První volný trénink vyhrál Nico Rosberg před Fernandem Alonsem. Mistr světa Sebastian Vettel mezitím stihl zblízka poznat slavnou Zeď šampionů...
Na okruhu v Montrealu se vše připravuje ke startu prvního volného tréninku. Nad okruhem je polojasno, nezdá se, že by mělo během tréninku začít pršet.
A už tu máme zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, trénink je zahájen a do instalačního kola najíždí několik pilotů, mezi nimi je i Sergio Pérez, který se vrátil po nehodě z Monaka. Z garáže vyjíždí i Daniel Ricciardo, který dnes nahradil v kokpitu Sebastiana Buemiho.
Deset minut po startu tréninku je na okruhu klid, nikdo není na trati, nikdo nezajel měřené kolo. Trénink tedy začíná tak, jak je to u prvních tréninků obvyklé.
Měřené kolo jako první zahájil Rosberg, na jeho konci ale zajel zpět do boxů. První čas tak náleží Ricciardovi, má hodnotu 1:26,560, v příštím kole je vylepšen na 1:23,986, ale téměř okamžitě ho překonává Fernando Alonso s časem 1:22,158 a to i přesto, že měl problémy s projetím vlásenky.
Postupně zajíždí čas také Schumacher, Pérez a oba vozy HRT. Časy se postupně zlepšují, i když na trati ještě není vyjeta ideální stopa. Hamilton zajel čas 1:18,395 a poté se vrátil zpět do garáže, vystoupil z vozu a diskutoval s mechaniky svého týmu.
Nejrychlejší čas zajel opět Alonso, ale hned ho překonal Rosberg. Ani ten se však neradoval dlouho, jelikož ho s časem 1:17,707 překonal Felipe Massa.
Narain Karthikeyan si mezitím zkusil, jak umí jeho vůz HRT skákat přes obrubníky, ale udržel se na trati. Z vozu Vitalije Petrova vychází podivný zvuk, Rus zajíždí do boxů. Vyřeší se případný problém během zbývajících 40-ti minut?
Nick Heidfeld probrzdil v nájezdu do první zatáčky, kde je trať stále velmi kluzká, vyjel až na trávník ale pokračuje bez problémů dál.
Trénink byl zastaven, v pověstné Zdi šampionů za poslední šikanou "zaparkoval" svůj vůz Sebastian Vettel. Jezdec je v pořádku, ale jeho Red Bull nikoliv, celé přední křídlo a pravé přední zavěšení jsou na odpis. Jeho vůz byl přepraven do boxů, celková doba přerušení byla cca 10 minut.
Znovu se jezdí, Nick Heidfeld opět vyjel z trati v první zatáčce, ale tentokrát přidal i ukázkové hodiny. Nicméně, může pokračovat.
Dvacet minut před koncem stále vede Alonso s časem 1:16,139 min, hned za ním je Massa. Že by měli inženýři Ferrari pravdu když říkali, že okruh v Montrealu bude Scuderii sedět? Na dvojici Alonso - Massa nemá ani Jenson Button, který právě zajel třetí nejlepší čas.
Patnáct minut do konce a většina startovního pole je v boxech, na čele je stále dvojice Ferrari. To už však neplatí, Rosberg zajel čas 1:16,002 min, Alonso jen přihlíží z boxů. Na trať se vrátil Vitalij Petrov, který před nějakou dobou zajel do boxů kvůli podivnému zvuku vycházejícímu z jeho vozu. Najíždí do svého vůbec prvního měřeného kola, do konce zbývá už jen 10 minut.
Jak se zdá, příčinou problému Vitalije Petrova byla převodovka, čemuž by odpovídal i chraplavý zvuk jeho vozu. Rosberg ještě vylepšil svůj čas na 1:15,591 min. Na třetí místo poskočil Schumacher.
Trénink právě skončil, vyhrál Nico Rosberg před Alonsem a Schumacherem.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.