Jean Todt uvedl, že příští ročník Formule 1 bude čítat pouze 20 závodů, nikoliv 21, jak bylo uvedeno v kalendáři, který minulý týden zveřejnila FIA.
Závodem navíc oproti letošnímu seriálu je Velká cena Spojených států na nově budovaném okruhu v texaském Austinu (viz prvotní verze provizorního kalendáře 2012).
Todt však pro španělský Diario Sport rázně popřel, že by se příští rok odjelo 21 závodů: "Je tam 21 termínů, ale šampionát bude čítat 20 velkých cen."
Otazník tedy visí nad Velkou cenou Turecka, u které byla poznámka, že jí teprve čeká schválení. Její sedmiletý kontrakt s FOM vyprší letos, Todt však její vyřazení nepotvrdil: "Nevíme, které velké ceny se pojedou, ale šampionát bude obsahovat 20 závodů."
Bývalý prezident Max Mosley dnes navíc pro BBC Radio 4 dnes uvedl, že FIA nemůže měnit kalendář bez jednotného souhlasu týmů Formule 1: "Nemyslím si, že existuje pro Bahrajn nejmenší šance. Navíc nemůžete měnit kalendář, který byl navržen, bez jednomyslného souhlasu týmů."
FIA tedy nemůže bez jejich souhlasu ani přesouvat závody: "Pokud má dojít ke změně, jako například k přesunu indického závodu, musí k tomu být jednomyslný souhlas všech týmů, které se účastní. Je to rozhodně součástí pravidel - v článku 66 Mezinárodního sportovního kodexu. Pokud nedostanete písemný souhlas týmů, nemůžete datum měnit, to prostě nelze," dodává Mosley.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.