Mezinárodní automobilová federace se od pátku zabývala otázkou, zda smí stáj Ferrari i nadále používat své zadní přítlačné křídlo. V hledáčku FIA se ocitl oddělovač klapek na zadním křídle Ferrari. Před závěrečným tréninkem zazněl verdikt: křídlo není v souladu s pravidly.
Nové zadní křídlo na voze 150° Italia má větší Gurneyho klapku než bývá obvyklé, proto FIA diskutuje o tom, jestli ho může Ferrari i nadále používat. Jde o další alternativní výklad pravidel ze strany jednoho z týmů, konkrétně předpisu o prvcích oddělujících od sebe klapky zadního křídla (separátorech).
Podle Charlieho Whitinga, technického delegáta FIA, se o tom, zda je takový výklad pravidel legální nebo ne, rozhodne ještě před závěrečným volným tréninkem. "Záleží na tom, jestli tento výklad pravidel uznáme jako správný výklad pravidel," odpověděl Whiting na otázku, zda toto křídlo Ferrari projde. "Rozhodneme zítra."
Podle Whitinga je problém s článkem 3.10.3 technických pravidel, podle kterého se výška zadního křídla měří bez separátorů: "Článek 3.10.3 se zabývá separátory, které jsou obvykle jen vertikální, což zajišťuje, že jejich profily jsou konstantní.
Díky tomu, že je separátory plně obepínají, zůstávají tvary stejné. Se změnou profilu jsme měli problém před několika lety. Oddělovače nesmí být od sebe vzdáleny více než 200mm. Jde o alternativný výklad tohoto pravidla a my o něm momentálně diskutujeme."
Doplněno (21:55 hod, Petr Hlawiczka):
Na obrázku jsou dvě verze, s nimiž dnes jezdilo Ferrari - dole ta sporná. Modrou barvou je vyznačná Gurneyho klapka, která slouží zároveň jako separátor. Tato klapka normálně převyšuje povolené rozměry, podle Ferrari je ale vše v pořádku, protože slouží jako separátor, u nejž jsou pravidla benevolentnější.
Aktualizováno v sobotu ve 14:00 (Lucie Vyčichlová)Zástupci mezinárodní automobilové federace rozhodli, že výklad pravidel Ferrari v tomto případě není správný a křídlo zakázali. Italská stáj ho musela z vozu sundat už na třetí trénink. Ferrari se vrátilo ke specifikaci, jakou používalo ve Velké ceně Turecka.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.