Nový technický ředitel Ferrari Pat Fry tvrdí, že v Maranellu již mají řešení na své letošní problémy s výkonností při jízdě na tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Prozrazuje také, s čím novým Scuderia v Montrealu nastoupí.
Fernando Alonso i Felipe Massa se trápili na okruzích, kam Pirelli přivezlo tvrdší směs. V Barceloně Alonso v počátku na měkčí sadě vedl, po přezutí na tvrdou ale ztrácel až 3 sekundy během každého okruhu a do cíle dojel s obrovskou ztrátou jednoho kola.
"Přimět tvrdé pneumatiky k fungování je celkem obtížné, a když se podíváte na některé menší týmy, nepodařilo se jim to vůbec. Mezi vozy existují poměrně velké rozdíly v rychlosti, které se na tvrdé směsi zvětšují," říká Fry.
"Měli jsme s tím nějaké problémy, na nichž jsme minulý týden pracovali, a nyní tomu rozumíme. Z nich pramenily určité drobnosti, které problémy pilotů na tvrdých pneumatikách zvětšovaly. Doufáme, že jsme to nyní pochopili, a pracujeme na nápravě."
Jaké novinky veze Ferrari do Kanady? "Normální přísun novinek, máme několik odlišných dílů: nějaké drobnosti na difuzoru a na zadním křídle. Doufáme ve výkonnostní pokrok, půjde-li vše podle plánu."
Velká cena Kanady podle Frye letos nebude pro týmy tak náročná, jako minulý rok: "Máme stejné směsi [pneumatik] jako v minulosti, ale myslím si, že problémů bude o něco méně než loni, protože směsi jsou o něco tvrdší."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.