Bývalý závodní pilot Alexander Wurz hovoří o důvodech svého odchodu z Formule 1 - nedokázal porážet Nica Rosberga. Všímá si přitom současné situace u Mercedesu a výkonů Michaela Schumachera.
Při vzpomínání na svůj odchod z Formule 1 Wurz pro Autosport uvádí: "Klíčové je najít ten správný okamžik, Když si ale neděláte starosti s tím, že jste z role totální dominance poklesl do na úroveň normálního soutěžícího, proč nepokračovat, dokud vás někdo nevykopne?"
Jak to bylo s koncem Wurzovy kariéry? Měl stejného týmového kolegu jako nyní Schumacher: "Zatímco mé závodní umění bylo na stejné úrovni a někdy i lepší než u mého týmového kolegy ve Williamsu - u Nica Rosberga v roce 2007, v kvalifikacích mi život velmi znepříjemňoval.
Nebyl jsem moc nadšený. Není to dobré, když nedokážete podávat takové výkony, které od sebe očekáváte. Já jsem čekal, že budu porážet Nica - nestalo so, a tak jsem z F1 odešel a našel jsem znovu zalíbení v závodech, tentokrát se sportovními vozy v Le Mans."
Piloti Mercedesu GP: Nico Rosberg (vlevo) s Michaelem Schumacherem(© foto: Mercedes GP)
"Pokud je Michael spokojený s tím, že je až za Nicem, je to jeho volba. Pokud ho mladý talentovaný pilot nevytlačí ven - tak jak to dělal ve svém čase on - pak je to jednoduché. Všichni souhlasíme s tím, že je mistrem a jeho sedm mistrovský titulů by už nikdo nemusel zopakovat. Ale rychlost, vášeň a závodní kariéra - to vše jednou končí. S tím se nedá nic udělat," dodává Wurz.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.