Michael Schumacher prohlásil, že jeho nešťastné vystoupení po dvanáctém místě ve Velké ceně Turecka neznamená, že by svého návratu do F1 litoval. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosportu.
Dvaačtyřicetiletý Schumacher, sedminásobný mistr světa, zažil před deseti dny v Istanbulu těžký závod. Smůlu měl hned v úvodu, kdy se jeho Mercedes potkal s vozem Renault Vitalije Petrova, přičemž podle mnoha pozorovatelů nesl vinu za incident právě Schumacher. Po závodě pak prohlásil, že nemá "velkou radost", což média interpretovala tak, že nemá radost ze závodění v F1.
Schumacher nyní, před Velkou cenou Španělska, potvrdil, že myslel právě jen smolný den, nikoli jeho celkovou situaci po návratu do F1. "Když si přečtete celý rozhovor, mělo by vám z něho být velmi jasné, že se to vztahovalo k Velké ceně Turecka," řekl Schumacher v Barceloně. "Měl jsem auto, které bylo schopné dojet na pátém nebo šestém místě, a pak se staly takové věci, že z toho nebylo nic. To opravdu člověka moc netěší," řekl.
Před Velkou cenou Španělska má prý mnohem lepší náladu. "Nic se ve mně nezměnilo, tohle bude závod jako každý jiný," prohlásil. "Dokonce i v Turecku jsem si část závodu užil, jen ten výsledek ne," dodal.
Sedminásobný mistr světa řekl, že mu nevadilo, jak rozsáhle média jeho vyjádření probírala. "Samozřejmě se radši vyhnete kritice, ale je to součást života. Zažil jsem to hodně často, ale po každé bouřce zase vyjde slunce."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.