Michael Schumacher prohlásil, že jeho nešťastné vystoupení po dvanáctém místě ve Velké ceně Turecka neznamená, že by svého návratu do F1 litoval. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosportu.
Dvaačtyřicetiletý Schumacher, sedminásobný mistr světa, zažil před deseti dny v Istanbulu těžký závod. Smůlu měl hned v úvodu, kdy se jeho Mercedes potkal s vozem Renault Vitalije Petrova, přičemž podle mnoha pozorovatelů nesl vinu za incident právě Schumacher. Po závodě pak prohlásil, že nemá "velkou radost", což média interpretovala tak, že nemá radost ze závodění v F1.
Schumacher nyní, před Velkou cenou Španělska, potvrdil, že myslel právě jen smolný den, nikoli jeho celkovou situaci po návratu do F1. "Když si přečtete celý rozhovor, mělo by vám z něho být velmi jasné, že se to vztahovalo k Velké ceně Turecka," řekl Schumacher v Barceloně. "Měl jsem auto, které bylo schopné dojet na pátém nebo šestém místě, a pak se staly takové věci, že z toho nebylo nic. To opravdu člověka moc netěší," řekl.
Před Velkou cenou Španělska má prý mnohem lepší náladu. "Nic se ve mně nezměnilo, tohle bude závod jako každý jiný," prohlásil. "Dokonce i v Turecku jsem si část závodu užil, jen ten výsledek ne," dodal.
Sedminásobný mistr světa řekl, že mu nevadilo, jak rozsáhle média jeho vyjádření probírala. "Samozřejmě se radši vyhnete kritice, ale je to součást života. Zažil jsem to hodně často, ale po každé bouřce zase vyjde slunce."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.