Podle Michaela Schumachera není Mercedes v takové pozici, ze které by mohl ve Valencii pomýšlet na pódiové umístění, přestože v dnešním druhém tréninku zajel 4. nejrychlejší čas.
Michael Schumacher dojel v dnešním druhém tréninku čtvrtý, na prvního Alonsa ztrácel 347 tisícin sekundy, přesto si myslí, že na pódium se v neděli Mercedes podívá jen s velkou dávkou štěstí. Rychlost vozu na jedno kolo byla sice dobrá, není si ale jistý, jestli to tak bude i s degradací pneumatik.
"Zapomeňte na pódium," řekl Schumacher hned po tréninku. "Ferrari je tady silné a my jsme až za McLareny a Red Bully. Možná se před jeden z těch týmů dostaneme, ale to na pódium nestačí. Sice to vypadalo dobře s časem na jedno kolo, ale otázka je, jak na tom jsou ostatní. Navíc, v delších jízdách obvykle ztrácíme."
V ranním tréninku se Schumacher potýkal s problémy ohledně vyvážení vozu, odpoledne už to však bylo v pořádku. Podobně na tom byl i jeho kolega, Nico Rosberg. Ten skončil osmý.
"Ráno to bylo trochu obtížné, ztratili jsme čas prací na autě," vysvětluje Rosberg. "Stále nejsme spokojeni s vyvážením. Navíc jsou tu nová pravidla o mapování motorů, která z toho dělají větší výzvu."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.