Niki Lauda bez okolků prohlásil, že Lewis Hamilton je úplný blázen a pokud nebude závodními komisaři usměrněn, mohl by někoho zabít. Reagoval tak na Britovy závodní incidenty ve Velké ceně Kanady.
Lewis Hamilton dnes zažil velmi krátkou, ale na vzrušující okamžiky pestrou Velkou cenu Kanady. Bezprostředně po startu se jeho McLaren dotkl s vozem Marka Webbera a Red Bull se roztočil. Incident se však obešel bez následků. Podobně šťastně však už neskončil souboj s týmovým kolegou Buttonem.
Hamilton se Buttona snažil na cílové rovince předjet a tvrdě narazil do zdi. Levé zadní kolo si při tom poškodil natolik, že ani nedojel do boxů a musel ze závodu odstoupit. Komisaři Mezinárodní automobilové federace se incidentem budou zabývat. Podle Nikiho Laudy by měli Hamiltona potrestat.
„To, co tam Hamilton předvedl, překračuje všechny meze. Je úplný blázen. Jestli ho FIA nepotrestá, už vůbec ničemu nerozumím. V určitou chvíli přestává všechna legrace. Takhle nemůžete jezdit – nakonec by někdo mohl přijít o život,“ komentoval Lauda jízdu Lewise Hamiltona na televizi RTL.
Poradce komisařů FIA pro kanadský závod Emerson Fittipaldi souhlasí s Nikim Laudou, že Hamilton musí svůj temperament krotit. Bývalý mistr světa komentoval před Velkou cenou Kanady Hamiltonovu jízdu v Monaku, za kterou si Brit vysloužil potrestání dvěma průjezdy boxovou uličkou.
„Podle mě je Lewis výjimečný talent, ale někdy je příliš agresivní, když se snaží předjíždět. Stejné to bylo s Felipem v Monaku, polovinou vozu se mu postavil do cesty a přinejmenším dostal Felipeho do obtížné situace. Vystavil ho nebezpečí. Myslím, že pro agresi musí existovat limit. Můžete být soupeřiví, ale musíte respektovat ostatní,“ řekl Fittipaldi brazilskému serveru Totalrace.
Brzy se ukáže, zda Fittipaldi svůj názor prosadí i při rozhodování o trestech po dnešní na události neobyčejně nabité velké ceně.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.