Michael Schumacher si po náročném víkendu v Monaku, kde jeho tým nebyl příliš konkurenceschopný, netroufá předpovědět, jak se bude jejich vozu o víkendu dařit.
"Montreal je pro návštěvu skvělým městem a Velká cena Kanady je vždy jedním ze závodů, kde se zdá, jakoby jím žilo celé město, vytváří opravdu hezkou atmosféru," těší se do Ameriky sedminásobný mistr světa F1.
Okruh samotný se nese v duchu brzda-plyn, hodně pozornosti je věnováno maximální rychlosti a brzdění. Letos budeme mít poprvé dvě DRS zóny, bude zajímavé sledovat, jaký to bude mít dopad.
Přesto je velmi těžké určit, jak si naše auto v Montrealu povede. Monako bylo pro tým určitě náročné, ale jako obvykle se jsme se z toho poučili, a v Kanadě budeme znovu připraveni bojovat," říká odhodlaně Schumacher.
Schumacher v Monaku do cíle nedojel (© Mercedes GP)
Jeho šéf Ross Brawn vzpomíná na loňský závod: "Všechny týmy zde minulý rok kvůli drolení trápily velké problémy s pneumatikami, bude tedy zajímavé sledovat, jak si o tomto víkendu povedou nové Pirelli. Není to jednoduché předpovědět, zda se situace s pneumatikami bude podobat tomu, co jsme zažili v roce 2010, nebo zda se bude lišit."
"Máme dvě DRS zóny, které pomohou zvýšit počet předjížděcích manévrů na okruhu, kde se už i tak dalo předjíždět. Kombinace DRS a pneumatik by měla vést ke vzrušujícímu a na události bohatému víkendu," dodává šéf Mercedesu GP.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.