Fanoušci F1 by se rádi dozvídali více technických informací o monopostech svých oblíbených týmů. K Formuli 1 patří míra uzavřenosti a utajování patří. Na přehnané úsilí Red Bull zakrývat svůj vůz reaguje technický ředitel McLarenu vtipným způsobem.
Mechanici Red Bullu obvykle postávají na roštu těsně vedle sebe, aby si žádný zvědavec nemohl prohlížet záď jejich monopostu RB7. Lowe včera ve Wokingu na setkání s fanoušky projevil smysl pro humor, když prozradil, jak kvůli tomu Red Bull popichuje. Divákům na technické dotazy odpovídali také James Allison z Renaultu a Paul Monaghan z Red Bullu.
"Je to do určité míry zábavné, co dělají Paulovi [Monaghanovi] kluci za svými auty. Ve skutečnosti však s Jamesem [Allisonem] přesně víme, co se děje za jejich zády, protože máme fotografie z jiných příležitostí - to děláme všichni. Docela rád pak posílám Paulovi po závodě snímky jejich podlahy s mými postřehy," usmívá se technický ředitel McLarenu.
Paddy Lowe (vlevo), James Allison (uprostřed) a Paul Monaghan (vpravo) diskutují s fanoušky(foto: McLaren)
Pochvaloval si přitom fanoušky F1, kteří často oplývají dobrými technickými znalostmi: "Na fanouškovské základně F1 je fantastická její technická část. To ji odlišuje například od fanoušků fotbalu. Rozumí a chtějí rozumět technologii, a my je chceme zásobovat informacemi."
Včerejší část diskuse s Allisonem (Renault), Lowem (McLaren) a Monaghanem (Red Bull) (audiozáznam v angličtině)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.