Technický ředitel týmu Lotus Mike Gascoyne věří, že jejich monopost T128 v Barceloně díky novým dílům zrychlí až o jednu sekundu.
I když žádný tým nespí, takto velké zlepšení by mohlo Lotus posunout do středu pole k pozicím, které v současnosti okupuje Force India s Williamsem, a v kvalifikaci by mohli pomýšlet na postup do prostřední části.
"Všechno [vylepšení] se týká zadní části. Jedná se o balík kolem difuzoru ve stylu Red Bullu. Představuje to obrovský pokrok, mnohem větší, než byste normálně očekávali, což je ostatně to, proč po tom sáhli všichni ostatní. Znamená to, že budeme moci dostihnout ty před námi, kteří to již mají," říká Gascoyne.
Dostane se Lotus v Barceloně díky novinkám výkonnostně před Force Indii?
Integrace tohoto komplexního aerodynamického řešení není zcela jednoduchou záležitostí, jak se o tom v době zákazu testování přesvědčila již řada týmů. Gascoyne proto připouští, že pokud s novinkami v Barceloně nevyjedou, nedokážou přesně říci, jaké bude mít vedlejší účinky a jak dlouho jim potrvá, než nové řešení zadní části nasadí do závodů.
"Může nám to trvat několik závodů, než budeme schopni nové řešení naplno využít. Záleží na výfucích, podlaze a motorových strategiích. Někteří mají v tomto ohledu navíc více zkušenosti než my. Očekáváme však, že naše vylepšení bude významné. Získáte samozřejmě více přítlaku a díky němu rychleji zahřejete pneumatiky [což zlepší nedostatečnou kvalifikační rychlost]. Jedinou otázkou zůstává, zda budeme schopni udržet nižší degradaci pneumatik v závodě, nebo zda se budeme trápit jako všechny ostatní týmy," dodává Gascoyne.
Motorovými strategiemi měl na mysli způsob, jakým mohou být motory využívány pro vytváření dodatečného přítlaku v oblasti difuzoru pomocí výfukových plynů, když pilot před zatáčkou (či v nájezdu do ní) sundá nohu z plynu. FIA to minulý čtvrtek překvapivě omezila novou technickou směrnicí zaslanou týmům (více informací zde). Renault, který motory zásobuje Lotus i Red Bull, je v této oblasti lídrem.
Lotusu by měl v pokroku pomoci také nový technický ředitel Mark Smith, kterého získali z Force Indie (psali jsme již před rokem zde, do 15. května však nesměl u konkurence pracovat). Ten se s Gascoynem velmi dobře zná již z působení u Jordanu či Renaultu a doplní tak dobrou partu, která přišla z indického týmu (včetně např. šéfky aerodynamického oddělení Marianne Hinsonové). Smith by měl po svém příchodu začít pracovat na voze pro rok 2012.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.