Michael Schumacher prohlásil, že jeho nešťastné vystoupení po dvanáctém místě ve Velké ceně Turecka neznamená, že by svého návratu do F1 litoval. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosportu.
Dvaačtyřicetiletý Schumacher, sedminásobný mistr světa, zažil před deseti dny v Istanbulu těžký závod. Smůlu měl hned v úvodu, kdy se jeho Mercedes potkal s vozem Renault Vitalije Petrova, přičemž podle mnoha pozorovatelů nesl vinu za incident právě Schumacher. Po závodě pak prohlásil, že nemá "velkou radost", což média interpretovala tak, že nemá radost ze závodění v F1.
Schumacher nyní, před Velkou cenou Španělska, potvrdil, že myslel právě jen smolný den, nikoli jeho celkovou situaci po návratu do F1. "Když si přečtete celý rozhovor, mělo by vám z něho být velmi jasné, že se to vztahovalo k Velké ceně Turecka," řekl Schumacher v Barceloně. "Měl jsem auto, které bylo schopné dojet na pátém nebo šestém místě, a pak se staly takové věci, že z toho nebylo nic. To opravdu člověka moc netěší," řekl.
Před Velkou cenou Španělska má prý mnohem lepší náladu. "Nic se ve mně nezměnilo, tohle bude závod jako každý jiný," prohlásil. "Dokonce i v Turecku jsem si část závodu užil, jen ten výsledek ne," dodal.
Sedminásobný mistr světa řekl, že mu nevadilo, jak rozsáhle média jeho vyjádření probírala. "Samozřejmě se radši vyhnete kritice, ale je to součást života. Zažil jsem to hodně často, ale po každé bouřce zase vyjde slunce."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.