Monackou kvalifikaci vyhrál s náskokem čtyř desetin Sebastian Vettel, který se tak po Barceloně opět vrátil na pole position. Vedle něj bude startovat Jenson Button. Kvalifikaci poznamenala nehoda Sergia Péreze, po které byla kvalifikace přerušena, což nejvíce zkomplikovalo situaci Hamiltonovi.
Po pěti dnech opět zahřměly motory Formule 1 tentokrát v Monaku, což je legendární okruh kalendáře. Komu to jde nejlépe v úzkých uličkách Monte Carla? Letos to vypadá, že po vítězství bude sahat Fernando Alonso, ikdyž nezapomínejme na Red Bull, který je v probíhajícím ročníku v kvalifikacích nezastavitelný. Můžeme jít na samotnou kvalifikaci.
První část kvalifikace: V úvodních pěti minutách se piloti rozjíždějí ke svým prvním pokusům, přičemž ten nejlepší prozatím zajíždí Button, který se jako první dostal po hodnotu jedné minuty a šestnácti sekund. Jako obvykle, pokud se nestane nic nečekaného, budeme pokukovat po konci startovní listiny, jelikož v první části vypadává nejpomalejších osm jezdců. Na chvostu je už jasné že bude Liuzzi na voze HRT, který v dopoledním tréninku havaroval a tým nestihl jeho monopost připravit pro odpolední kvalifikaci. Podobnou situaci zažil i Rosberg, leč jeho formuli stihli dát dohromady a tudíž deset minut před koncem vyjíždí na trať. Prozatímní sestupující jsou oba piloti HRT, kteří nemají na kontě žádné měřené kolo a dále je jsou to oba piloti Virginu a Lotusu společně s Alguersuarim ve voze Toro Rosso.
Na vedoucí pozici vystřídal Buttona jeho týmový kolega Hamilton. Co je ale zajímavější pro tuto fázi kvalifikace je Lotus Heikiho Kovalainena, který je prozatím na pozici zajišťující postup do druhé části, což by byl již druhý zářez na pažbě tohoto týmu. Připomenu, že před týdnem se to povedlo v Barceloně rovněž tomuto finskému jezdci. Poslední pokusy jsou na spadnutí. Alguersuari již nestihne vyjet na trať, a tak dnes končí na výsledné pozicí s číslem 20. Bohužel Kovalainen se postupně propadl až na nepostupovou pozici.
Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. N. Karthikeyan, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Alguersuari, 19. J. Trulli, 18. H. Kovalainen.
Druhá část kvalifikace: Pro kterou je vyhrazena doba v podobě patnácti minut začala a na trati je rušno. V žádném jiném závodě není hrozba safety caru tak vysoká jako právě v Monaku, a tudíž je velmi důležité zajet co rychlý čas nejlépe na začátku kvalifikace. V Monaku se výkonostní rozestupy mezi tými zužují, a tak je dost možné, že se dočkáme nějakého překvapení. Střed pole zatím vypadá velmi vyrovnaně. Po pěti minutách pořadí na předních příčkách: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Button, 4. Alonso, 5. Webber.
Lewis Hamilton už stačil pokořit nejryhlejší čas víkendu, který držel Fernando Alonso. Na opačném konci, tudíž prozatimní sestupující jsou oba piloti Renaultu, Force Indie, Sauberu a Buemi v monopostu Toro Rosso. Zatím mají na výborný výsledek našlápnuto ve Williamsu. Jak Maldonado, tak i Barrichello jsou zatím v nejlepší desítce. Tři minuty před koncem druhé části, se pořadí zamíchalo, přičemž se do první desítky prosadil výborným časem Perez v Sauberu a posunul tak na nepostupovou příčku Barrichella ve Williamsu. Pokud se v posledním měřených kolech nic neodehraje, tak je toto již konečné pořadí. Mírným překvapením je jedenácté, potažmo šestnácté místo pilotů Renaultu, kteří určitě pomýšleli výše.Nepostupující: 17. S. Buemi, 16. N. Heidfeld, 15. A. Sutil, 14. P. Di Resta, 13. K. Kobajaši, 12. R. Barrichello, 11. V. Petrov.
Třetí část kvalifikace: Prvním odvážlivcem na trati je pětinásobný vitěz VC Monaka Michael Schumacher v Mercedesu. Němec je následován i dalšími piloty a bude zajímavé sledovat pořadí prvních pěti po zajetí měřených kol. Red Bull Sebastiana Vettela roztáhl svá křídla a doletěl si pro absolutně nejrychlejší časy ve všech sektorech a zaslouženě tak obsadil prozatimní první místo. Pořadí po prvních pokusech je tedy: 1. Vettel, 2. Button, 3. Webber, 4. Alonso. 5. Massa.
Na trati vyvěšené červené vlajky a vypadá to velmi špatně s jezdcem Sauberu Sergiem Perezem, který po výjezdu z tunelu ztratil kontrolu nad zadní částí auta a poté narazil do bariéry. Havárie jako přes kopírák z dnešního dopoledního tréninku, která ale měla lepší konec, jelikož Rosberg poté těsně tuto bariéru minul. Bohužel Perez takové štěstí neměl. Časomíra se zastavila na hodnotě 2:26. Pastor Maldonado a Lewis Hamilton jsou bez zajetého kola, takže po opětovném odstartování poslední části budou mít hodně na pilno. Bariéra je opravena a na semaforu svítí zelené světlo. Poslední pokusy jsou tu a všichni jezdci na trati. Hamiltonovi se to jediné měřené kolo nepovedlo a bude startovat až ze sedmého místa. Pole position tedy v rukou Sebastiana Vettela a pořadí dále je následující:
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.