Mezinárodní automobilová federace se od pátku zabývala otázkou, zda smí stáj Ferrari i nadále používat své zadní přítlačné křídlo. V hledáčku FIA se ocitl oddělovač klapek na zadním křídle Ferrari. Před závěrečným tréninkem zazněl verdikt: křídlo není v souladu s pravidly.
Nové zadní křídlo na voze 150° Italia má větší Gurneyho klapku než bývá obvyklé, proto FIA diskutuje o tom, jestli ho může Ferrari i nadále používat. Jde o další alternativní výklad pravidel ze strany jednoho z týmů, konkrétně předpisu o prvcích oddělujících od sebe klapky zadního křídla (separátorech).
Podle Charlieho Whitinga, technického delegáta FIA, se o tom, zda je takový výklad pravidel legální nebo ne, rozhodne ještě před závěrečným volným tréninkem. "Záleží na tom, jestli tento výklad pravidel uznáme jako správný výklad pravidel," odpověděl Whiting na otázku, zda toto křídlo Ferrari projde. "Rozhodneme zítra."
Podle Whitinga je problém s článkem 3.10.3 technických pravidel, podle kterého se výška zadního křídla měří bez separátorů: "Článek 3.10.3 se zabývá separátory, které jsou obvykle jen vertikální, což zajišťuje, že jejich profily jsou konstantní.
Díky tomu, že je separátory plně obepínají, zůstávají tvary stejné. Se změnou profilu jsme měli problém před několika lety. Oddělovače nesmí být od sebe vzdáleny více než 200mm. Jde o alternativný výklad tohoto pravidla a my o něm momentálně diskutujeme."
Doplněno (21:55 hod, Petr Hlawiczka):
Na obrázku jsou dvě verze, s nimiž dnes jezdilo Ferrari - dole ta sporná. Modrou barvou je vyznačná Gurneyho klapka, která slouží zároveň jako separátor. Tato klapka normálně převyšuje povolené rozměry, podle Ferrari je ale vše v pořádku, protože slouží jako separátor, u nejž jsou pravidla benevolentnější.
Aktualizováno v sobotu ve 14:00 (Lucie Vyčichlová)Zástupci mezinárodní automobilové federace rozhodli, že výklad pravidel Ferrari v tomto případě není správný a křídlo zakázali. Italská stáj ho musela z vozu sundat už na třetí trénink. Ferrari se vrátilo ke specifikaci, jakou používalo ve Velké ceně Turecka.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.