Oba piloti McLarenu po úvodních trénincích přiznávají, že se na upravené střední směsi pneumatik Pirelli trápí. Věří však, že se jim do kvalifikace podaří dostatečně vylepšit nastavení vozu.
Tuto pneumatiku dovezlo Pirelli na závody do Valencie letos vůbec poprvé. Oproti předsezónním testům ji navíc upravilo, nově je o něco tvrdší, takže by měla déle vydržet, ale hůře se dostává do provozní teploty.
"Na měkčích pneumatikách bylo vyvážení hodně dobré, dostáváme se do toho. Ale na těch tvrdších musíme ještě více zapracovat. Jsou velmi odlišné a pracují úplně jinak, takže to je trochu náročné. Máme však hodně času, snad se nám pro zítřek podaří vylepšit nastavení. Myslím, že víme, co musíme udělat, což je dobré," hodnotí šestý muž druhého tréninku Jenson Button.
"Odpoledne jsme na tvrdší ze dvou směsí měli velmi malou přilnavost s ohromnou přetáčivostí i velkou nedotáčivostí. Pak jste nasadili měkčí směs a vyvážení se úplně změnilo, takže je těžké přimět oba druhy k fungování se stejným nastavením," vysvětluje Button.
Lewis Hamilton během úvodního tréninku před Velkou cenou Evropy(foto: McLaren)
Jeho týmový kolega Lewis Hamilton dnes sice zaznamenal druhý nejrychlejší čas, přesto přiznal, že i pro něj bylo obtížné nalézt to správné vyvážení na tvrdší směsi: "No, byl to zajímavý den. Dostali jsme tady nové středně tvrdé pneumatiky, na nichž se jezdilo dost těžce. Myslím, že Red Bullům a Ferrari se s nimi dařilo, my jsme se však trápili."
"Jakmile jsme ale nasadili měkčí směs, zaznamenávali jsme velmi slušnou rychlost. Stále však auto můžeme vylepšit. Vypadá to na čele velmi těsně, rozhodně na to ale máme," věří Hamilton.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.