Objevily se zprávy, podle kterých není Renault v dobré finanční situaci a má nejistou budoucnost. Něco takového však podle šéfa týmu, Erica Boulliera, není vůbec pravda. Renault je na tom finančně dobře.
Podle některých zpráv nemá Renault dostatek peněz na zaplacení personálu, Boullier však toto vyvrací a říká: "Chtěli nás jen rozhodit."
"Naše budoucnost je čistá a jasná," řekl rádiu BBC Radio Oxford. "Máme solidní sponzory, solidní vlastníky s dobrým finančním zázemím a máme dobré plány do budoucna. Chápu, že nám to někdo závidí a tak vypouští do světa takové zprávy, snaží se nás dráždit. Jejich cílem bylo hlavně ovlivnit morálku pracovníků týmu."
Tým na tom opravdu není zle, od roku 2009 ho vlastní společnost Genii Capital, automobilka Renault pouze dodává motory, s týmem jako takovým už nemá nic společného.
Boullier říká, že se vše ujasní, až se dokončí změny, které zahrnují restrukturalizaci managementu týmu. Poté se ukáže jejich silné postavení.
"Samozřejmě, je to přechodový čas," komentuje šéf týmu změnu vlastnictví. "Je to hodně změn. Čas ukáže, že jsme na tom dobře."
Tým se stále zotavuje z problémů, které přinesla aféra crashgate z roku 2008, kdy během VC Singapuru Nelson Piquet ml. záměrně způsobil výjezd safety caru tím, že narazil do zdi. Jeho kolega Alonso tak měl výhodu a díky tomu dokázal s ne příliš konkurenceschopným vozem závod vyhrát.
Automobilka Renault se poté od týmu oddělila a nyní dodává motory třem týmům, není však tajemstvím, že by chtěli dodávat pohonné jednotky ještě jednomu z týmů. Mluví se hlavně o Williamsu, který už motory Renault používal mezi lety 1989 - 1999. Právě tehdy prožíval tým velmi silné období, jelikož jeho jezdci čtyřikrát vyhráli šampionát tým pětkrát vyhrál Pohár konstruktérů. V současnosti se však tým z Grove trápí, závod vyhrál naposledy v roce 2004.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.