Šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, pochválil soudržnost týmů ohledně nových motorů, které mají být používány v F1 od roku 2014.
Ital vystupoval veřejně proti návrhu na zavedení menších čtyřválců. Podle jeho názoru byly absurdní pro sport jakým je F1. Nicméně s poslední dohodou ohledně motorů, podle které budou monoposty v budoucnu pohánět šestiválce s turbem, je spokojený. Nová pravidla vejdou v platnost od sezony 2014. Původně se mluvilo o roce 2013, ale to bylo zamítnuto, aby týmy měly více času na vývoj nových agregátů.
"To, že budeme mít motory V6 s turbem od roku 2014, je správné rozhodnutí a já jsem rád, že zdravý rozum zvítězil. Ukazuje to, že jsme schopni pracovat sami a ne jen poslouchat nesmyslné návrhy nebo diktát. Povede to k lepšímu obrázku tohoto sportu," říká Luca.
Třiašedesátiletý šéf Ferrari také vítá změny, které udělaly tuto sezonu F1 jednou z nejzajímavějších v nedávné historii. "Myslím, že jsme viděli pozitivní start do sezony F1. Musím říci, že závody jsou absolutně nepředvídatelné, plné předjíždění a zajímavé pro veřejnost jak přímo na místě, tak i u televizních obrazovek až do konce. To byl jeden z hlavních cílů, který jsme si vytyčili a věřím, že se vyplácí."
Velká pochvala směřuje také směrem k Pirelli. Italský výrobce pneumatik se před letošní sezonou vrátil do Formule 1 a podařilo se mu okořenit závody díky větší degradaci gum. "Chtěl bych využít této možnosti, abych pogratulovat Pirelli k jejich návratu do F1. Vlastně nejsem překvapený: Máme spolu dobrý vztah a známe se už hodně dlouho. Historicky byli jedním z našich dodavatelů gum pro vysoce výkonné silniční vozy."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.