Šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, pochválil soudržnost týmů ohledně nových motorů, které mají být používány v F1 od roku 2014.
Ital vystupoval veřejně proti návrhu na zavedení menších čtyřválců. Podle jeho názoru byly absurdní pro sport jakým je F1. Nicméně s poslední dohodou ohledně motorů, podle které budou monoposty v budoucnu pohánět šestiválce s turbem, je spokojený. Nová pravidla vejdou v platnost od sezony 2014. Původně se mluvilo o roce 2013, ale to bylo zamítnuto, aby týmy měly více času na vývoj nových agregátů.
"To, že budeme mít motory V6 s turbem od roku 2014, je správné rozhodnutí a já jsem rád, že zdravý rozum zvítězil. Ukazuje to, že jsme schopni pracovat sami a ne jen poslouchat nesmyslné návrhy nebo diktát. Povede to k lepšímu obrázku tohoto sportu," říká Luca.
Třiašedesátiletý šéf Ferrari také vítá změny, které udělaly tuto sezonu F1 jednou z nejzajímavějších v nedávné historii. "Myslím, že jsme viděli pozitivní start do sezony F1. Musím říci, že závody jsou absolutně nepředvídatelné, plné předjíždění a zajímavé pro veřejnost jak přímo na místě, tak i u televizních obrazovek až do konce. To byl jeden z hlavních cílů, který jsme si vytyčili a věřím, že se vyplácí."
Velká pochvala směřuje také směrem k Pirelli. Italský výrobce pneumatik se před letošní sezonou vrátil do Formule 1 a podařilo se mu okořenit závody díky větší degradaci gum. "Chtěl bych využít této možnosti, abych pogratulovat Pirelli k jejich návratu do F1. Vlastně nejsem překvapený: Máme spolu dobrý vztah a známe se už hodně dlouho. Historicky byli jedním z našich dodavatelů gum pro vysoce výkonné silniční vozy."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.