McLaren se nevzdává a podle svého šéfa Martina Whitmarshe bude dále bojovat o vítězství. Pro Silverstone chystají několik novinek včetně upraveného zadního křídla.
Piloti McLarenu si po včerejším závodu ve Valencii stěžovali na nedostatek přítlaku a výkonnosti svého vozu. Lewis Hamilton například uvedl: "Momentálně zkrátka nemůžeme Red Bull porazit. Museli sjet mimo trať, abychom je porazili. Dnes rozdíl přesahoval jednu sekundu. To je jednoduše směšné."
Whitmarsh ale reaguje na kritiku svých pilotů takto: "Nikdy neexistovalo auto, které by mělo dostatek výkonu a přítlaku. Pracujete na tom neustále."
Pokud tedy ve Valencii přítlak nebyl hlavním problémem McLarenu, co tedy? "Nedokážeme správně využívat pneumatiky, trápíme se s trakcí - to nemá s přítlakem nic společného, bylo to dáno teplotou pneumatik."
Šéf McLarenu ovšem flintu do žita ještě nehází: "Jsem však optimistou. Pro Silverstone plánujeme několik nových věcí: budeme mít nové díly a zřejmě i nové zadní křídlo, různé součásti. Silverstone se velmi liší [od Valencie]. Každý kdo zde stojí a řekne, že si je jistý tím, že se v příštím závodě vrátí s nejrychlejším vozem, by byl poněkud pošetilý, ale uvidíme, jak se nám bude dařit."
McLaren tentokrát ve Valencii nestačil nejen na Red Bull, ale ani na Ferrari(foto: McLaren)
"Prožili jsme obtížné odpoledne, ale měli jsme za sebou tři závody, v nichž jsme měli nejrychlejší auto, zde tomu tak nebylo. Nejednalo se o záměr, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom pro Silverstone vyvinuli rychlejší vůz," dodává Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.