Ve druhém tréninku létal Alonso, Vettel na něj ztratil 4 desetiny sekundy

Ferrari 150° Italia
Ferrari 150° Italia, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. června 2011 21:30
Sdílej:

V odpoledním tréninku v Montrealu zajel nejrychlejší kolo Fernando Alonso na Ferrari, o necelé 4 desetiny za ním skončil lídr šampionátu - Sebastian Vettel s Red Bullem.

Druhý trénink začal za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 22 °C, asfalt byl rozehřátý na 44 °C.

Sergio Pérez se sice zapojil do prvního tréninku, v němž ujel 27 kol, ale fyzicky to pro něj bylo velmi náročné. Proto v Sauberu místo něj do druhého tréninku nastoupil Pedro de la Rosa - ten se během závodního víkendu představil divákům naposledy minulý rok v Monze. Španěl by měl za Péreze zaskočit také v zítřejší kvalifikaci i v nedělní velké ceně - a zřejmě v kombinéze od McLarenu.

Jako první vyjel na dráhu Paul di Resta následovaný Karthikeyanem, Kobajašim, Kovalainenem, Petrovem a D´Ambrosiem. První měřené kolo zajel Alguersuari - 1:21,955, hned jej ale překonal Barrichello - 1:20,038 min. Hamilton si po dalších 10 min zajistil vůbec prvním pátečním časem průběžné třetí místo - 1:16,908 min, před ním byli Vettel s Webberem.

Lotus se ústy svého šéfa Mika Gascoyna pochlubil, že před Kanadou v aerodynamickém tunelu lépe porozuměl interakci nových výfuků s upravenou podlahou a doufá, že definitivně stáhne ztrátu na týmy před sebou.

Barrichello se vrací po prvním výjezdu ve druhém tréninku do boxů (© Williams F1)

Force India se trápí s novinkami. Aerodynamické úpravy, které zkoušela již v Barceloně, ani zde moc nefungují - obzvlášť výfuky a difuzor. Renault znovu nasadil své zadní křídlo tvarované do W, Toro Rosso zkoušelo verzi zadního křídla z Monaka upravenou pro nízký přítlak (s vyšší náběžnou hranou).

Ferrari v první části zkoušelo novou střednětvrdou směs, kterou Pirelli dovezlo do Kanady k otestování, poté kroužili na měkké směsi.

V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Alonso 1:15,205 min (na tvrdší sadě)2. Vettel       +0,2713. Massa       +0,3964. Hamilton   +0,7725. Button      +0,7846. Webber     +0,8977. Heidfeld    +1,217

Petrov v polovině tréninku jako jeden z prvních obul superměkkou sadu a dostal se zpět do první desítky, půl sekundy za svého kolegu Heidfelda - 1:16,960 min. Na této měkčí sadě zkoušeli piloti stejnou fintu, jako v Monte Carlu: ostré kolo, potom jedno pomalé na ochlazení pneumatik, posléze další ostré.

Stratég Mercedesu pro BBC prozradil, že během závodu zřejmě zkusí jet jen na dvě zastávky - zdá se, že tvrdší směs drží velmi dobře.

Lotus v Kanadě - všimněte si zadního křídla pro generování nízkého přítlaku a výfuků u podlahy(© Team Lotus)

Sutil se po 52 min otřel o zeď na výjezdu ze zatáčky č. 7 a poškodil své přední levé zavěšení, chvíli v tomto místě vlály žluté vlajky. Jeho vůz musel být zatlačen mimo trať.

Pět minut nato vrazil po tvrdém přejezdu přes obrubník do zdi ve čtvrté zatáčce Kobajaši a trénink byl pozastaven. "Naboural jsem, chyba," hlesl do rádia. Přední i pravá strana jeho Sauberu C30 jsou hodně poškozené.

Na trati byla spousta úlomků, jeden přivez do boxů i Massa, který zrovna společně s ostatními piloty simuloval kvalifikaci. Hamilton při průjezdu tímto místem dostal defekt, jeho McLarenu museli mechanici na začátku odpolední části narychlo opravit lepicí páskou kvůli problémům s kabeláží a výpadkům elektroniky na volantu.

Po deseti minutách byl provoz obnoven, na dráhu vyrazil ke své první jízdě po úpravě sedačky De la Rosa. Neradovali jsme se však dlouho, protože D´Ambrosio havaroval krátce nato ve stejném místě, jako Kobajaši. Vozy mohly na dráhu znovu vyrazit až 15 min před samotným koncem odpoledního tréninku.

Tabulka - Počety ujetých kol ve 2. tréninku

Maximální rychlosti na rovince: 1. Sutil - 329 km/hod; 2. Petrov - 328; 3. Heidfeld - 328; 4. Barrichello - 328; 5. Maldonado - 328; 6. Di Resta - 326.

Soupis všech časů odpoledního tréninku: zde.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.