Podle Michaela Schumachera není Mercedes v takové pozici, ze které by mohl ve Valencii pomýšlet na pódiové umístění, přestože v dnešním druhém tréninku zajel 4. nejrychlejší čas.
Michael Schumacher dojel v dnešním druhém tréninku čtvrtý, na prvního Alonsa ztrácel 347 tisícin sekundy, přesto si myslí, že na pódium se v neděli Mercedes podívá jen s velkou dávkou štěstí. Rychlost vozu na jedno kolo byla sice dobrá, není si ale jistý, jestli to tak bude i s degradací pneumatik.
"Zapomeňte na pódium," řekl Schumacher hned po tréninku. "Ferrari je tady silné a my jsme až za McLareny a Red Bully. Možná se před jeden z těch týmů dostaneme, ale to na pódium nestačí. Sice to vypadalo dobře s časem na jedno kolo, ale otázka je, jak na tom jsou ostatní. Navíc, v delších jízdách obvykle ztrácíme."
V ranním tréninku se Schumacher potýkal s problémy ohledně vyvážení vozu, odpoledne už to však bylo v pořádku. Podobně na tom byl i jeho kolega, Nico Rosberg. Ten skončil osmý.
"Ráno to bylo trochu obtížné, ztratili jsme čas prací na autě," vysvětluje Rosberg. "Stále nejsme spokojeni s vyvážením. Navíc jsou tu nová pravidla o mapování motorů, která z toho dělají větší výzvu."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.