McLaren přes další ne příliš úspěšný závod v Silverstone letošní sezónu ještě nehodlá vzdát. Podle Martina Whitmarshe mohl včera bojovat Jenson Button o pódium, nebýt chyby v boxech.
"Nevzdáme se, naši piloti se nevzdají a tento tým se nevzdá. Budeme na to tlačit a uvidíme, jestli budeme moci bojovat [s Vettelem] a vyhrát některé závody, kdo ví?" uvádí Whitmarsh pro Autosport.
Své piloty za úsilí předvedené během Velké ceny Británie chválí: "Oba piloti jeli skvělý závod. Byli v něm určitým způsobem hendikepováni, a to je škoda.
Jenson jel očividně velmi dobře, pečoval o pneumatiky. Myslím si, že mohl bojovat o pódium. Byla to lidská chyba. Abych byl k týmu férový, máme podle mě nejkonzistentnější zastávky v boxech během těch stovek, které jsme letos viděli. Odvádějí fantastickou práci."
"Co se týče Lewise, byl to také výborný závod. Nečekali jsme, že se propracuje dopředu tak rychle. Inženýři vypočítali palivo na základě předpokládané závodní rychlost, ale on byl o trochu rychlejší, než jsme čekali," vysvětluje šetření paliva u Hamiltona v závěru závodu.
"Je to pro pilota obrovská výzva, když je mu řečeno, aby šetřil palivo. Jde to proti vlastní intuici, ale nejen to: ztrácíte také teplotu pneumatik, brzd, a mnohem hůře se takto jezdí. Jezdit s vozem F1 pomalu není nejjednodušší.
Myslím, že Lewis se s tím vypořádal velmi disciplinovaně a vyspěle. Musel se nevyhnutelně nechat předjet Webberem a pak to už byla jen otázka toho, aby se udržel před Massou, což bylo v závěru vzrušující," dodává šéf McLarenu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.