Michael Schumacher si po náročném víkendu v Monaku, kde jeho tým nebyl příliš konkurenceschopný, netroufá předpovědět, jak se bude jejich vozu o víkendu dařit.
"Montreal je pro návštěvu skvělým městem a Velká cena Kanady je vždy jedním ze závodů, kde se zdá, jakoby jím žilo celé město, vytváří opravdu hezkou atmosféru," těší se do Ameriky sedminásobný mistr světa F1.
Okruh samotný se nese v duchu brzda-plyn, hodně pozornosti je věnováno maximální rychlosti a brzdění. Letos budeme mít poprvé dvě DRS zóny, bude zajímavé sledovat, jaký to bude mít dopad.
Přesto je velmi těžké určit, jak si naše auto v Montrealu povede. Monako bylo pro tým určitě náročné, ale jako obvykle se jsme se z toho poučili, a v Kanadě budeme znovu připraveni bojovat," říká odhodlaně Schumacher.
Schumacher v Monaku do cíle nedojel (© Mercedes GP)
Jeho šéf Ross Brawn vzpomíná na loňský závod: "Všechny týmy zde minulý rok kvůli drolení trápily velké problémy s pneumatikami, bude tedy zajímavé sledovat, jak si o tomto víkendu povedou nové Pirelli. Není to jednoduché předpovědět, zda se situace s pneumatikami bude podobat tomu, co jsme zažili v roce 2010, nebo zda se bude lišit."
"Máme dvě DRS zóny, které pomohou zvýšit počet předjížděcích manévrů na okruhu, kde se už i tak dalo předjíždět. Kombinace DRS a pneumatik by měla vést ke vzrušujícímu a na události bohatému víkendu," dodává šéf Mercedesu GP.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.