Michael Schumacher včera na tiskové konferenci popřel, že by během Velké ceny Španělska záměrně blokoval Lewise Hamiltona, aby pomohl svému krajanovi Sebastianovi Vettelovi k vítězství.
Hamilton jezdil v závěrečné fázi závodu za Vettelem, když v 55. kole (z celkových 66) dojeli ve 12. zatáčce Schumachera. Ten pilotovi Red Bullu jasně uhnul, Hamilton jej však musel vyjet mimo závodní stopu, aby jej předjel.
Brit se k tomu nechtěl vyjadřovat ani nemá v úmyslu to s Schumim probírat: "Nebudu s ním o tom mluvit, nechci marnit svůj čas a energii."
Schumacher však jakákoliv obvinění v této souvislosti odmítá, protože nemá pocit, že by udělal něco špatně: "Už si na to nevzpomínám. Nemyslím si, že by to mělo nějaký smysl. I když ano, Seb je můj kamarád a Lewis jezdí s motorem Mercedes - a to je pro mě mnohem důležitější."
Vettel v Barceloně před Hamiltonem(© foto: Red Bull Racing)
Nechtěl jsem nikoho zvýhodnit či znevýhodnit. Určitě došlo k nedorozumění, nebyla to má myšlenka. Snažím se uhnout komukoliv a jen odvádět svou práci," dodal sedminásobný mistr světa.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.