Jarno Trulli přiznal, že v Lotusu není spokojený. Týmu se nedaří zpřesnit řízení, aby Ital se Ital mohl lépe sžít s vozem. Závodník neskrývá, že od druhé sezóny čekal mnohem víc a nevylučuje odchod z formule jedna.
Jarno Trulli je frustrovaný z toho, jak mu nepoddajné řízení brání využít potenciál jeho Lotusu T128 na maximum. Jízdu v něm dokonce přirovnává k řízení naslepo. Zároveň kritizuje malý posun Lotusu, který vstoupil do formule jedna na začátku loňské sezóny a pohybuje se na chvostu startovního roštu.
„Tohle pro mě nejsou zrovna zlaté časy, auto má neefektivní aerodynamiku. Po sezóně 2010, kdy jsme se adaptovali, jsem čekal, že budeme bojovat ve středu pole. Místo toho jsme pořád vzadu. Lotus si pořád buduje zkušenosti.
Skutečný problém je však s řízením, to mi působí potíže. Když nemám jasnou odezvu od řízení, což je dnešní situace, nemohu se přizpůsobit. Můj styl jízdy je precizní a nejsem schopný z něj těžit, dokud necítím limit. Je to jako řídit s páskou přes oči,“ postěžoval si Jarno Trulli novinářům italského deníku Gazzetta dello Sport.
Trulli pamatuje i lepší časy, s Toyotou bojoval o stupně vítězů
Závodník dodal, že jeho týmový kolega zřejmě s vozem tolik nebojuje, a proto se mu v kvalifikacích daří lépe. Ze sedmi dosavadních závodních víkendů se šestkrát lépe kvalifikoval Heikki Kovalainen. Trullimu se však lépe vede v závodech, ačkoliv prohlásil, že jakmile auto spálí větší množství paliva, není pro něj jízda jednoduchá.
„Kovalainen tyto problémy nemá, proto je rychlejší než já. V kvalifikaci nikdy nevytěžím maximum, ale daří se mi začátky závodů, protože to je vůz naložený palivem. Jak se postupně zlehčuje, je to pro mě čím dál tím těžší,“ řekl Trulli.
Šestatřicetiletý rodák z Pescary vstoupil do formule jedna v roce 1997. Prošel pěti týmy, jezdil například po boku Jensona Buttona, Fernanda Alonsa, či Ralfa Schumachera, až loni zakotvil společně s Heikkim Kovalainenem u ambiciózního nového týmu Lotus Tonyho Fernandese, který měl pomáhat vypiplat od plenek. Trulli se však necítí úplně spokojen, věří, že má na víc.
„Uvidím, jak se věci budou vyvíjet. Jsem zvyklý bojovat o pódium, o vítězství. Takhle je to těžké. Mohl bych se poohlédnout po něčem jiném a odejít z F1, aniž bych praštil se závoděním. Indy mě nezajímá, ale vytrvalostní závody jako 24 hodin Le Mans možná ano, s dobrým týmem. Ale zatím nad tím nepřemýšlím, chci si udržet čistou hlavu. Potom uvidíme,“ uzavřel.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.