Dnes zasedal v Londýně nejvyšší soud, který rozhodoval o používání názvu Team Lotus. Podle soudu používá Team Lotus svůj název oprávněně.
Týmy Lotus Renault GP a Team Lotus se dlouhou dobu přely o to, který z nich má nárok na používání názvu Lotus. Soudce nejvyššího soudu v Londýně, Peter Smith, dnes rozhodl o tom, že právoplatným uživatelem názvu a pokračovatelem Lotusu Colina Chapmana je stáj Team Lotus patřící Tonymu Fernandesovi.
Ten si právo na používání názvu Team Lotus koupil od Davida Hunta, který tento název vlastnil. Renault smí i nadále používat své současné černozlaté zbarvení a používat jméno Lotus. Team Lotus musí zaplatit škody vzniklé ukončením smlouvy mezi Fernandesem a Group Lotus koncem roku 2010.
Podle nejvyššího soudu v Londýně je pokračovatelem původního Lotusu Colina Chapmana Team Lotus Tonyho Fernandese
"Všichni jsme velice rádi, že bylo potvrzeno, že jsme právoplatným uživatelem názvu Team Lotus," říká Fernandes. Vždy jsme o tom byli přesvědčeni a soud dnes potvrdil, že jsme měli pravdu. Jsme ale zklamáni rozhodnutím o smlouvě s Group Lotus.
Do smlouvy s Group Lotus jsme vstupovali s vidinou dlouhodobé spolupráce, ale pak nešlo jinak, než to ukončit. Nicméně já i mí kolegové věříme, že když se zavírají jedny dveře, zároveň se jiné otevírají. Když už bylo ukončení smlouvy nevyhnutelné, otevřelo se nám hodně nových možností."
Team Lotus je od dubna majitelem automobilky Caterham
"Partnerstvím s Group Lotus jsme jim chtěli pomoct prodat více vozů, ale teď jsme rádi, že jsme se spojili s Caterhamem. Nyní je naším hlavním cílem stavět na tom, co již vybudoval Caterham a vybudovat na tom další etapu této skvělé spolupráce. Jsme rádi, že tyto tahanice konečně skončily a můžeme se plně věnovat pouze našim aktivitám na trati."
Group Lotus se ale rozhodla proti verdiktu odvolat, jelikož nechce ve Formuli 1 dva týmy s názvem Lotus. "Jsme potěšeni, že smíme používat jméno Lotus, ale bohužel je tu ještě jeden tým, který tento název používá, proto se odvoláme," říká Sarah Price, šéfka právního oddělení Group Lotus. "Pravděpodobnost, že bude odvolání úspěšné je vysoká a doufám, že pak bude celá situace našim fanouškům konečně jasnější. My jsme jim vděční za jejich podporu. Rozhodnutí o odvolání rozhodně neberte na lehkou váhu."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.