Jarno Trulli přiznal, že v Lotusu není spokojený. Týmu se nedaří zpřesnit řízení, aby Ital se Ital mohl lépe sžít s vozem. Závodník neskrývá, že od druhé sezóny čekal mnohem víc a nevylučuje odchod z formule jedna.
Jarno Trulli je frustrovaný z toho, jak mu nepoddajné řízení brání využít potenciál jeho Lotusu T128 na maximum. Jízdu v něm dokonce přirovnává k řízení naslepo. Zároveň kritizuje malý posun Lotusu, který vstoupil do formule jedna na začátku loňské sezóny a pohybuje se na chvostu startovního roštu.
„Tohle pro mě nejsou zrovna zlaté časy, auto má neefektivní aerodynamiku. Po sezóně 2010, kdy jsme se adaptovali, jsem čekal, že budeme bojovat ve středu pole. Místo toho jsme pořád vzadu. Lotus si pořád buduje zkušenosti.
Skutečný problém je však s řízením, to mi působí potíže. Když nemám jasnou odezvu od řízení, což je dnešní situace, nemohu se přizpůsobit. Můj styl jízdy je precizní a nejsem schopný z něj těžit, dokud necítím limit. Je to jako řídit s páskou přes oči,“ postěžoval si Jarno Trulli novinářům italského deníku Gazzetta dello Sport.
Trulli pamatuje i lepší časy, s Toyotou bojoval o stupně vítězů
Závodník dodal, že jeho týmový kolega zřejmě s vozem tolik nebojuje, a proto se mu v kvalifikacích daří lépe. Ze sedmi dosavadních závodních víkendů se šestkrát lépe kvalifikoval Heikki Kovalainen. Trullimu se však lépe vede v závodech, ačkoliv prohlásil, že jakmile auto spálí větší množství paliva, není pro něj jízda jednoduchá.
„Kovalainen tyto problémy nemá, proto je rychlejší než já. V kvalifikaci nikdy nevytěžím maximum, ale daří se mi začátky závodů, protože to je vůz naložený palivem. Jak se postupně zlehčuje, je to pro mě čím dál tím těžší,“ řekl Trulli.
Šestatřicetiletý rodák z Pescary vstoupil do formule jedna v roce 1997. Prošel pěti týmy, jezdil například po boku Jensona Buttona, Fernanda Alonsa, či Ralfa Schumachera, až loni zakotvil společně s Heikkim Kovalainenem u ambiciózního nového týmu Lotus Tonyho Fernandese, který měl pomáhat vypiplat od plenek. Trulli se však necítí úplně spokojen, věří, že má na víc.
„Uvidím, jak se věci budou vyvíjet. Jsem zvyklý bojovat o pódium, o vítězství. Takhle je to těžké. Mohl bych se poohlédnout po něčem jiném a odejít z F1, aniž bych praštil se závoděním. Indy mě nezajímá, ale vytrvalostní závody jako 24 hodin Le Mans možná ano, s dobrým týmem. Ale zatím nad tím nepřemýšlím, chci si udržet čistou hlavu. Potom uvidíme,“ uzavřel.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.