Mezinárodní automobilová federace se od pátku zabývala otázkou, zda smí stáj Ferrari i nadále používat své zadní přítlačné křídlo. V hledáčku FIA se ocitl oddělovač klapek na zadním křídle Ferrari. Před závěrečným tréninkem zazněl verdikt: křídlo není v souladu s pravidly.
Nové zadní křídlo na voze 150° Italia má větší Gurneyho klapku než bývá obvyklé, proto FIA diskutuje o tom, jestli ho může Ferrari i nadále používat. Jde o další alternativní výklad pravidel ze strany jednoho z týmů, konkrétně předpisu o prvcích oddělujících od sebe klapky zadního křídla (separátorech).
Podle Charlieho Whitinga, technického delegáta FIA, se o tom, zda je takový výklad pravidel legální nebo ne, rozhodne ještě před závěrečným volným tréninkem. "Záleží na tom, jestli tento výklad pravidel uznáme jako správný výklad pravidel," odpověděl Whiting na otázku, zda toto křídlo Ferrari projde. "Rozhodneme zítra."
Podle Whitinga je problém s článkem 3.10.3 technických pravidel, podle kterého se výška zadního křídla měří bez separátorů: "Článek 3.10.3 se zabývá separátory, které jsou obvykle jen vertikální, což zajišťuje, že jejich profily jsou konstantní.
Díky tomu, že je separátory plně obepínají, zůstávají tvary stejné. Se změnou profilu jsme měli problém před několika lety. Oddělovače nesmí být od sebe vzdáleny více než 200mm. Jde o alternativný výklad tohoto pravidla a my o něm momentálně diskutujeme."
Doplněno (21:55 hod, Petr Hlawiczka):
Na obrázku jsou dvě verze, s nimiž dnes jezdilo Ferrari - dole ta sporná. Modrou barvou je vyznačná Gurneyho klapka, která slouží zároveň jako separátor. Tato klapka normálně převyšuje povolené rozměry, podle Ferrari je ale vše v pořádku, protože slouží jako separátor, u nejž jsou pravidla benevolentnější.
Aktualizováno v sobotu ve 14:00 (Lucie Vyčichlová)Zástupci mezinárodní automobilové federace rozhodli, že výklad pravidel Ferrari v tomto případě není správný a křídlo zakázali. Italská stáj ho musela z vozu sundat už na třetí trénink. Ferrari se vrátilo ke specifikaci, jakou používalo ve Velké ceně Turecka.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.