Do cíle Velké ceny Evropy v neděli dojelo nezvykle všech 24 monopostů: neviděli jsme jediné odstoupení v důsledku kolize či technických problémů. Tento vynikající výsledek však dle Jarna Trulliho vede k větší nudě v F1.
"Ve Valencii jsme překonali nový, předtím nemyslitelný rekord: všech 24 vozů, které startovaly do závodu, projelo cílem. Žádné poruchy, žádná odstoupení, žádné havárie," píše Trulli ve svém sloupu pro list La Repubblica.
"Karthikeyan je prvním pilotem v historii, který finišoval jako 24. Zda je to pozitivní či negativní, záleží na pilotovi a jeho ambicích. Mně by se to asi nelíbilo," pokračuje Ital. V historii F1 byly pouze tři závody, v nichž byli klasifikováni všichni startující - nikdy jich však nestartovalo tolik, jako ve Valencii.
"V každém případě je tento rekord trochu paradoxní a má jasný význam: závod ve Valencii poukázal na dalšího vítěze kromě obvyklého Vettela. Totiž technologii. Po vítězstvích v minulých letech skončila bitva proti lidské chybě, která je v F1 ještě více nežádoucí, vítězstvím filozofické bitvy proti věcem nečekaným a obecně proti nepředvídatelnému. Proti tomu, čemu se v našem světě říká "mechanická chyba."
Perfektní spolehlivost vede podle Trulliho k nudným závodům(foto: Team Lotus)
"Před 10 - 15 lety, když jsem začínal v F1 závodit, pilot věděl, jak odstartuje do závodu, ale nevěděl, jestli jak dopadne. V podstatě ani nevěděl, jestli vůbec dojede do cíle. V dnešních dnes se však spolehlivost stala běžnou - auta mají čtyři kola a jsou spolehlivá. Nedokážu si ani vzpomenout, kdy se naposledy během závodu F1 pokazil motor. Konstruktéři jsou skvělí v řízení kvality a sebemenší detail nezůstává bez povšimnutí."
Podle Trulliho to však má na F1 negativní vliv: "Vede to ke dvěma věcem. Tou první je, že se tím šance na body pro malý tým podstatně omezují. A za druhé: F1 ztrácí na přitažlivosti. Není divu, že závod ve Valencii byl nejnudnějším v tomto roce."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.