Dnes zasedal v Londýně nejvyšší soud, který rozhodoval o používání názvu Team Lotus. Podle soudu používá Team Lotus svůj název oprávněně.
Týmy Lotus Renault GP a Team Lotus se dlouhou dobu přely o to, který z nich má nárok na používání názvu Lotus. Soudce nejvyššího soudu v Londýně, Peter Smith, dnes rozhodl o tom, že právoplatným uživatelem názvu a pokračovatelem Lotusu Colina Chapmana je stáj Team Lotus patřící Tonymu Fernandesovi.
Ten si právo na používání názvu Team Lotus koupil od Davida Hunta, který tento název vlastnil. Renault smí i nadále používat své současné černozlaté zbarvení a používat jméno Lotus. Team Lotus musí zaplatit škody vzniklé ukončením smlouvy mezi Fernandesem a Group Lotus koncem roku 2010.
Podle nejvyššího soudu v Londýně je pokračovatelem původního Lotusu Colina Chapmana Team Lotus Tonyho Fernandese
"Všichni jsme velice rádi, že bylo potvrzeno, že jsme právoplatným uživatelem názvu Team Lotus," říká Fernandes. Vždy jsme o tom byli přesvědčeni a soud dnes potvrdil, že jsme měli pravdu. Jsme ale zklamáni rozhodnutím o smlouvě s Group Lotus.
Do smlouvy s Group Lotus jsme vstupovali s vidinou dlouhodobé spolupráce, ale pak nešlo jinak, než to ukončit. Nicméně já i mí kolegové věříme, že když se zavírají jedny dveře, zároveň se jiné otevírají. Když už bylo ukončení smlouvy nevyhnutelné, otevřelo se nám hodně nových možností."
Team Lotus je od dubna majitelem automobilky Caterham
"Partnerstvím s Group Lotus jsme jim chtěli pomoct prodat více vozů, ale teď jsme rádi, že jsme se spojili s Caterhamem. Nyní je naším hlavním cílem stavět na tom, co již vybudoval Caterham a vybudovat na tom další etapu této skvělé spolupráce. Jsme rádi, že tyto tahanice konečně skončily a můžeme se plně věnovat pouze našim aktivitám na trati."
Group Lotus se ale rozhodla proti verdiktu odvolat, jelikož nechce ve Formuli 1 dva týmy s názvem Lotus. "Jsme potěšeni, že smíme používat jméno Lotus, ale bohužel je tu ještě jeden tým, který tento název používá, proto se odvoláme," říká Sarah Price, šéfka právního oddělení Group Lotus. "Pravděpodobnost, že bude odvolání úspěšné je vysoká a doufám, že pak bude celá situace našim fanouškům konečně jasnější. My jsme jim vděční za jejich podporu. Rozhodnutí o odvolání rozhodně neberte na lehkou váhu."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.