Michael Schumacher včera na tiskové konferenci popřel, že by během Velké ceny Španělska záměrně blokoval Lewise Hamiltona, aby pomohl svému krajanovi Sebastianovi Vettelovi k vítězství.
Hamilton jezdil v závěrečné fázi závodu za Vettelem, když v 55. kole (z celkových 66) dojeli ve 12. zatáčce Schumachera. Ten pilotovi Red Bullu jasně uhnul, Hamilton jej však musel vyjet mimo závodní stopu, aby jej předjel.
Brit se k tomu nechtěl vyjadřovat ani nemá v úmyslu to s Schumim probírat: "Nebudu s ním o tom mluvit, nechci marnit svůj čas a energii."
Schumacher však jakákoliv obvinění v této souvislosti odmítá, protože nemá pocit, že by udělal něco špatně: "Už si na to nevzpomínám. Nemyslím si, že by to mělo nějaký smysl. I když ano, Seb je můj kamarád a Lewis jezdí s motorem Mercedes - a to je pro mě mnohem důležitější."
Vettel v Barceloně před Hamiltonem(© foto: Red Bull Racing)
Nechtěl jsem nikoho zvýhodnit či znevýhodnit. Určitě došlo k nedorozumění, nebyla to má myšlenka. Snažím se uhnout komukoliv a jen odvádět svou práci," dodal sedminásobný mistr světa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.