McLaren přes další ne příliš úspěšný závod v Silverstone letošní sezónu ještě nehodlá vzdát. Podle Martina Whitmarshe mohl včera bojovat Jenson Button o pódium, nebýt chyby v boxech.
"Nevzdáme se, naši piloti se nevzdají a tento tým se nevzdá. Budeme na to tlačit a uvidíme, jestli budeme moci bojovat [s Vettelem] a vyhrát některé závody, kdo ví?" uvádí Whitmarsh pro Autosport.
Své piloty za úsilí předvedené během Velké ceny Británie chválí: "Oba piloti jeli skvělý závod. Byli v něm určitým způsobem hendikepováni, a to je škoda.
Jenson jel očividně velmi dobře, pečoval o pneumatiky. Myslím si, že mohl bojovat o pódium. Byla to lidská chyba. Abych byl k týmu férový, máme podle mě nejkonzistentnější zastávky v boxech během těch stovek, které jsme letos viděli. Odvádějí fantastickou práci."
"Co se týče Lewise, byl to také výborný závod. Nečekali jsme, že se propracuje dopředu tak rychle. Inženýři vypočítali palivo na základě předpokládané závodní rychlost, ale on byl o trochu rychlejší, než jsme čekali," vysvětluje šetření paliva u Hamiltona v závěru závodu.
"Je to pro pilota obrovská výzva, když je mu řečeno, aby šetřil palivo. Jde to proti vlastní intuici, ale nejen to: ztrácíte také teplotu pneumatik, brzd, a mnohem hůře se takto jezdí. Jezdit s vozem F1 pomalu není nejjednodušší.
Myslím, že Lewis se s tím vypořádal velmi disciplinovaně a vyspěle. Musel se nevyhnutelně nechat předjet Webberem a pak to už byla jen otázka toho, aby se udržel před Massou, což bylo v závěru vzrušující," dodává šéf McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.