Lotus po zlepšení v Barceloně hodlá na americkém kontinentě učinit další krok vpřed. Nové díly by v tom dle technického ředitele Mika Gascoyna měly sehrát významnou úlohu.
"Pro Kanadu máme připravený balík pro nízký přítlak. Vypadá to, že bychom v aerodynamické efektivitě měli udělat další krok vpřed. Jsme celkem blízko středu pole a doufáme, že nás to posune blíže. Ztrácíme jen několik desetin, možná budeme schopni ten rozdíl už překonat," věří podle Autosportu novinkám Gascoyne.
V Montrealu by již měly být definitivně vyřešeny problémy s posilovačem řízení, které nakonec částečně připadaly na vrub chybě šasi. Na nekonzistenci v řízení a nedostatek odezvy si od počátku stěžuje zejména Jarno Trulli.
Pro splnění svého cíle potřebuje pár svých problémů překonat. Během Velké ceny Španělska se soupeřů před ním s novými výfuky dokázal držet - než se mu ovšem rozpadly, jak F1news.cz prozradil jeden z inženýrů. Tým z nové podlahy proto stále nedostal vše, ač mu původně měly přinést sekundu na kolo.
Jarno Trulli s Lotusem T128 v ulicích Monte Carla
"Je to těžké kvantifikovat, kolik nám to přineslo. V pomalých zatáčkách to asi ještě není ono. V některých jsme cítili, že jsme na zádi něco ztratili. Ještě jsme tento balík maximálně nevyužili. Je však povzbuzující," uvedl Heikki Kovalainen.
Gascoyne k tomu dodal: "Stále poznáváme difuzor spolupracující s výfukovými plyny a to, jak s nimi pracovat. Monako není pro učení se v této oblasti tím nejlepším místem. Myslím si tedy, že z toho dostaneme ještě více, postupně se nám to ale daří. [V Monaku] jsme závodili se soupeři [před námi] a zkoušeli jsme porazit Mercedes, byl to zábavný závod."
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.