Konečný rozsudek v kauze Lotus vs. Lotus by dle právníků Nejvyšší soud v Londýně mohl oznámit do konce tohoto měsíce.
Právní bitvu o právo využívat název Lotus ve Formuli 1 mezi sebou vede dceřiná společnost malajské státní automobilky Proton - Group Lotus Danyho Bahara sponzorující Lotus Renault GP - a společnost 1Malaysia Racing Tonyho Fernandese, spolumajitele Team Lotus.
Rozsudek byl původně očekáván v dubnu, složitá kauza by měla být ale vyřešena až na konci května, popř. na počátku června.
"Dlouho se táhnoucí bitva o využívání názvu Lotus ve Formuli 1 se vrátí k Nejvyššímu soudu na konci května, kdy by měl jeho soudce rozhodnout která strana je v tomto sporu oprávněným majitelem značky," říká právník Tim Lowles ze společnosti Collyer Bristow.
Podle něj bude mít rozhodnutí velký dopad na tým, který v soudním sporu neuspěje.: bude se to týkat odlivu sponzorů, změn ve zbarvení a názvu týmu: "Ať už bude výsledek jakýkoliv, dopad na sport a sponzorské smlouvy bude zřejmě značný. V sedmém závodě v Kanadě v červnu bude rozhodnutí Nejvyššího soudu pravděpodobně viditelné na zbarvení vozů na trati."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.