První volný trénink vyhrál Nico Rosberg před Fernandem Alonsem. Mistr světa Sebastian Vettel mezitím stihl zblízka poznat slavnou Zeď šampionů...
Na okruhu v Montrealu se vše připravuje ke startu prvního volného tréninku. Nad okruhem je polojasno, nezdá se, že by mělo během tréninku začít pršet.
A už tu máme zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, trénink je zahájen a do instalačního kola najíždí několik pilotů, mezi nimi je i Sergio Pérez, který se vrátil po nehodě z Monaka. Z garáže vyjíždí i Daniel Ricciardo, který dnes nahradil v kokpitu Sebastiana Buemiho.
Deset minut po startu tréninku je na okruhu klid, nikdo není na trati, nikdo nezajel měřené kolo. Trénink tedy začíná tak, jak je to u prvních tréninků obvyklé.
Měřené kolo jako první zahájil Rosberg, na jeho konci ale zajel zpět do boxů. První čas tak náleží Ricciardovi, má hodnotu 1:26,560, v příštím kole je vylepšen na 1:23,986, ale téměř okamžitě ho překonává Fernando Alonso s časem 1:22,158 a to i přesto, že měl problémy s projetím vlásenky.
Postupně zajíždí čas také Schumacher, Pérez a oba vozy HRT. Časy se postupně zlepšují, i když na trati ještě není vyjeta ideální stopa. Hamilton zajel čas 1:18,395 a poté se vrátil zpět do garáže, vystoupil z vozu a diskutoval s mechaniky svého týmu.
Nejrychlejší čas zajel opět Alonso, ale hned ho překonal Rosberg. Ani ten se však neradoval dlouho, jelikož ho s časem 1:17,707 překonal Felipe Massa.
Narain Karthikeyan si mezitím zkusil, jak umí jeho vůz HRT skákat přes obrubníky, ale udržel se na trati. Z vozu Vitalije Petrova vychází podivný zvuk, Rus zajíždí do boxů. Vyřeší se případný problém během zbývajících 40-ti minut?
Nick Heidfeld probrzdil v nájezdu do první zatáčky, kde je trať stále velmi kluzká, vyjel až na trávník ale pokračuje bez problémů dál.
Trénink byl zastaven, v pověstné Zdi šampionů za poslední šikanou "zaparkoval" svůj vůz Sebastian Vettel. Jezdec je v pořádku, ale jeho Red Bull nikoliv, celé přední křídlo a pravé přední zavěšení jsou na odpis. Jeho vůz byl přepraven do boxů, celková doba přerušení byla cca 10 minut.
Znovu se jezdí, Nick Heidfeld opět vyjel z trati v první zatáčce, ale tentokrát přidal i ukázkové hodiny. Nicméně, může pokračovat.
Dvacet minut před koncem stále vede Alonso s časem 1:16,139 min, hned za ním je Massa. Že by měli inženýři Ferrari pravdu když říkali, že okruh v Montrealu bude Scuderii sedět? Na dvojici Alonso - Massa nemá ani Jenson Button, který právě zajel třetí nejlepší čas.
Patnáct minut do konce a většina startovního pole je v boxech, na čele je stále dvojice Ferrari. To už však neplatí, Rosberg zajel čas 1:16,002 min, Alonso jen přihlíží z boxů. Na trať se vrátil Vitalij Petrov, který před nějakou dobou zajel do boxů kvůli podivnému zvuku vycházejícímu z jeho vozu. Najíždí do svého vůbec prvního měřeného kola, do konce zbývá už jen 10 minut.
Jak se zdá, příčinou problému Vitalije Petrova byla převodovka, čemuž by odpovídal i chraplavý zvuk jeho vozu. Rosberg ještě vylepšil svůj čas na 1:15,591 min. Na třetí místo poskočil Schumacher.
Trénink právě skončil, vyhrál Nico Rosberg před Alonsem a Schumacherem.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.