Již šestou pole position ze sedmi možných získal německý pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel. Největšími konkurenty mu byli oba piloti Ferrari Fernando Alonso a Felipe Massa.
Okruh Gilla Villeneuva v Montrealu hosti již sedmý podnik letošního seriálu mistrovství světa. Potvrdí se i na této trati dominantní postavení v kvalifikacích stáje Red Bull? Nebo budeme svědky stahování náskoku ze strany konkurentů z Ferrari, McLarenu a Mercedesu?
Pirelli se nechalo slyšet, že pro optimální kol na superměkkých pneumatikách je zapotřebí dvou kol k získání správné teploty.
První část kvalifikace: Úvodní část kvalifikace patří pilotům z chvostu startovního pole, na trať se vydali Jerome D'Ambrosio, následován Timo Glockem a Vitalijem Petrovem. Trať montrealského okruhu se začíná plnit piloty, kteří se připravují k zajetí svých ostrých kvalifikačních kol. Připomínám jen, že nejde jen o postup do druhé části Q2, ale jezdci se musí snažit neuvíznout v pasti kvalifikačního limitu 107%. Do bojů o pole position se zapojil i Mark Webber, který mel v posledním tréninku problém se systémem KERS a dle slov Helmuta Marka se tým rozhodl Marka do posledního tréninku nepustit. Sedm minut před koncem je v čele Alonso před Vettelem a Massou. Poslední pokusy již na pořadí nic nezměnily, a i když si D'Ambrosio zlepšil svůj čas sítem pravidla 107 % (1:18,990 min) neprošel - nyní bude záležet na shovívavosti komisařů.
Nepostupující: 24. J. D'Ambrosio, 23. N. Karthikeyan, 22. T. Glock, 21. V. Liuzzi, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. J. Alguersuari.
Druhá část kvalifikace: Dalších patnáct minut mají jezdci k dispozici, aby se dokázali probojovat do první desítky a účastnit se tak závěrečného boje o pole position. Pokusit se o to chce i Pastor Maldonado s vozem Williams, který se tak jako první vydal do druhého dílu kvalifikace. Na trať se postupně rozjíždějí i další piloti, v boxech zůstává pouze Massa.
Jako první se do čela vyhoupl zlato černý Lotus Renault, pilotovaný Petrovem, kterého následně vystřídali jezdci Red Bullu, nejprve Webber a pak Vettel. Všichni piloti mají nazuté super měkké pneumatiky. Před posledními pokusy se do čela probojoval Felipe Massa s Ferrari. Závěr druhé části kvalifikace již žádnou změnu nepřinesl, zlepšil se pouze De La Rosa a Di Resta, ale ani jednomu to žádnou výhodu nepřineslo a do dalších bojů nepostupují.
Nepostupující: 17. P. De La Rosa, 16. R. Barrichello, 15. S. Buemi, 14. A. Sutil, 13. K. Kobajaši, 12. P. Maldonado, 11. P. Di Resta.Třetí část kvalifikace: Mezi nejlepších deset se probojovali pouze jezdci pěti týmu, po dvou vozech mají v top 10 Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes a Renault.
První se na trati objevil Nick Heidfeld, aby se pokusil o nemožné a získal tak pro Renault umístěni v první řadě. Postupně se na trať vydávají i další v první řadě Webber, Button a Hamilton. Do čela se dostal Hamilton, ale hned následně se přes něj dostal Massa, ale vzápětí je oba na čele střída Vettel. Zdá se, že oba vozy Ferrari jsou v plné síle a jako jediný mohou ohrozit Vettelovo postavení. Rudé vozy se však již nedokázaly zlepšit a je dobojováno, nejrychlejším je Vettel, z první řady s ním bude startovat Alonso na Ferrari. Druhá řada je také složena z vozů obou týmu, tentokrát je pořadí opačné - Massa a Webber.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.