíte také teplotu pneumatik, brzd, a mnohem hůře se takto jezdí. Jezdit s vozem F1 pomalu není nejjednodušší.
Myslím, že Lewis se s tím vypořádal velmi disciplinovaně a vyspěle. Musel se nevyhnutelně nechat předjet Webberem a pak to už byla jen otázka toho, aby se udržel před Massou, což bylo v závěru vzrušující," dodává šéf McLarenu.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.