Podle šéfa závodního týmu Lotus Renault GP by ve Formuli 1 nefungovalo zavedení 1,6l čtyřválcových motorů po boků osmiválců zároveň.
Jean Todt tento kompromisní návrh předložil ve Španělsku kvůli obavám o příliš vysoké náklady. Bylo by však nesmírně komplikované nastavit pravidla tak, aby tyto odlišné motory poskytovaly stejný výkon.
"Abych byl upřímný, tak to podle mě nejde, abychom jezdili zároveň s motory V8 a čtyřválci. Je to příliš extrémní a vyladit jejich výkonnost - to by pro FIA bylo hotové peklo, rozbolela by je z toho hlava," říká Boullier v Monaku pro Autosport.
Podle něj je navíc třeba brzy se definitivně rozhodnout: "Myslím, že od Jeana byla hezká nabídka, pokusit se nalézt kompromis, jak řekl Bernie [Ecclestone], ale výrobci motorů budou muset rozhodnout, jestli by to chtěli. A v určité fázi už potřebujeme technické rozhodnutí, protože to je trochu matoucí pro všechny."
Eric Boullier v garáži Renaultu(© Lotus Renault GP)
Novým čtyřválcům je nakloněný zatím zřejmě pouze Renault. Cosworth, Mercedes-Benz a Ferrari nedávno údajně zaslali FIA dopis, v němž vyjadřují své obavy o plány týkajícího se změn pravidel v roce 2013.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.