Nový technický ředitel Ferrari Pat Fry tvrdí, že v Maranellu již mají řešení na své letošní problémy s výkonností při jízdě na tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Prozrazuje také, s čím novým Scuderia v Montrealu nastoupí.
Fernando Alonso i Felipe Massa se trápili na okruzích, kam Pirelli přivezlo tvrdší směs. V Barceloně Alonso v počátku na měkčí sadě vedl, po přezutí na tvrdou ale ztrácel až 3 sekundy během každého okruhu a do cíle dojel s obrovskou ztrátou jednoho kola.
"Přimět tvrdé pneumatiky k fungování je celkem obtížné, a když se podíváte na některé menší týmy, nepodařilo se jim to vůbec. Mezi vozy existují poměrně velké rozdíly v rychlosti, které se na tvrdé směsi zvětšují," říká Fry.
"Měli jsme s tím nějaké problémy, na nichž jsme minulý týden pracovali, a nyní tomu rozumíme. Z nich pramenily určité drobnosti, které problémy pilotů na tvrdých pneumatikách zvětšovaly. Doufáme, že jsme to nyní pochopili, a pracujeme na nápravě."
Jaké novinky veze Ferrari do Kanady? "Normální přísun novinek, máme několik odlišných dílů: nějaké drobnosti na difuzoru a na zadním křídle. Doufáme ve výkonnostní pokrok, půjde-li vše podle plánu."
Velká cena Kanady podle Frye letos nebude pro týmy tak náročná, jako minulý rok: "Máme stejné směsi [pneumatik] jako v minulosti, ale myslím si, že problémů bude o něco méně než loni, protože směsi jsou o něco tvrdší."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.