Jarno Trulli přiznal, že v Lotusu není spokojený. Týmu se nedaří zpřesnit řízení, aby Ital se Ital mohl lépe sžít s vozem. Závodník neskrývá, že od druhé sezóny čekal mnohem víc a nevylučuje odchod z formule jedna.
Jarno Trulli je frustrovaný z toho, jak mu nepoddajné řízení brání využít potenciál jeho Lotusu T128 na maximum. Jízdu v něm dokonce přirovnává k řízení naslepo. Zároveň kritizuje malý posun Lotusu, který vstoupil do formule jedna na začátku loňské sezóny a pohybuje se na chvostu startovního roštu.
„Tohle pro mě nejsou zrovna zlaté časy, auto má neefektivní aerodynamiku. Po sezóně 2010, kdy jsme se adaptovali, jsem čekal, že budeme bojovat ve středu pole. Místo toho jsme pořád vzadu. Lotus si pořád buduje zkušenosti.
Skutečný problém je však s řízením, to mi působí potíže. Když nemám jasnou odezvu od řízení, což je dnešní situace, nemohu se přizpůsobit. Můj styl jízdy je precizní a nejsem schopný z něj těžit, dokud necítím limit. Je to jako řídit s páskou přes oči,“ postěžoval si Jarno Trulli novinářům italského deníku Gazzetta dello Sport.
Trulli pamatuje i lepší časy, s Toyotou bojoval o stupně vítězů
Závodník dodal, že jeho týmový kolega zřejmě s vozem tolik nebojuje, a proto se mu v kvalifikacích daří lépe. Ze sedmi dosavadních závodních víkendů se šestkrát lépe kvalifikoval Heikki Kovalainen. Trullimu se však lépe vede v závodech, ačkoliv prohlásil, že jakmile auto spálí větší množství paliva, není pro něj jízda jednoduchá.
„Kovalainen tyto problémy nemá, proto je rychlejší než já. V kvalifikaci nikdy nevytěžím maximum, ale daří se mi začátky závodů, protože to je vůz naložený palivem. Jak se postupně zlehčuje, je to pro mě čím dál tím těžší,“ řekl Trulli.
Šestatřicetiletý rodák z Pescary vstoupil do formule jedna v roce 1997. Prošel pěti týmy, jezdil například po boku Jensona Buttona, Fernanda Alonsa, či Ralfa Schumachera, až loni zakotvil společně s Heikkim Kovalainenem u ambiciózního nového týmu Lotus Tonyho Fernandese, který měl pomáhat vypiplat od plenek. Trulli se však necítí úplně spokojen, věří, že má na víc.
„Uvidím, jak se věci budou vyvíjet. Jsem zvyklý bojovat o pódium, o vítězství. Takhle je to těžké. Mohl bych se poohlédnout po něčem jiném a odejít z F1, aniž bych praštil se závoděním. Indy mě nezajímá, ale vytrvalostní závody jako 24 hodin Le Mans možná ano, s dobrým týmem. Ale zatím nad tím nepřemýšlím, chci si udržet čistou hlavu. Potom uvidíme,“ uzavřel.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.