Tým Lotus oznámil uzavření sponzorské a technologické spolupráce s americkým gigantem - společností General Electric.
Zkratka společnosti - GE - se proto bude objevovat na závodních monopostech Lotusu a dalším vybavení týmu od závodu v Silverstone. Podle Tonyho Fernandese se spolupráce nebude týkat pouze sponzoringu, ale půjde mnohem hlouběji.
"Odhalení partnerství tohoto významu s jednou z největších a nejvýznamnějších společností je dokladem obdivuhodného vývoje našeho týmu.
Již se zabýváme mnohými výhodami, které přinese vztah GE - Team Lotus, v širokém spektru zájmů GE: od budoucích automobilových technologií využívajících elektřinu, výzkumu materiálů, designových procesů a základních inženýrských schopností až po ukázku schopností prvotřídní e-infrastruktury GE pro globální obchodní a vládní komunity na trzích i mimo závody."
"Zjednodušeně: máme velké množství platforem, na kterých můžeme společně pracovat a které jsou vedeny vášnivými lidmi v obou organizacích, lidmi, kteří se nemohou dočkat, až začnou využívat společnou představivost," uvádí Fernandes.
Lotus má nyní dobře našlápnuto: již včera oznámil dohodu o využívání moderního aerodynamického tunelu Williamsu do té doby, než si dostaví vlastní, nyní získává bohatého a technologicky zdatného sponzora, a podle šéfa Lotusu brzy přibydou další.
Tony Fernandes pro CNN o spolupráci s GE
Smlouva byla údajně podepsána na tři roky, její hodnota má dosahovat 30 mil. dolarů ročně. GE působí ve více než 100 zemích a zaměstnává kolem 300 tisíc lidí.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.