Fernando Alonso na Ferrari byl nejrychlejším mužem sobotního tréninku a naznačil tak možností své i svého vozu pro odpolední kvalifikaci a nedělní závod.
Zbývá pět minut do zahájení třetího dílu tréninku na nejslavnějším městském okruhu v celém seriálu F1 v Monte Carlu. Část jezdců se připravuje k nasednutí do svých vozů, zatímco další již netrpělivě sedí v kokpitech a čekají na povel k výjezdu. Šedesát minut, které nám poodhalí, v jakém rytmu by se mohla odehrávat odpolední kvalifikace.
Monacké knížectví přivítalo piloty dalším ze svých slunečních dní, teplota vzduchu je 22 °C, přičemž ta na trati má hodnotu 38 °C, to vše při 43 % vlhkosti.
Zelená barva na semaforu zahajuje sobotní trénink, mnozí piloti vyráží na trať, aby zajeli své instalační kolo. Mezi klíčové momenty na trati bude bezesporu patřit její průchodnost. Schopnost zajet čisté kolo je tu často obtížné, obzvláště v první části kvalifikace, kdy je na trati všech 24 vozů.
Michael Schumacher je prvním pilotem, který zajel první měřené kolo, jeho hodnota je 1:20,175. V tom následujícím se časomíra zastavuje na 1:19,962, ale jeho zlepšení je zastíněno hrůzostrašnou havárií Nica Rosberga. Trénink je přerušen. Naštěstí, Nico vystupuje z vraku bez větších obtíží a dává znamení, že je pořádku.
Rosberg ztratil kontrolu nad svým vozem při brzdění do šikany při výjezdu z tunelu. Při pohledu na jeho vůz, lze předpokládat, že německý pilot nenastoupí do kvalifikace.
Na trati vlají zelené vlajky a piloti mohou znovu trénovat, mezi prvními jsou venku oba vozy Renault, Virgin a HRT a také jeden z vozů Toro Rosso. Do boje s časomírou se zapojují i Sutil a Di Resta z indické stáje Force India, čímž se na trati vytváří poměrně vysoká hustota vozů. Je to logické všichni se snaží zkompletovat svůj program ve zkráceném čase, po Rosbergově nehodě.
Buemi se dostává na druhé místo, Kobajaši je třetí, čtvrtý je Kovalainen. Následně Schumacher vylepšuje hodnotu svého nejlepšího času na 1:18,566. Pérez odsouvá Buemiho z druhé příčky, v této části tréninku se pořadí na časomíře velmi rychle mění.
Na trati je také Alonsovo Ferrari a s časem 1:18,150 se vyšvihlo do čela klasifikace. Jenson Button zajíždí až šestý čas (1:19,040), zatímco druhé Ferrari pilotované Massou je třetí (1:18,6). Po průjezdu Péreze je vše jinak, jeho Sauber se dostal do čela a nejlepší čas má teď hodnotu 1:18,058. Petrov jde hned za Alonsa na třetí místo (1:18,279), ale pozor na Buttona, který zajíždí nejlepší hodnoty ve všech sektorech a vypadá to na velké zlepšení – 1:17,130 – Jenson Button jde do čela.
Fernando Alonso se nehodlá spokojit se svou současnou pozicí a podařilo se mu vyhnout velkému provozu na trati, odpovídá tomu i jeho čas 1:15,924 – Ferrari je znovu v čele.
Máme tu polovinu tréninku a pořadí je následující: Alonso, Button, Buemi, Massa, Pérez, Kobajaši, Petrov, Webber, Schumacher a nejlepší desítku uzavírá Di Resta.
Čtyřicet čtyři tisícin schází Alonsovi k vyrovnání svého nejlepšího času, zato Webber se dokázal posunout na pátou pozici. Massa si vytváří prostor tak, aby mohl zlepšit svůj čas v dalším měřeném kole. Před Massu se dostává Red Bull Sebastiana Vettela, který zajíždí zatím třetí nejrychlejší čas.
Vše získává na tempu a jezdci projíždí cílovou rovinkou v rychlém sledu – 1:16,849 pro Hamiltona což mu stačí na páté místo, Schumacher se zlepšuje časem 1:16,161 a je druhý za Alonsem. Také Webber zlepšuje svůj dosavadní čas na hodnotu 1:16,380 a je pátý, Maldonado se posouvá pořadím vzhůru na osmé místo.
Sebastian Vettel se ujal vedení, když zajel čas 1:15,423, i v tom následujícím se přibližuje nejrychlejším hodnotám, ale nakonec to ke zlepšení nevede. Německý pilot jel na měkké směsi, zatím se nikdo ze špičky neodhodlal pro nasazení super měkké směsi. Webber zajel čas 1:16,090, zatím páté místo. Jeho týmový kolega je na hodnotě 1:15,740, což však neznamená žádný posun pořadím. Zato Webber se vyšvihl k výkonu a čas 1:15,772 pro něj znamená posun na třetí pozici.
Buemi na super měkké směsi získává osmé místo časem 1:16,736, mezitím se zlepšuje Vettel na měkkých pneumatikách a vrací se ke svým mechanikům. Na trať se naopak vydává Alonso s vozem, který je obut do super měkké směsi a časy, které zajíždí v jednotlivých sektorech jsou hodně zajímavé, ale nakonec vše vyšlo v niveč, na trati se potkal s pomalým vozem Toro Rosso.
Jenson Button (1:15,300) na super měkkých gumách se dokázal přiblížit těm nejlepším. Mezitím se Alonso vyhoupl do čela, když se mu podařilo v čistém kole zajet čas 1:14,433 a vypadá to, že si se super měkkou směsí dobře rozumí. Také oba vozy McLaren se zlepšují: Button 1:14996 a Hamitlon 1:15,386.
V závěru tréninku se ještě o vzrušení postaral Vitantonio Liuzzi, který v zatáčce Saint Devote zničil svůj vůz HRT.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.