McLaren se nevzdává a podle svého šéfa Martina Whitmarshe bude dále bojovat o vítězství. Pro Silverstone chystají několik novinek včetně upraveného zadního křídla.
Piloti McLarenu si po včerejším závodu ve Valencii stěžovali na nedostatek přítlaku a výkonnosti svého vozu. Lewis Hamilton například uvedl: "Momentálně zkrátka nemůžeme Red Bull porazit. Museli sjet mimo trať, abychom je porazili. Dnes rozdíl přesahoval jednu sekundu. To je jednoduše směšné."
Whitmarsh ale reaguje na kritiku svých pilotů takto: "Nikdy neexistovalo auto, které by mělo dostatek výkonu a přítlaku. Pracujete na tom neustále."
Pokud tedy ve Valencii přítlak nebyl hlavním problémem McLarenu, co tedy? "Nedokážeme správně využívat pneumatiky, trápíme se s trakcí - to nemá s přítlakem nic společného, bylo to dáno teplotou pneumatik."
Šéf McLarenu ovšem flintu do žita ještě nehází: "Jsem však optimistou. Pro Silverstone plánujeme několik nových věcí: budeme mít nové díly a zřejmě i nové zadní křídlo, různé součásti. Silverstone se velmi liší [od Valencie]. Každý kdo zde stojí a řekne, že si je jistý tím, že se v příštím závodě vrátí s nejrychlejším vozem, by byl poněkud pošetilý, ale uvidíme, jak se nám bude dařit."
McLaren tentokrát ve Valencii nestačil nejen na Red Bull, ale ani na Ferrari(foto: McLaren)
"Prožili jsme obtížné odpoledne, ale měli jsme za sebou tři závody, v nichž jsme měli nejrychlejší auto, zde tomu tak nebylo. Nejednalo se o záměr, budeme tvrdě pracovat na tom, abychom pro Silverstone vyvinuli rychlejší vůz," dodává Whitmarsh.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.