Lotus po zlepšení v Barceloně hodlá na americkém kontinentě učinit další krok vpřed. Nové díly by v tom dle technického ředitele Mika Gascoyna měly sehrát významnou úlohu.
"Pro Kanadu máme připravený balík pro nízký přítlak. Vypadá to, že bychom v aerodynamické efektivitě měli udělat další krok vpřed. Jsme celkem blízko středu pole a doufáme, že nás to posune blíže. Ztrácíme jen několik desetin, možná budeme schopni ten rozdíl už překonat," věří podle Autosportu novinkám Gascoyne.
V Montrealu by již měly být definitivně vyřešeny problémy s posilovačem řízení, které nakonec částečně připadaly na vrub chybě šasi. Na nekonzistenci v řízení a nedostatek odezvy si od počátku stěžuje zejména Jarno Trulli.
Pro splnění svého cíle potřebuje pár svých problémů překonat. Během Velké ceny Španělska se soupeřů před ním s novými výfuky dokázal držet - než se mu ovšem rozpadly, jak F1news.cz prozradil jeden z inženýrů. Tým z nové podlahy proto stále nedostal vše, ač mu původně měly přinést sekundu na kolo.
Jarno Trulli s Lotusem T128 v ulicích Monte Carla
"Je to těžké kvantifikovat, kolik nám to přineslo. V pomalých zatáčkách to asi ještě není ono. V některých jsme cítili, že jsme na zádi něco ztratili. Ještě jsme tento balík maximálně nevyužili. Je však povzbuzující," uvedl Heikki Kovalainen.
Gascoyne k tomu dodal: "Stále poznáváme difuzor spolupracující s výfukovými plyny a to, jak s nimi pracovat. Monako není pro učení se v této oblasti tím nejlepším místem. Myslím si tedy, že z toho dostaneme ještě více, postupně se nám to ale daří. [V Monaku] jsme závodili se soupeři [před námi] a zkoušeli jsme porazit Mercedes, byl to zábavný závod."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.