Jean Todt uvedl, že příští ročník Formule 1 bude čítat pouze 20 závodů, nikoliv 21, jak bylo uvedeno v kalendáři, který minulý týden zveřejnila FIA.
Závodem navíc oproti letošnímu seriálu je Velká cena Spojených států na nově budovaném okruhu v texaském Austinu (viz prvotní verze provizorního kalendáře 2012).
Todt však pro španělský Diario Sport rázně popřel, že by se příští rok odjelo 21 závodů: "Je tam 21 termínů, ale šampionát bude čítat 20 velkých cen."
Otazník tedy visí nad Velkou cenou Turecka, u které byla poznámka, že jí teprve čeká schválení. Její sedmiletý kontrakt s FOM vyprší letos, Todt však její vyřazení nepotvrdil: "Nevíme, které velké ceny se pojedou, ale šampionát bude obsahovat 20 závodů."
Bývalý prezident Max Mosley dnes navíc pro BBC Radio 4 dnes uvedl, že FIA nemůže měnit kalendář bez jednotného souhlasu týmů Formule 1: "Nemyslím si, že existuje pro Bahrajn nejmenší šance. Navíc nemůžete měnit kalendář, který byl navržen, bez jednomyslného souhlasu týmů."
FIA tedy nemůže bez jejich souhlasu ani přesouvat závody: "Pokud má dojít ke změně, jako například k přesunu indického závodu, musí k tomu být jednomyslný souhlas všech týmů, které se účastní. Je to rozhodně součástí pravidel - v článku 66 Mezinárodního sportovního kodexu. Pokud nedostanete písemný souhlas týmů, nemůžete datum měnit, to prostě nelze," dodává Mosley.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.