Sobotní trénink v kanadském Montrealu, byl ve znamení trojice Vettel, Alonso Rosberg, kteří se průběžně přetahovali o vedení.
Začala třetí a poslední část volných tréninku před Velkou cenou Kanady, uzavře se tak ta část závodního víkendu, ve které jezdci a týmy ladí své monoposty pro následující kvalifikaci a především nedělní závod.
Tak jak je již zvykem v úvodních minutách se jezdci věnují instalačním kolům a ne jinak je tomu i na okruhu, který nese jméno slavného Gillese Villeneuvea. Většina jezdců se vydala na trať, aby si odbili iniciační proceduru a následně se vrátili ke svým mechanikům. Jediní, kteří se na trať ještě nevydali jsou: Hamilton, Webber, Rosberg a Schumacher.
Počasí je mnohem příjemnější, než to které tu přivítalo účastníky včera – teplota vzduchu je 22 °C a 26 °C má asfalt.
Na trať vyjíždí Rosberg i Hamilton, aby zajeli své úvodní kolo. Německý pilot v jízdě pokračuje a zajíždí tak první měřené kolo, které má hodnotu 1:16,977. Ani poté Rosberg nejede zpět k mechanikům a vylepšuje svůj čas o jednu sekundu (1:15,934).
V první čtvrt hodince, se na trati vystřídali již všichni piloti krom Marka Webbera. Již v samotném úvodu byl vidět Australanův monopost kompletně odstrojený a obklopený pracujícími mechaniky. Mezitím se na druhé místo vyhoupl Kobajaši s vozem Sauber (1:18,674) a rozdělil tak oba vozy Mercedes, které byly v čele výsledkové listiny. Na trati jsou teď Petrov, který se dostal svým časem na druhé místo, dále Kobajaši, Kovalainen, Karthikeyan, Schumacher, Liuzzi, Trulli a Button. Liuzzi zaznamenal sedmý čas (1:20,441) a přímo v reálu potvrzuje slova vedení týmu, které avizovalo přiblížení se k ostatním týmům. HRT přivezlo do Kanady aktualizovaný balíček novinek.
Čas 1:16,419 znamená pro Nicka Heidfelda provizorní druhé místo. Mezitím Felipe Massa zaznamenal svůj první letmý čas 1:16,901, ale pozor na Vettela, který se právě vydal na trať a má na svém voze nasazeny pneumatiky s měkkou směsí. Pirelli do Kanady přivezlo nejměkčí pneumatiky ze své produkce – již zmiňovanou měkkou a super měkkou.
Button zajíždí nejrychlejší čas (1:14,942) a známe tak pořadí po první třetině tréninku – Button, Rosberg, Vettel a Massa.
Vzápětí je vše jinak,na trať se vydal Fernando Alonso, ale čas 1:15,483 stačí pouze na dosavadní Massovo čtvrté místo. Zatímco Vettel si znovu uzmul vedoucí příčku pro sebe (1:14,162), ale Rosberguv další čas je jen o 18 tisícin horší. Zlepšuje se také Massa, který tak poskočil na třetí místo, také jeho stájový kolega si zlepšuje čas, ale pořadím se neposouvá, zůstává mu čtvrtá příčka.
Další skvělé kolo pro Nica Rosberga (1:13,919), který si nechal nasadit super měkkou směs a vyhoupl se do vedení. Další časy jsou pomalejší Vettel (1:14,057), Lewis Hamilton (1:15,174) a je šestý, Alonso (1:14,319) posouvá se na třetí místo a to i s pneumatikami s měkkou směsí.
Začátek druhé půle tréninku nepřinesl moc štěstí Hamiltonovi, který si zkrátil průjezd šikanou ve třetí zatáčce a posla svůj vůz do trávy, ale neznamená to pro něj nějaké větší komplikace.
V polovině tréninku máme na čele stále Rosberga, který na super měkké směsi zajel čas 1:13,919, za ním jsou Vettel druhý, třetí Alonso, čtvrtý Massa, pátý Button, šestý Hamilton. Stále jediným, kdo nezajel žádný čas je Mark Webber, jeho Red Bull je pořád v péči mechaniků.
Zlepšení zaznamenal i Hamilton, přesto, že v předchozím kole chyboval. Na trati je také Jerome D'Ambrosio, belgický pilot jede s novým šasi, když to předchozí utrpělo větší šrámy po včerejším nárazu ve třetí zatáčce. Jerome D'Ambrosio je momentálně na posledním místě.
Rosberg a Vettel, aktuálně na první respektive druhé pozici, vyjeli znovu na trať. Oba vozy Mercedes jsou teď obuty do super měkkých pneumatik. Schumacher z nich dokázal vyždímat 1:15,327, což mu stačí na sedmé místo.
Barrichello pokračuje pomalou jízdou poté, co si zkrátil šikanu v zatáčce číslo 9. Vettel, který jede na měkké směsi, si zajel pro čas 1:14,099 a i když to pro něj neznamená žádné zlepšení, je to skvělý čas.
Také Alonso si nechal nasadit super měkké pneumatiky a vydává se na trať a hned v druhém sektoru se časomíra zbarvuje do fialova. Mezitím si De La Rossa krátí průjezd třetí zatáčkou. Oba jezdci Ferrari si zlepšuji své časy, nejprve Massa poskočil na třetí příčku časem 1:14,078 a posléze Alonso vyrovnává Rosbergův čas – 1:13,919. Dalším průjezdem cílovou fotobuňkou zastavuje Massův vůz časomíru na hodnotě 1:13,956 a ztrácí jen 37 tisícin na Rosberga s Alonsem.
Adrian Newey sleduje bedlivě práci mechaniku na voze Sebastiana Vettela, zatímco je jasné, že RB7 Marka Webbera se na trať již nevydá. Mezitím se vedení ujal Fernando Alonso, jenž zajel čas 1:13,701. Šest minut před koncem tréninku je ve vedení stále Alonso před Rosbergem a Massou, čtvrtý je Vettel, pátý Hamilton, šestý Button, sedmý Schumacher, osmý Petrov, devátý Heidfeld, desátý Sutil.
Do boje zasahuje Vettel a jeho čas je nakonec tím nejrychlejším, který jsme mohli v dnešním sobotním tréninku vidět (1:13,381). O vzrušení se ještě v závěru postaral navrátilec De La Rosa, který rozbil svůj vůz na výjezdu ze třetí zatáčky. Z vážně vypadající nehody se na první pohled nezdají být žádné větší škody na voze, také pilot vystoupil z vozu bez známky zranění.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.