Už týdny se v F1 spekuluje, jestli náhodou sedminásobný mistr světa Formule 1, Michael Schumacher (42), neukončí svůj ne příliš povedený comeback do závodního monopostu o rok dřív. Jenže neplánuje náhodou Schumi přesný opak?
Během závodního víkendu v Montreálu se Němec zajímavě vyjádřil: "U Ferrari mi také trvalo pět let, než jsem získal první titul. Red Bull potřeboval na cestu na vrchol také pět let. Tak proč bychom to zrovna my měli zvládnout za rok a půl? Nejsme přece žádní kouzelníci."
Doposud Schumacher, jehož kontrakt trvá do roku 2012 a měl by mu přinést zhruba 21 miliónů Euro, mluvil pouze o svém tříletém kontraktu s Mercedesem. Původně chtěl bývalý jezdec Ferrari bojovat o titul již letos. Jenže letos je odstup Mercedesu na špici snad ještě větší, než byl vloni. Schumi získal pouze 14 bodů a na Seba Vettela, který jich má 143, tak již ztrácí 129 bodů.
Jeho stáj, Mercedes (40 bodů), bojuje s Renaultem (50 bodů) o čtvrtou příčku mezi konstruktéry. Letošní rok tedy pro německý tým opět zklamáním. Michael ale stále věří v lepší časy: "Máme plán, během kterého chceme vybudovat tým schopný boje o titul. Mercedes pracuje na analýze naší situace. Jenže vyhrávat nezačneme ze dne na den. Trvá to nějaký čas. Ale my to zvládneme."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.