McLaren tvrdí, že se mu podařilo vyřešit problémy, které stály za jeho náhlým poklesem formy během posledního závodu ve Valencii.
Analýzu toho, proč se McLarenu ve Valencii najednou nedařilo a proč lze očekávat, že se mu bude v Silverstone opět dařit, si můžete přečíst zde. Jeho vozy se výkonnostně propadly nejen za Red Bull, ale i za Ferrari, zatímco ve třech předcházejících závodech byly nejrychlejší.
Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale potvrzuje, že problémy souvisely s vysokým opotřebením pneumatik a nevhodným nastavením, podle něj se je ale podařilo vyřešit.
"Myslím, že jsme ve Valencii podali horší výkon, než na který jsme měli. Opravdu se nám nepodařilo vůz správně vyladit. V rychlosti na jedno kolo jsme si vedli dobře, což jsme ukázali v sobotu, ale nedokázali jsme přimět pneumatiky, aby vydržely tolik, jako u obou Ferrari a Red Bullů, což nás zklamalo.
Rozumíme důvodům, proč k tomu došlo, a něco jsme s tím udělali. Nemůžu o tom ze zřejmých důvodů podrobněji hovořit, ale z Valencie jsme se poučili," říká Neale.
U McLarenu panuje optimismus před domácí velkou cenou, která se pojede tento víkend na zrekonstruované trati v Silverstone. Výkonnost týmů bude naplno poznamenána novým omezením týkajících se práce s výfukovými plyny v momentě, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál.
"Máme pro vůz připravenou celou škálu nových dílů, vylepšený bude aerodynamický balík. Technickému pozadí ale bude dominovat to, co se stane se všemi vozy vlivem technických předpisů týkajících se zatížení motorů. Kolegové v médiích o tom hodně hovořili a spekulovali.
Není pochyb o tom, že to postihne všechny přední týmy. Určitě se to dotkne nás, Red Bull již také prohlásil, že to bude mít vliv i na ně, klíčovou otázkou tedy je, na koho to bude mít největší dopad. Nemyslím si, že to opravdu zjistíme před sobotním odpolednem, takže o tom nebudu spekulovat. Jisté je, že to bude mít velký vliv na všechny," dodává Neale.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.