Tým Lotus oznámil uzavření sponzorské a technologické spolupráce s americkým gigantem - společností General Electric.
Zkratka společnosti - GE - se proto bude objevovat na závodních monopostech Lotusu a dalším vybavení týmu od závodu v Silverstone. Podle Tonyho Fernandese se spolupráce nebude týkat pouze sponzoringu, ale půjde mnohem hlouběji.
"Odhalení partnerství tohoto významu s jednou z největších a nejvýznamnějších společností je dokladem obdivuhodného vývoje našeho týmu.
Již se zabýváme mnohými výhodami, které přinese vztah GE - Team Lotus, v širokém spektru zájmů GE: od budoucích automobilových technologií využívajících elektřinu, výzkumu materiálů, designových procesů a základních inženýrských schopností až po ukázku schopností prvotřídní e-infrastruktury GE pro globální obchodní a vládní komunity na trzích i mimo závody."
"Zjednodušeně: máme velké množství platforem, na kterých můžeme společně pracovat a které jsou vedeny vášnivými lidmi v obou organizacích, lidmi, kteří se nemohou dočkat, až začnou využívat společnou představivost," uvádí Fernandes.
Lotus má nyní dobře našlápnuto: již včera oznámil dohodu o využívání moderního aerodynamického tunelu Williamsu do té doby, než si dostaví vlastní, nyní získává bohatého a technologicky zdatného sponzora, a podle šéfa Lotusu brzy přibydou další.
Tony Fernandes pro CNN o spolupráci s GE
Smlouva byla údajně podepsána na tři roky, její hodnota má dosahovat 30 mil. dolarů ročně. GE působí ve více než 100 zemích a zaměstnává kolem 300 tisíc lidí.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.