Dva britští piloti v britském týmu budou příští týden startovat do VC Velké Británie a chtějí před domácím publikem uspět. Jezdci McLarenu, Jenson Button a Lewis Hamilton, věří ve výhru.
I když se McLaren ve Valencii trápil, věří, že nová pravidla o výfukových plynech by jim mohla pomoct ke zmenšení mezery mezi nimi a lídrem obou šampionátů, stájí Red Bull. Navíc, vyhrát si zde hodně přeje Lewis Hamilton.
"Moje vítězství v Silverstone v roce 2008 bylo jedno z nejlepších v celé mé kariéře," vzpomíná Hamilton. "Tu vzpomínku stále nosím s sebou. Letos však jedeme do úplně nového Silverstone. Hodně se toho změnilo v paddocku i v okolí.
Myslím, že fanoušci budou stejně skvělí jako obvykle, to je na Santander British Grand Prix to nejlepší. S touto Velkou cenou nás také čekají výrazné změny v pravidlech, které ovlivní všechny týmy, bude zajímavé sledovat, jak se s tím kdo dokáže vyrovnat."
Velká cena Británie 2008, jedno z nejlepších vítězství v Hamiltonově kariéře
"Pro naše inženýry to bude obtížný víkend, budou se na to muset adaptovat, ale oni jako obvykle odvedou skvělou práci, abychom zůstali konkurenceschopní.
Do Silverstone se opravdu těším, je to jeden z nejlepších okruhů na celém světě. Navíc, myslím si, že DRS a KERS z letošního ročníku udělají jednu z nejzajímavějších VC Velké Británie v historii."
To Jenson Button zde takové štěstí nemá, jeho nejlepším výsledkem na domácí půdě je 4. místo. Letos to chce změnit.
"Vyhrát závod v Silverstone by pro mě znamenalo opravdu hodně, byl by to splněný sen. Nejlépe jsem byl v Silverstone čtvrtý v roce 2004 a loni, když jsem se probíjel až z konce startovního pole. Na letošní závod se tedy těším, i když se mi zde nikdy moc nedařilo."
Dočká se konečně Jenson Button většího úspěchu ve VC Velké Británie?
"Nové boxy, nová startovní rovinka, nové zázemí, to vše bude úžasné, určitě to jen potvrdí fakt, že Silverstone je jedním z nejlepších okruhů na světě. Navíc, britští fanoušci patří mezi ty nejoddanější a nejinformovanější a nejvášnivější fanoušky F1. Ať se stane cokoli, bude to skvělý víkend."
Na výroky jezdců zareagoval i Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren. "Silverstone bylo vždy domovem F1 již od roku 1950, kdy se zde jela vůbec první Velká cena oficiálního Mistrovství světa. Tento víkend bude vzrušující z několika důvodů. Určitě jsou to nová pravidla o výfukových plynech. Jsem ale optimistický, věřím, že zůstaneme konkurenceschopní a že těm tisícům diváků uděláme radost dobrým výsledkem."
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.