Do Monte Carla Pirelli letos poprvé doveze svou superměkkou směs. Kolik kol vydrží?
Letos se poprvé dočkáme změny v alokacích pneumatik: krom superměkké (červená barva, option) se v Monaku představí již dobře známá měkká (žlutá barva, primary), která ve většině dosavadních závodů poskytovala dobrou přilnavost po dobu 15 kol.
Podle italského výrobce pneumatik superměkká směs v Monte Carlu nevydrží více než 10 kol: "Jednou z jejich vlastností je pozoruhodně krátký čas, který potřebuje na zahřátí. Znamená to, že plný výkon je dostupný hned od počátku."
Superměkká (vlevo) a měkká pneumatika Pirelli
"Jedná se o extrémně měkkou směs, což znamená, že podle očekávání vydrží maximálně deset kol; ještě méně v počátečních fázích závodu, kdy mají auta plnou nádrž - kolem 200 litrů paliva," stojí v prohlášení Pirelli.
Sportovní ředitel italské společnosti Paul Hembery proto týmy vyzývá, aby pečlivě zvážily své strategie: "Superměkká pneumatika byla navržena tak, aby poskytovala výjimečný výkon po krátkou dobu, ovšem za cenu její trvanlivosti. Všechny týmy tedy budou muset pečlivě zvážit své strategie."
Podle něj by si většina týmů během závodu mohla vystačit pouze se dvěma zastávkami, piloti kvalifikaci tentokrát nebudou obětovat ve prospěch ušetřených pneumatik.
Alokace pneumatik Pirelli v první polovině sezóny 2011
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.