Fanoušci F1 by se rádi dozvídali více technických informací o monopostech svých oblíbených týmů. K Formuli 1 patří míra uzavřenosti a utajování patří. Na přehnané úsilí Red Bull zakrývat svůj vůz reaguje technický ředitel McLarenu vtipným způsobem.
Mechanici Red Bullu obvykle postávají na roštu těsně vedle sebe, aby si žádný zvědavec nemohl prohlížet záď jejich monopostu RB7. Lowe včera ve Wokingu na setkání s fanoušky projevil smysl pro humor, když prozradil, jak kvůli tomu Red Bull popichuje. Divákům na technické dotazy odpovídali také James Allison z Renaultu a Paul Monaghan z Red Bullu.
"Je to do určité míry zábavné, co dělají Paulovi [Monaghanovi] kluci za svými auty. Ve skutečnosti však s Jamesem [Allisonem] přesně víme, co se děje za jejich zády, protože máme fotografie z jiných příležitostí - to děláme všichni. Docela rád pak posílám Paulovi po závodě snímky jejich podlahy s mými postřehy," usmívá se technický ředitel McLarenu.
Paddy Lowe (vlevo), James Allison (uprostřed) a Paul Monaghan (vpravo) diskutují s fanoušky(foto: McLaren)
Pochvaloval si přitom fanoušky F1, kteří často oplývají dobrými technickými znalostmi: "Na fanouškovské základně F1 je fantastická její technická část. To ji odlišuje například od fanoušků fotbalu. Rozumí a chtějí rozumět technologii, a my je chceme zásobovat informacemi."
Včerejší část diskuse s Allisonem (Renault), Lowem (McLaren) a Monaghanem (Red Bull) (audiozáznam v angličtině)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.