Pedro De la Rosa se po nějaké době zase vrátil do kokpitu vozu F1, tentokrát jako náhradník za Sergia Péreze, kterého od druhého tréninku nahradil ve voze Sauber. Dozvěděl se to jen 10 minut před startem tréninku...
Jelikož se Sergio Pérez necítí na start v Kanadě připraven, nahradí ho po zbytek víkendu Pedro De la Rosa (celý článek zde). Vše proběhlo narychlo, o svém startu se dozvěděl 10 minut před startem druhého tréninku.
"Zrovna jsem obědval, když za mnou přišla Monisha Kaltenbornová ze Sauberu a ptala se mě: "Jsi připraven?" Pravděpodobně pojedeš," popisuje situaci před tréninkem Španěl.
"Podíval jsem se na hodinky, bylo za 10 minut dvě hodiny a já odpověděl: "Vždyť mám jen 10 minut." Pak začal bláznivý shon po mých věcech, musel jsem najít helmu, kombinézu, rukavice... Potom jsem letěl do garáže Sauberu, museli mi nastavit pedály tak, jak potřebuji. Ale nebyl jsem nervózní, dostal jsem příležitost, tak jsem se jí chytil."
De la Rosa se opět vrací. Při obědě mu řekli: "Pojedeš místo Sergia," a tak během deseti minut sehnal všechny své věci a hlásil se v garáži Sauberu
Již v týdnu vznikla dohoda mezi McLarenem a Sauberem, že pokud nebude Pérez fit, nahradí ho De la Rosa. "Martin Whitmarsh mi řekl, že se může stát, že pojedu místo Sergia, ale nenechal jsem se tím unést. Přijel jsem s tím, že bude v pořádku. Ještě deset minut před tréninkem jsem si myslel, že se do vozu nedostanu."
Tým Sauber doufá, že zkušenosti De la Rosy pomohou k zisku bodů, Španěl však zůstává klidný. "Buďme realističtí. Mám se co učit, zacházení s tlačítky, systémy DRS, KERS, nejsem na auto zvyklý. Než je zmáčknu, musím se na tlačítka dívat, není to ještě úplně přirozené. Bude to v pohodě, jsem šťastný, že jsem dostal šanci."
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.