V odpoledním tréninku v Montrealu zajel nejrychlejší kolo Fernando Alonso na Ferrari, o necelé 4 desetiny za ním skončil lídr šampionátu - Sebastian Vettel s Red Bullem.
Druhý trénink začal za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 22 °C, asfalt byl rozehřátý na 44 °C.
Sergio Pérez se sice zapojil do prvního tréninku, v němž ujel 27 kol, ale fyzicky to pro něj bylo velmi náročné. Proto v Sauberu místo něj do druhého tréninku nastoupil Pedro de la Rosa - ten se během závodního víkendu představil divákům naposledy minulý rok v Monze. Španěl by měl za Péreze zaskočit také v zítřejší kvalifikaci i v nedělní velké ceně - a zřejmě v kombinéze od McLarenu.
Jako první vyjel na dráhu Paul di Resta následovaný Karthikeyanem, Kobajašim, Kovalainenem, Petrovem a D´Ambrosiem. První měřené kolo zajel Alguersuari - 1:21,955, hned jej ale překonal Barrichello - 1:20,038 min. Hamilton si po dalších 10 min zajistil vůbec prvním pátečním časem průběžné třetí místo - 1:16,908 min, před ním byli Vettel s Webberem.
Lotus se ústy svého šéfa Mika Gascoyna pochlubil, že před Kanadou v aerodynamickém tunelu lépe porozuměl interakci nových výfuků s upravenou podlahou a doufá, že definitivně stáhne ztrátu na týmy před sebou.
Barrichello se vrací po prvním výjezdu ve druhém tréninku do boxů (© Williams F1)
Force India se trápí s novinkami. Aerodynamické úpravy, které zkoušela již v Barceloně, ani zde moc nefungují - obzvlášť výfuky a difuzor. Renault znovu nasadil své zadní křídlo tvarované do W, Toro Rosso zkoušelo verzi zadního křídla z Monaka upravenou pro nízký přítlak (s vyšší náběžnou hranou).
Ferrari v první části zkoušelo novou střednětvrdou směs, kterou Pirelli dovezlo do Kanady k otestování, poté kroužili na měkké směsi.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Alonso 1:15,205 min (na tvrdší sadě)2. Vettel +0,2713. Massa +0,3964. Hamilton +0,7725. Button +0,7846. Webber +0,8977. Heidfeld +1,217
Petrov v polovině tréninku jako jeden z prvních obul superměkkou sadu a dostal se zpět do první desítky, půl sekundy za svého kolegu Heidfelda - 1:16,960 min. Na této měkčí sadě zkoušeli piloti stejnou fintu, jako v Monte Carlu: ostré kolo, potom jedno pomalé na ochlazení pneumatik, posléze další ostré.
Stratég Mercedesu pro BBC prozradil, že během závodu zřejmě zkusí jet jen na dvě zastávky - zdá se, že tvrdší směs drží velmi dobře.
Lotus v Kanadě - všimněte si zadního křídla pro generování nízkého přítlaku a výfuků u podlahy(© Team Lotus)
Sutil se po 52 min otřel o zeď na výjezdu ze zatáčky č. 7 a poškodil své přední levé zavěšení, chvíli v tomto místě vlály žluté vlajky. Jeho vůz musel být zatlačen mimo trať.
Pět minut nato vrazil po tvrdém přejezdu přes obrubník do zdi ve čtvrté zatáčce Kobajaši a trénink byl pozastaven. "Naboural jsem, chyba," hlesl do rádia. Přední i pravá strana jeho Sauberu C30 jsou hodně poškozené.
Na trati byla spousta úlomků, jeden přivez do boxů i Massa, který zrovna společně s ostatními piloty simuloval kvalifikaci. Hamilton při průjezdu tímto místem dostal defekt, jeho McLarenu museli mechanici na začátku odpolední části narychlo opravit lepicí páskou kvůli problémům s kabeláží a výpadkům elektroniky na volantu.
Po deseti minutách byl provoz obnoven, na dráhu vyrazil ke své první jízdě po úpravě sedačky De la Rosa. Neradovali jsme se však dlouho, protože D´Ambrosio havaroval krátce nato ve stejném místě, jako Kobajaši. Vozy mohly na dráhu znovu vyrazit až 15 min před samotným koncem odpoledního tréninku.
Tabulka - Počety ujetých kol ve 2. tréninku
Maximální rychlosti na rovince: 1. Sutil - 329 km/hod; 2. Petrov - 328; 3. Heidfeld - 328; 4. Barrichello - 328; 5. Maldonado - 328; 6. Di Resta - 326.
Soupis všech časů odpoledního tréninku: zde.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.