Technický ředitel týmu Lotus Mike Gascoyne věří, že jejich monopost T128 v Barceloně díky novým dílům zrychlí až o jednu sekundu.
I když žádný tým nespí, takto velké zlepšení by mohlo Lotus posunout do středu pole k pozicím, které v současnosti okupuje Force India s Williamsem, a v kvalifikaci by mohli pomýšlet na postup do prostřední části.
"Všechno [vylepšení] se týká zadní části. Jedná se o balík kolem difuzoru ve stylu Red Bullu. Představuje to obrovský pokrok, mnohem větší, než byste normálně očekávali, což je ostatně to, proč po tom sáhli všichni ostatní. Znamená to, že budeme moci dostihnout ty před námi, kteří to již mají," říká Gascoyne.
Dostane se Lotus v Barceloně díky novinkám výkonnostně před Force Indii?
Integrace tohoto komplexního aerodynamického řešení není zcela jednoduchou záležitostí, jak se o tom v době zákazu testování přesvědčila již řada týmů. Gascoyne proto připouští, že pokud s novinkami v Barceloně nevyjedou, nedokážou přesně říci, jaké bude mít vedlejší účinky a jak dlouho jim potrvá, než nové řešení zadní části nasadí do závodů.
"Může nám to trvat několik závodů, než budeme schopni nové řešení naplno využít. Záleží na výfucích, podlaze a motorových strategiích. Někteří mají v tomto ohledu navíc více zkušenosti než my. Očekáváme však, že naše vylepšení bude významné. Získáte samozřejmě více přítlaku a díky němu rychleji zahřejete pneumatiky [což zlepší nedostatečnou kvalifikační rychlost]. Jedinou otázkou zůstává, zda budeme schopni udržet nižší degradaci pneumatik v závodě, nebo zda se budeme trápit jako všechny ostatní týmy," dodává Gascoyne.
Motorovými strategiemi měl na mysli způsob, jakým mohou být motory využívány pro vytváření dodatečného přítlaku v oblasti difuzoru pomocí výfukových plynů, když pilot před zatáčkou (či v nájezdu do ní) sundá nohu z plynu. FIA to minulý čtvrtek překvapivě omezila novou technickou směrnicí zaslanou týmům (více informací zde). Renault, který motory zásobuje Lotus i Red Bull, je v této oblasti lídrem.
Lotusu by měl v pokroku pomoci také nový technický ředitel Mark Smith, kterého získali z Force Indie (psali jsme již před rokem zde, do 15. května však nesměl u konkurence pracovat). Ten se s Gascoynem velmi dobře zná již z působení u Jordanu či Renaultu a doplní tak dobrou partu, která přišla z indického týmu (včetně např. šéfky aerodynamického oddělení Marianne Hinsonové). Smith by měl po svém příchodu začít pracovat na voze pro rok 2012.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.