Už týdny se v F1 spekuluje, jestli náhodou sedminásobný mistr světa Formule 1, Michael Schumacher (42), neukončí svůj ne příliš povedený comeback do závodního monopostu o rok dřív. Jenže neplánuje náhodou Schumi přesný opak?
Během závodního víkendu v Montreálu se Němec zajímavě vyjádřil: "U Ferrari mi také trvalo pět let, než jsem získal první titul. Red Bull potřeboval na cestu na vrchol také pět let. Tak proč bychom to zrovna my měli zvládnout za rok a půl? Nejsme přece žádní kouzelníci."
Doposud Schumacher, jehož kontrakt trvá do roku 2012 a měl by mu přinést zhruba 21 miliónů Euro, mluvil pouze o svém tříletém kontraktu s Mercedesem. Původně chtěl bývalý jezdec Ferrari bojovat o titul již letos. Jenže letos je odstup Mercedesu na špici snad ještě větší, než byl vloni. Schumi získal pouze 14 bodů a na Seba Vettela, který jich má 143, tak již ztrácí 129 bodů.
Jeho stáj, Mercedes (40 bodů), bojuje s Renaultem (50 bodů) o čtvrtou příčku mezi konstruktéry. Letošní rok tedy pro německý tým opět zklamáním. Michael ale stále věří v lepší časy: "Máme plán, během kterého chceme vybudovat tým schopný boje o titul. Mercedes pracuje na analýze naší situace. Jenže vyhrávat nezačneme ze dne na den. Trvá to nějaký čas. Ale my to zvládneme."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.