Fanoušci F1 by se rádi dozvídali více technických informací o monopostech svých oblíbených týmů. K Formuli 1 patří míra uzavřenosti a utajování patří. Na přehnané úsilí Red Bull zakrývat svůj vůz reaguje technický ředitel McLarenu vtipným způsobem.
Mechanici Red Bullu obvykle postávají na roštu těsně vedle sebe, aby si žádný zvědavec nemohl prohlížet záď jejich monopostu RB7. Lowe včera ve Wokingu na setkání s fanoušky projevil smysl pro humor, když prozradil, jak kvůli tomu Red Bull popichuje. Divákům na technické dotazy odpovídali také James Allison z Renaultu a Paul Monaghan z Red Bullu.
"Je to do určité míry zábavné, co dělají Paulovi [Monaghanovi] kluci za svými auty. Ve skutečnosti však s Jamesem [Allisonem] přesně víme, co se děje za jejich zády, protože máme fotografie z jiných příležitostí - to děláme všichni. Docela rád pak posílám Paulovi po závodě snímky jejich podlahy s mými postřehy," usmívá se technický ředitel McLarenu.
Paddy Lowe (vlevo), James Allison (uprostřed) a Paul Monaghan (vpravo) diskutují s fanoušky(foto: McLaren)
Pochvaloval si přitom fanoušky F1, kteří často oplývají dobrými technickými znalostmi: "Na fanouškovské základně F1 je fantastická její technická část. To ji odlišuje například od fanoušků fotbalu. Rozumí a chtějí rozumět technologii, a my je chceme zásobovat informacemi."
Včerejší část diskuse s Allisonem (Renault), Lowem (McLaren) a Monaghanem (Red Bull) (audiozáznam v angličtině)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.