Fanoušci F1 by se rádi dozvídali více technických informací o monopostech svých oblíbených týmů. K Formuli 1 patří míra uzavřenosti a utajování patří. Na přehnané úsilí Red Bull zakrývat svůj vůz reaguje technický ředitel McLarenu vtipným způsobem.
Mechanici Red Bullu obvykle postávají na roštu těsně vedle sebe, aby si žádný zvědavec nemohl prohlížet záď jejich monopostu RB7. Lowe včera ve Wokingu na setkání s fanoušky projevil smysl pro humor, když prozradil, jak kvůli tomu Red Bull popichuje. Divákům na technické dotazy odpovídali také James Allison z Renaultu a Paul Monaghan z Red Bullu.
"Je to do určité míry zábavné, co dělají Paulovi [Monaghanovi] kluci za svými auty. Ve skutečnosti však s Jamesem [Allisonem] přesně víme, co se děje za jejich zády, protože máme fotografie z jiných příležitostí - to děláme všichni. Docela rád pak posílám Paulovi po závodě snímky jejich podlahy s mými postřehy," usmívá se technický ředitel McLarenu.
Paddy Lowe (vlevo), James Allison (uprostřed) a Paul Monaghan (vpravo) diskutují s fanoušky(foto: McLaren)
Pochvaloval si přitom fanoušky F1, kteří často oplývají dobrými technickými znalostmi: "Na fanouškovské základně F1 je fantastická její technická část. To ji odlišuje například od fanoušků fotbalu. Rozumí a chtějí rozumět technologii, a my je chceme zásobovat informacemi."
Včerejší část diskuse s Allisonem (Renault), Lowem (McLaren) a Monaghanem (Red Bull) (audiozáznam v angličtině)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.