Team Lotus je po Monaku stále bez bodu. Jaké naděje na základě dosavadních výkonů chovají lidé zodpovědní za vývoj vozu T128?
Jody Egginton (hlavní inženýr)Máme zcela nové auto s novým dodavatelem motoru a převodovky, přesto jsme zatím dosáhli velkého pokroku. Jsme momentálně tak trochu v "území nikoho," mezi ostatními nováčky a za zavedenými týmy, ale doháníme ztrátu.
Marianne Hinsonová (šéfka aerodynamického oddělení)Jsem nesmírně potěšena tím, že jsme tak blízko ostatním zavedeným týmům. Jedenkrát jsme zaslouženě porazili Williams, což je úžasné pro tým, který je ve své teprve druhé sezóně s úplně novým autem, s jehož návrhem jsme začínali na čistém listu papíru.
Byla bych moc ráda, pokud by se nám ve zbytku sezóny dařilo udržet tempo s jejich vývojem, nebo ještě lépe, pokud bychom byli úspěšnější než oni a mohli s některými z nich soupeřit.
Lewis Butler (hlavní konstruktér)Myslím, že to vše záleží na naší spolehlivosti a také na tom, kdy začneme pracovat na budoucím voze. Musíme být připravení na to, abychom mohli paběrkovat, pokud by selhaly některé z větších týmů. Dostat se mezi nejlepších deset bude těžké, ale nikoliv nemožné.
Merv Dempsey (inženýr pro oblast spolehlivosti)Je to skvělé, že jsme už mohli bojovat s některými týmy, které jsou na roštu výše než my. Je to podle mě odměnou za výbornou práci.
Mark Smith (nový technický ředitel)Jak naznačil Lewis, jednou z věcí, kterou se samozřejmě zabývám, je příští auto. Abych byl upřímný, tak bych sem moc rád přišel o měsíc dříve. Musíme se dostat do pozice, kdy budeme schopní konzistentně soupeřit s další skupinou lidí, ale zatím na to ještě moc nemáme. Představuje to obrovskou výzvu, ale to, co jsem zde zatím viděl, na mě udělalo docela dojem.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.