Pedro De la Rosa se po nějaké době zase vrátil do kokpitu vozu F1, tentokrát jako náhradník za Sergia Péreze, kterého od druhého tréninku nahradil ve voze Sauber. Dozvěděl se to jen 10 minut před startem tréninku...
Jelikož se Sergio Pérez necítí na start v Kanadě připraven, nahradí ho po zbytek víkendu Pedro De la Rosa (celý článek zde). Vše proběhlo narychlo, o svém startu se dozvěděl 10 minut před startem druhého tréninku.
"Zrovna jsem obědval, když za mnou přišla Monisha Kaltenbornová ze Sauberu a ptala se mě: "Jsi připraven?" Pravděpodobně pojedeš," popisuje situaci před tréninkem Španěl.
"Podíval jsem se na hodinky, bylo za 10 minut dvě hodiny a já odpověděl: "Vždyť mám jen 10 minut." Pak začal bláznivý shon po mých věcech, musel jsem najít helmu, kombinézu, rukavice... Potom jsem letěl do garáže Sauberu, museli mi nastavit pedály tak, jak potřebuji. Ale nebyl jsem nervózní, dostal jsem příležitost, tak jsem se jí chytil."
De la Rosa se opět vrací. Při obědě mu řekli: "Pojedeš místo Sergia," a tak během deseti minut sehnal všechny své věci a hlásil se v garáži Sauberu
Již v týdnu vznikla dohoda mezi McLarenem a Sauberem, že pokud nebude Pérez fit, nahradí ho De la Rosa. "Martin Whitmarsh mi řekl, že se může stát, že pojedu místo Sergia, ale nenechal jsem se tím unést. Přijel jsem s tím, že bude v pořádku. Ještě deset minut před tréninkem jsem si myslel, že se do vozu nedostanu."
Tým Sauber doufá, že zkušenosti De la Rosy pomohou k zisku bodů, Španěl však zůstává klidný. "Buďme realističtí. Mám se co učit, zacházení s tlačítky, systémy DRS, KERS, nejsem na auto zvyklý. Než je zmáčknu, musím se na tlačítka dívat, není to ještě úplně přirozené. Bude to v pohodě, jsem šťastný, že jsem dostal šanci."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.