Pirelli věří v těsný souboj o vítězství ve víkendové Velké ceně Kanady, kam veze své nejměkčí směsi pneumatik. Týmům dá navíc možnost otestovat upravenou střední směs.
Superměkká směs bez problémů debutovala během minulé Velké ceny Monaka, v Montrealu se ovšem čeká podstatně vyšší míra opotřebení pneumatik.
"Charakteristiky Kanady znamenají, že jednozastávková strategie bude o víkendu nepravděpodobná. Věříme ale, že závodění bude stejně těsné a že příležitosti pro předjíždění poskytnou týmům v oblasti strategie více možností než Monako," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery, který očekává většinou tři zastávky.
Možná se dočkáme toho, že některé týmy, jako například k pneumatikám velice šetrný Sauber pojedou na zastávky dvě. Při agresívnějších strategiích podporovaných usnadněným předjížděním díky dvěma DRS zónám by rychlejší stáje mohly pro změnu sáhnou až po čtyřech zastávkách. Jasněji bude po pátečních trénincích, které odhalí skutečnou míru degradace.
Pirelli v Kanadě navíc během pátečních tréninků kvůli vyšší degradaci týmům dodá navíc k otestování dvě sady své nové střednětvrdé (medium) směsi.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.