Technický ředitel týmu Lotus Mike Gascoyne věří, že jejich monopost T128 v Barceloně díky novým dílům zrychlí až o jednu sekundu.
I když žádný tým nespí, takto velké zlepšení by mohlo Lotus posunout do středu pole k pozicím, které v současnosti okupuje Force India s Williamsem, a v kvalifikaci by mohli pomýšlet na postup do prostřední části.
"Všechno [vylepšení] se týká zadní části. Jedná se o balík kolem difuzoru ve stylu Red Bullu. Představuje to obrovský pokrok, mnohem větší, než byste normálně očekávali, což je ostatně to, proč po tom sáhli všichni ostatní. Znamená to, že budeme moci dostihnout ty před námi, kteří to již mají," říká Gascoyne.
Dostane se Lotus v Barceloně díky novinkám výkonnostně před Force Indii?
Integrace tohoto komplexního aerodynamického řešení není zcela jednoduchou záležitostí, jak se o tom v době zákazu testování přesvědčila již řada týmů. Gascoyne proto připouští, že pokud s novinkami v Barceloně nevyjedou, nedokážou přesně říci, jaké bude mít vedlejší účinky a jak dlouho jim potrvá, než nové řešení zadní části nasadí do závodů.
"Může nám to trvat několik závodů, než budeme schopni nové řešení naplno využít. Záleží na výfucích, podlaze a motorových strategiích. Někteří mají v tomto ohledu navíc více zkušenosti než my. Očekáváme však, že naše vylepšení bude významné. Získáte samozřejmě více přítlaku a díky němu rychleji zahřejete pneumatiky [což zlepší nedostatečnou kvalifikační rychlost]. Jedinou otázkou zůstává, zda budeme schopni udržet nižší degradaci pneumatik v závodě, nebo zda se budeme trápit jako všechny ostatní týmy," dodává Gascoyne.
Motorovými strategiemi měl na mysli způsob, jakým mohou být motory využívány pro vytváření dodatečného přítlaku v oblasti difuzoru pomocí výfukových plynů, když pilot před zatáčkou (či v nájezdu do ní) sundá nohu z plynu. FIA to minulý čtvrtek překvapivě omezila novou technickou směrnicí zaslanou týmům (více informací zde). Renault, který motory zásobuje Lotus i Red Bull, je v této oblasti lídrem.
Lotusu by měl v pokroku pomoci také nový technický ředitel Mark Smith, kterého získali z Force Indie (psali jsme již před rokem zde, do 15. května však nesměl u konkurence pracovat). Ten se s Gascoynem velmi dobře zná již z působení u Jordanu či Renaultu a doplní tak dobrou partu, která přišla z indického týmu (včetně např. šéfky aerodynamického oddělení Marianne Hinsonové). Smith by měl po svém příchodu začít pracovat na voze pro rok 2012.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.