McLaren se nevzdává a podle svého šéfa Martina Whitmarshe bude dále bojovat o vítězství. Pro Silverstone chystají několik novinek včetně upraveného zadního křídla.
Piloti McLarenu si po včerejším závodu ve Valencii stěžovali na nedostatek přítlaku a výkonnosti svého vozu. Lewis Hamilton například uvedl: "Momentálně zkrátka nemůžeme Red Bull porazit. Museli sjet mimo trať, abychom je porazili. Dnes rozdíl přesahoval jednu sekundu. To je jednoduše směšné."
Whitmarsh ale reaguje na kritiku svých pilotů takto: "Nikdy neexistovalo auto, které by mělo dostatek výkonu a přítlaku. Pracujete na tom neustále."
Pokud tedy ve Valencii přítlak nebyl hlavním problémem McLarenu, co tedy? "Nedokážeme správně využívat pneumatiky, trápíme se s trakcí - to nemá s přítlakem nic společného, bylo to dáno teplotou pneumatik."
Šéf McLarenu ovšem flintu do žita ještě nehází: "Jsem však optimistou. Pro Silverstone plánujeme několik nových věcí: budeme mít nové díly a zřejmě i nové zadní křídlo, různé součásti. Silverstone se velmi liší [od Valencie]. Každý kdo zde stojí a řekne, že si je jistý tím, že se v příštím závodě vrátí s nejrychlejším vozem, by byl poněkud pošetilý, ale uvidíme, jak se nám bude dařit."
McLaren tentokrát ve Valencii nestačil nejen na Red Bull, ale ani na Ferrari(foto: McLaren)
"Prožili jsme obtížné odpoledne, ale měli jsme za sebou tři závody, v nichž jsme měli nejrychlejší auto, zde tomu tak nebylo. Nejednalo se o záměr, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom pro Silverstone vyvinuli rychlejší vůz," dodává Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.