Španělský tým HRT by měl být prodán japonské investiční a bankovní skupině Nomura. Na oficiální potvrzení se ale ještě čeká.
O víkendu, kdy se nejede VC F1, se stará tým HRT o to, aby F1 nevymizela z hlavní stránky novin. Podle motorsport-total.com totiž pouze výměna jezdců, která je naplánována na Silverstone, kde místo po Narainu Karthikeyanovi převezme Daniel Ricciardo, a tým opustí šéf Colin Colles, není tou poslední změnou, který tým čeká.
Podle španělských listů AS totiž dosavadní majitel, vlivný podnikatel Jose Ramon Carabante, v pátek tým prodal. Novým majitelem by měla být investiční společnost Nomura, což je japonská společnost, která má sídlo v Tokiu a zabývá se takřka vším na si člověk vzpomene (od ropy přes stavební průmysl až po potraviny). Hlavní činnost Nomury však spočívá ve finančním sektoru.
Oficiální stanovisko týmu pro AS-Story však vydáno nebylo. Po odchodu Colina Collese by však prodej týmu dával smysl. HRT nemá v podstatě žádný tým, ale doteď bylo vedeno Collesovou společností v německém Greidingu. Pokud by tedy Colles opravdu odešel k Williamsu, jak se spekuluje, tak by bylo HRT velmi oslabeno.
Navíc by ke všemu také pasovaly zprávy o tom, že HRT momentálně hledá nějaké inženýry. Například se spekuluje, že Geoff Willis začal jednat se svým bývalým kolegou, Garym Savagem, který by se měl již brzy k týmu připojit.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.