Jarno Trulli přiznal, že v Lotusu není spokojený. Týmu se nedaří zpřesnit řízení, aby Ital se Ital mohl lépe sžít s vozem. Závodník neskrývá, že od druhé sezóny čekal mnohem víc a nevylučuje odchod z formule jedna.
Jarno Trulli je frustrovaný z toho, jak mu nepoddajné řízení brání využít potenciál jeho Lotusu T128 na maximum. Jízdu v něm dokonce přirovnává k řízení naslepo. Zároveň kritizuje malý posun Lotusu, který vstoupil do formule jedna na začátku loňské sezóny a pohybuje se na chvostu startovního roštu.
„Tohle pro mě nejsou zrovna zlaté časy, auto má neefektivní aerodynamiku. Po sezóně 2010, kdy jsme se adaptovali, jsem čekal, že budeme bojovat ve středu pole. Místo toho jsme pořád vzadu. Lotus si pořád buduje zkušenosti.
Skutečný problém je však s řízením, to mi působí potíže. Když nemám jasnou odezvu od řízení, což je dnešní situace, nemohu se přizpůsobit. Můj styl jízdy je precizní a nejsem schopný z něj těžit, dokud necítím limit. Je to jako řídit s páskou přes oči,“ postěžoval si Jarno Trulli novinářům italského deníku Gazzetta dello Sport.
Trulli pamatuje i lepší časy, s Toyotou bojoval o stupně vítězů
Závodník dodal, že jeho týmový kolega zřejmě s vozem tolik nebojuje, a proto se mu v kvalifikacích daří lépe. Ze sedmi dosavadních závodních víkendů se šestkrát lépe kvalifikoval Heikki Kovalainen. Trullimu se však lépe vede v závodech, ačkoliv prohlásil, že jakmile auto spálí větší množství paliva, není pro něj jízda jednoduchá.
„Kovalainen tyto problémy nemá, proto je rychlejší než já. V kvalifikaci nikdy nevytěžím maximum, ale daří se mi začátky závodů, protože to je vůz naložený palivem. Jak se postupně zlehčuje, je to pro mě čím dál tím těžší,“ řekl Trulli.
Šestatřicetiletý rodák z Pescary vstoupil do formule jedna v roce 1997. Prošel pěti týmy, jezdil například po boku Jensona Buttona, Fernanda Alonsa, či Ralfa Schumachera, až loni zakotvil společně s Heikkim Kovalainenem u ambiciózního nového týmu Lotus Tonyho Fernandese, který měl pomáhat vypiplat od plenek. Trulli se však necítí úplně spokojen, věří, že má na víc.
„Uvidím, jak se věci budou vyvíjet. Jsem zvyklý bojovat o pódium, o vítězství. Takhle je to těžké. Mohl bych se poohlédnout po něčem jiném a odejít z F1, aniž bych praštil se závoděním. Indy mě nezajímá, ale vytrvalostní závody jako 24 hodin Le Mans možná ano, s dobrým týmem. Ale zatím nad tím nepřemýšlím, chci si udržet čistou hlavu. Potom uvidíme,“ uzavřel.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.